Pagina 41 van 50

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 09:51
door gkw1969
Er is op dit moment nog geen vervoerplan bekend, dus is er nog niet bekend hoeveel bussen ze nodig hebben. Wat ik begrepen heb is dat dus de Volvo's wel weg gaan en dat er nog wat 13 meter Iveco's bij komen. Hoeveel en wat ze gaan vervangen is niet bekend. Qua leeftijd zal het wel snel gedaan zijn met de Citaro'.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 10:03
door Heel_Holland_Spot
Eerder werd gezegd dat de 13mtr Iveco's niet komen, vanwege de BYD's uit NHN.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 10:19
door MichOV
Ik zie net dat de VDL citea 5852 gebruikgemaakt wordt door onderaannemer NOOT ipv RRReis is dat een foutje op busposities of klopt dit dat deze bus voor hen nu gaat rijden?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 10:32
door Lijn 45
Hij rijdt nu op lijn 106. Die wordt door Noot gereden. :)

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 10:42
door Philip
gkw1969 schreef: za 27 jul 2024, 09:51 Er is op dit moment nog geen vervoerplan bekend, dus is er nog niet bekend hoeveel bussen ze nodig hebben. Wat ik begrepen heb is dat dus de Volvo's wel weg gaan en dat er nog wat 13 meter Iveco's bij komen. Hoeveel en wat ze gaan vervangen is niet bekend. Qua leeftijd zal het wel snel gedaan zijn met de Citaro'.
Het vervoerplan is in concept. Er is al een reizigersenquête geweest, maar daar stonden geen grote veranderingen in. Zie dit topic een paar maanden geleden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 15:03
door gkw1969
De reizigersenquete was summier. Een vervoerplan in concept wordt nooit gepubliceert. Het laatst bekende vervoerplan was 2024. Dus nieuwe plannen zijn nog niet bekend. Het vervoerplan 2025 staat ook nog niet op de agenda van de provincie.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 15:54
door Philip
Je gaat niet de mening van de reiziger vragen over minieme zaken om vervolgens alsnog grote aanpassingen door te voeren. Gezien de looptijd van de concessie ligt dat ook niet in de lijn der verwachting.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 16:28
door MichOV
Maar Philip, de reiziger is wel de klant en die inspraak van hen mag best serieus worden genomen of het nu gaat om minieme of grote zaken als het hen aangaat of treft. Ik neem aan dat er wel serieus naar wordt gekeken ipv dat het bij wijze van lachend de prullenbak in wordt gesmeten

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 17:45
door Daniel
gkw1969 schreef: za 27 jul 2024, 15:03 Een vervoerplan in concept wordt nooit gepubliceert. Het laatst bekende vervoerplan was 2024. Dus nieuwe plannen zijn nog niet bekend. Het vervoerplan 2025 staat ook nog niet op de agenda van de provincie.
En toch heb ik het vervoerplan 2025 van Veluwe Zuid al gezien. Ik mag het alleen niet verder verspreiden, maar heel serieuze wijzigingen staan er ook niet in.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 17:55
door Hainje
MichOV schreef: za 27 jul 2024, 16:28 Maar Philip, de reiziger is wel de klant en die inspraak van hen mag best serieus worden genomen of het nu gaat om minieme of grote zaken als het hen aangaat of treft. Ik neem aan dat er wel serieus naar wordt gekeken ipv dat het bij wijze van lachend de prullenbak in wordt gesmeten
Nee de reiziger is de eindgebruiker, de aanbestedende overheid is de klant.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 18:23
door ArrivaBas
Lijn 45 schreef: za 27 jul 2024, 10:32 Hij rijdt nu op lijn 106. Die wordt door Noot gereden. :)
Aangezien lijn 106 naar het Nationaal Park De Hoge Veluwe rijdt vanuit Otterlo en het toeristenseizoen daar nu richting of op zijn hoogtepunt is, ga ik ervan uit dat Noot die bus van Hermes huurt.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 19:08
door Heel_Holland_Spot
Nee, ik denk niet huren, Noot is de onderaannemer. Noot reed eerst met een Volvo. Die werd dan doordeweeks ingezet op lijn 679 en in de drukste weekenden op lijn 106. Nu is dat de citea geworden, aangezien de Volvo's naar Zeeland zijn verhuisd.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 19:13
door MichOV
Zonde.. weer een Citea minder op de 105, 108 en de andere lijnen van Veluwe-Zuid komende tijd dus. :roll:

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 19:16
door Milco
Is er dan zoveel materieeltekort dat men zelfs tijdens de zomerdienst geen bussen kan missen?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 20:07
door Philip
Daniel schreef: za 27 jul 2024, 17:45
gkw1969 schreef: za 27 jul 2024, 15:03 Een vervoerplan in concept wordt nooit gepubliceert. Het laatst bekende vervoerplan was 2024. Dus nieuwe plannen zijn nog niet bekend. Het vervoerplan 2025 staat ook nog niet op de agenda van de provincie.
En toch heb ik het vervoerplan 2025 van Veluwe Zuid al gezien. Ik mag het alleen niet verder verspreiden, maar heel serieuze wijzigingen staan er ook niet in.
Van jouw kant volkomen begrijpelijk, maar volgens mij valt het vervoerplan gewoon onder de Wet Open Overheid.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 21:07
door ovVeluwe
Heel_Holland_Spot schreef: za 27 jul 2024, 19:08 Nee, ik denk niet huren, Noot is de onderaannemer. Noot reed eerst met een Volvo. Die werd dan doordeweeks ingezet op lijn 679 en in de drukste weekenden op lijn 106. Nu is dat de citea geworden, aangezien de Volvo's naar Zeeland zijn verhuisd.
Correct, de bussen zijn in bruikleen. We hebben nu dus de 1057 (MidCity) en 5852 in Ede staan. Mocht het qua kilometerstand gunstig zijn kunnen bussen makkelijk omgewisseld worden, zoals dat laatst ook de Volvo's zijn omgeruild. In de Syntus periode deed Noot dit ook al met Optares en Syntus Utrecht Setra.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 21:21
door Daniel
Philip schreef: za 27 jul 2024, 20:07 Van jouw kant volkomen begrijpelijk, maar volgens mij valt het vervoerplan gewoon onder de Wet Open Overheid.
Het concept heeft nog weinig met de overheid van doen natuurlijk, dat ligt voor input bij de reizigersorganisaties. Rocov Gelderland is sowieso wat strikter allemaal met dat soort dingen delen, het is al heel wat dat het nu ook richting Rover Regio Utrecht gedeeld is. Dat was wel eens anders (terwijl "ons" gebied toch ook de hele west-Gelderse strook van Nunspeet via Barneveld tot aan Wageningen omvat)
Dus vandaar dat ik ook maar even niks over de inhoud deel nu zolang er nog geen advies gepubliceerd is.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 21:25
door waldo79
Ahum: West-Gelders (zo westelijk in Gelderland ligt de noordelijke vallei niet) :6

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 27 jul 2024, 22:11
door Philip
Waarbij ROCOV Gelderland überhaupt niet alle adviezen publiceert, al beweren ze in het jaarverslag van wel.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 28 jul 2024, 02:16
door gkw1969
Philip schreef: za 27 jul 2024, 20:07
Van jouw kant volkomen begrijpelijk, maar volgens mij valt het vervoerplan gewoon onder de Wet Open Overheid.
Zodra het ook bij de overheid is aangeboden. Maar dan is het ook terug te vinden bij de ingekomen stukken bij de Provinciale Staten. Nu ligt het nog bij de belangenorganisaties ter advies en daar is het onder embargo aangeboden, vandaar dat Daniel niks mag zeggen hierover. Pas nadat het ROCOV advies heeft uitgegeven KAN het gepubliceerd worden door het ROCOV. Het ROCOV is NIET VERPLICHT al haar adviezen te publiceren. Wij kunnen dat misschien wel willen, maar het is geen verplichting.

Om er dan op door te blijven hameren dat het moet gebeuren heeft dus geen enkel nut. Pas als het vervoerplan bij de provincie op de agenda staat is het voor iedereen toegankelijk, eerder niet en dat is ook in lijn met de WOO. De overheid is namelijk niet verplicht concept informatie te delen, alleen besluiten. In theorie hoeven ze ook niet het vervoerplan te publiceren, alleen de besluitvorming.

Iedereen heeft recht op informatie over wat de overheid doet, hoe ze dat doet en waarom.. Dus wat de overheid doet met de informatie die ze gekregen hebben. De informatie zelf hoeven ze niet te delen. Kortom: alleen de besluitvorming moeten ze delen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 28 jul 2024, 02:21
door gkw1969
Philip schreef: za 27 jul 2024, 22:11 Waarbij ROCOV Gelderland überhaupt niet alle adviezen publiceert, al beweren ze in het jaarverslag van wel.
Ze geven aan hoeveel adviezen ze hebben gegeven niet hoeveel er gepubliceerd zijn, ze zijn niet verplicht alle adviezen te publiceren. Tenzij in hun statuten staat dat ze alle adviezen moeten publiceren. Maar wettelijk gezien hoeven ze helemaal geen adviezen te publiceren omdat het een belangenvereniging is voor een bepaalde doelgroep. Ze kunnen er ook voor kiezen dat jij de publicaties op kunt vragen wanneer je aan kunt tonen dat zij jou belangen vertegenwoordigen in het overleg.

Dus ga je niet blind staren op dingen die niet verplicht zijn.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 20:10
door MichOV
Heeft de VDL Citea 5852 wat technische problemen gehad dat vandaag op zondag de Citea 5889 ervoor in de plaats reed of worden er nu ineens toch gewoon random bussen ingezet op die 106 lijn van de Hoge Veluwe?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 21:16
door Tom024
Tsja, aan een bus van 14 jaar oud wil natuurlijk nog wel eens een stroring optreden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 21:32
door MichOV
Uit 2012 komt die VDL hoor Tom, dus iets jonger dan die 14 jaar die je daar zegt. :pos: Maar klopt idd bussen die wat op leeftijd zijn hebben eens in de zoveel tijd wel eens wat problemen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:03
door Lijn 45
Daarnaast worden de bussen die Noot heeft sowieso al ongeveer elke maand uitgewisseld. :p