Pagina 42 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 13 jul 2016, 23:21
door OmniLezer
What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
Dit wordt wel verrassend omdat dit echte semi-touringcars zijn. Volgens mij zijn dit zover de hoogste Low-Entry bussen die ik ken tot nu toe.
Hoe moet het dan in Veenendaal omdat die bussen wel 3,30m hoog zijn. Een Amba/Citea zonder Airco is 2,92m. Een kleine 30cm is niet zo klein meer in dat tunneltje.
Het is wel niet de eerste keer dat Syntus van de Setrabak snoept.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 13 jul 2016, 23:23
door NG²7²™
Milco schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. :)
Vraag me wel af of alle bussen van Setra worden of dat Syntus ook met andere bustypen op de buslijnen gaat rijden.
Ik tel 41 zitplaatsen en een rolstoelplek, erg netjes. Het grootste gedeelte van het wagenpark zal uit Setra's bestaan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 13 jul 2016, 23:46
door OmniLezer
Die Setra heeft er 45 omdat er 1+5 rijen achter de uitstap zitten en aan de linkerzijde 7 en aan de rechter zijde 3. Dat maakt een kleine 45 stoelen vrij. Is het echt zo dat de uitstapdeur uit een enkelbladsdeur komt te bestaan?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 13 jul 2016, 23:59
door Natorious
OmniLezer schreef:Die Setra heeft er 45 omdat er 1+5 rijen achter de uitstap zitten en aan de linkerzijde 7 en aan de rechter zijde 3. Dat maakt een kleine 45 stoelen vrij. Is het echt zo dat de uitstapdeur uit een enkelbladsdeur komt te bestaan?
Als je goed inzoomt op de foto, zie je dat het een enkelbladsdeur is idd. Ik maak me er geen zorgen om. Oke, iets smaller dan dubbelblads, maar de deur moet nog altijd breed genoeg zijn voor rolstoelen e.d. oftewel redelijk breed.
Wel blij dat het materieel is dat niet echt daar in de buurt voorkomt. Wel opvallend dat rood. R-Net? :')
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 00:05
door Globetrotter
OmniLezer schreef:What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
NG²7²™ schreef:De eerste Setra voor Syntus Utrecht is in het land gearriveerd :D

Als ik de foto met een beetje zoomwerk bekijk, dan gaat het om de Setra S415 LE Business. Waar is de foto genomen en is hij voor de gewone sterveling ook ergens te bezichtigen?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 00:28
door sirvinniei
Ik gok het industrieterrein van Ede, bij de stalling van Syntus waar de bussen voor Utrecht komen te staan.
Het interieur ziet er trouwens heel mooi en comfortabel uit, lijkt wel een tourbus ^^
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 10:27
door Jef400
Ik vind persoonlijk ook de kleurstelling erg mooi. Net alsof je ergens in het buitenland bent. Zowel qua model als kleurstelling.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 10:50
door OmniLezer
sirvinniei schreef:Ik gok het industrieterrein van Ede, bij de stalling van Syntus waar de bussen voor Utrecht komen te staan.
Het interieur ziet er trouwens heel mooi en comfortabel uit, lijkt wel een tourbus ^^
City in the front, suburban in the back.
Het is ook een halve tourbus. Net een kind van de 415NF en de 415 UL. Dat kind is een grote jongen nu.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 11:35
door Meltrain
Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 11:44
door CamilleKreemers
Dat zal waarschijnlijk net zo duidelijk zijn als de rechtzaak van Syntus voor Haarlem. Daar hoor je ook niks meer over.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 12:14
door sirvinniei
Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 12:25
door ejm301
OmniLezer schreef:What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
Dit wordt wel verrassend omdat dit echte semi-touringcars zijn. Volgens mij zijn dit zover de hoogste Low-Entry bussen die ik ken tot nu toe.
Hoe moet het dan in Veenendaal omdat die bussen wel 3,30m hoog zijn. Een Amba/Citea zonder Airco is 2,92m. Een kleine 30cm is niet zo klein meer in dat tunneltje.
Het is wel niet de eerste keer dat Syntus van de Setrabak snoept.
Milco schreef:Erg mooie bus zo te zien. Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. :)
Vraag me wel af of alle bussen van Setra worden of dat Syntus ook met andere bustypen op de buslijnen gaat rijden.
Welke wagenparknummers zal Syntus gaan gebruiken voor Utrecht trouwens? Over het algemeen is 3xxx Twents (en reservebussen voor alle concessies), 4xxx Overijssel en 5xxx Veluwe. Zal 6xxx Utrecht worden?

Tegenwoordig gaan alle bussen met airco ook onder het viaduct door bij de Klomp. Dus die 3.30m lijkt me geen probleem.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 12:36
door sirvinniei
Heb ook vaak genoeg gelede bussen er onder door zien gaan, maar het pve zegt nou eenmaal dat er rekening gehouden moet worden met een doorrijhoogte van 3 meter.
Ik vraag me trouwens af of de 83 niet aan de zuidzijde van station de klomp kan halteren. Geen problemen met hoogte en de bushalte bij Veenendaal de klomp is toch al veel te vol, zou schelen als je daar niet een tweede bufferende bus zou hebben.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 13:45
door flipje
Ezra schreef:
Als ik de foto met een beetje zoomwerk bekijk, dan gaat het om de Setra S415 LE Business. Waar is de foto genomen en is hij voor de gewone sterveling ook ergens te bezichtigen?
Ik gok dat de foto genomen is in Deventer, waar niet geheel toevallig het hoofdkantoor van Syntus zit

.
Heb geen idee waar de bus nu zou moeten staan. (misschien bij Evobus in Nijkerk?)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 14:10
door Suus
Google Maps zegt dat de fotolocatie de Noorwegenstraat in Deventer is, dat is naast Syntus HQ inderdaad

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 14:23
door sirvinniei
I stand corrected.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 16:33
door marvinkok
Daar was inderdaad de bus neergezet zodat ook de medewerkers de bus konden bekijken...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 18:45
door wouter15
sirvinniei schreef:Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
Als de rechter met een uitspraak komt, kan CXX dan nog in beroep gaan? Of is de beslissing van de rechter dan ook echt definitief?
En op welke lijnen gaan die 20p busjes dan rijden? Het type busje zou de Optare Solo kunnen zijn (zie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Optare_So ... en_na_2012) deze is namelijk verkrijgbaar in een Hybride variant (wat Syntus in Woerden gaat inzetten) en heeft een capaciteit van min. 29 personen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 14 jul 2016, 19:39
door OmniLezer
Bussen met Airco(Ambassadors en Citaro's met Airco) zijn 3,06 meter. Die 24cm zijn best fataal soms. Dat tunneltje bij De Klomp is geschikt voor 3 meter hoge voertuigen. De tunnel zelf is dan maximaal 3,20 of 3,25 meter hoog als ze daar een bus normaal willen laten rijden. Die Setra zelf is 3,30 meter.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 01:21
door sirvinniei
wouter15 schreef:sirvinniei schreef:Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
Als de rechter met een uitspraak komt, kan CXX dan nog in beroep gaan? Of is de beslissing van de rechter dan ook echt definitief?
En op welke lijnen gaan die 20p busjes dan rijden? Het type busje zou de Optare Solo kunnen zijn (zie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Optare_So ... en_na_2012) deze is namelijk verkrijgbaar in een Hybride variant (wat Syntus in Woerden gaat inzetten) en heeft een capaciteit van min. 29 personen.
De kleinste optares hebben zelfs 23 zitplaatsen, iets dichter bij die 20p. Overigens kan het ook een Mercedes sprinter (transfer/city/midcity die well echt 20p zijn) of zelfs een vdl citea midi zijn alleen weet ik niet of deze hybride uitvoeringen hebben.
Een optare solo op lijn 80 is trouwens ook een optie, de grootste uitvoering heeft 37 zitplaatsen en is maar 2,8 m hoog
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 09:21
door busfanNL
Ik vindt het logo lelijk en ik mis de stickers en het wapen van Provincie Utrecht. Ook de stoelbekleding is lelijk Maar voor de rest mooie Setra.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 11:53
door BrengMe
Volledig mee eens, BusfanNL.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 12:44
door sirvinniei
Meningen verschillen, ik vind het logo lekker simplistisch.
Interieur vind ik ook een gigantische verbetering over wat connexxion nu rijdt, welke vervoerder kiest nou zo'n lelijke kleur groen. De rode stoelen en houten vloeren zien er juist heel chique uit.
Bye bye connexxion ik zal jullie niet missen :')
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 13:28
door Meltrain
busfanNL schreef:ik mis de stickers en het wapen van Provincie Utrecht.
Die zouden best eens op de achterkant kunnen zitten. Foto's van de achterkant hebben we immers nog niet gezien.
Of misschien wordt dat logo later nog geplakt, al hoop ik van niet, want nu oogt de bus wat rustiger.
sirvinniei schreef: De rode stoelen en houten vloeren zien er juist heel chique uit.
En daar ben ik het dan weer mee eens. ;)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 15 jul 2016, 13:38
door Z2N
Het oogt inderdaad nu lekker rustig, alhoewel ik wel hoop dat ze dat nietszeggende motto aan de linkerkant van de bus weghalen. Ik bedoel, Vervoer vanuit het hart, het zegt niets, en klinkt gelijk zo zeikerig... :')