Pagina 42 van 58

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 20:37
door EWilsonAdam
Ben erg benieuwd hoe rituitval vanaf de nieuwe dienstregeling vanaf zondag zal zijn. Afgelopen weken zag ik dat de 291 uitviel als ik naar de metro liep. Blij dat ik met de 316 weer vanuit Edam naar Amsterdam Centraal kan komen.

Hopelijk verloopt de werving van de nieuwe buschauffeurs goed. De gene die rijden doen best. Menig ander vervoerder zou dezelfde problemen hebben met personeelstekorten

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 13:45
door ovVeluwe
In IJssel-Vecht krijgen chauffeurs nu een aanbod om een aantal diensten in te vullen in ZWA. Er wordt gesproken over een zo gevarieerd mogelijke dienst en als het nodig is een hotelovernachting.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 14:36
door EWilsonAdam
Ik weet uit de tijd van Arriva er buschauffeurs vanuit Friesland in Marniapark logeerden en dan diensten draaiden in Waterland. Is er sprake van genoeg buschauffeurs in regio IJsel? Welke regio heeft in Nederland niet een tekort?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 15:18
door ovVeluwe
Enkele vestigingen in IJV hebben momenteel meer dan genoeg bezetting, zo wordt gecommuniceerd in de nieuwsbrief. Welke vestigingen dat zijn wordt niet verteld.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 19:50
door Daniel
Op de A27 zag ik aan het begin van de middag een trio elektrische Citea's in R-net uitvoering richting Utrecht rijden, aannemelijk voor deze concessie bestemd?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 22:18
door EWilsonAdam
Zat zojuist in de app OVinfo te kijken bij halte Splitsing en zie dat er grote gaten zitten bij diverse bussen morgen. De 315 richting Amsterdam Noord spant wel de kroon. Na de rit van 15.52 uur rijd de volgende rit pas om 18.22. Ik hoop van harte dat snel verbetering komt voor alle partijen zowel passagiers en buschauffeurs.

Vroeger ergerde ik mij bij de bushalte als een bus uitviel, maar ben nooit boos geworden op een buschauffeur. Daar schiet ik niets mee op, want dan weet ik zeker niet mee mag. Wel merk ik dat buschauffeurs soms flink wat te verduren krijgen. Ik snap best dat een buschauffeur niet altijd weet waarom een vorige rit is uitgevallen.

Wel vind ik dat EBS wat eerlijker mag zijn naar zowel de passagiers als de buschauffeurs dat het niet altijd te maken heeft met personeelstekort te maken heeft.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 03:23
door Rowann
Ik vind juist dat EBS best wel transparant is met hun uitvalredenen, zie vaak bij uitval op ovinfo (buiten personeel) „file, vertraging“ of „materieel, schade“ staan.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 07:56
door Stan_Bronstring
Daar kunnen ze bij andere vervoerders nog wat van leren. De zeldzame keren dat er in Haarlem-IJmond een rit uitvalt blijft het voor mij gissen waarom

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 10:24
door EWilsonAdam
Rowann schreef: zo 20 okt 2024, 03:23 Ik vind juist dat EBS best wel transparant is met hun uitvalredenen, zie vaak bij uitval op ovinfo (buiten personeel) „file, vertraging“ of „materieel, schade“ staan.
Met mijn opmerking dat EBS wat transparanter kan wil ik eigenlijk benadrukken dat een interval van 2,5 uur op zondag toch buitensporig is? Ik zou niet blij zijn als ik in Monnickendam op 315 zolang moet wachten. Ik ben geen professionele planner, maar zou mij afvragen of je dit niet kan bijsturen in goed overleg met een andere buschauffeur?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 12:11
door marcelloch
EWilsonAdam schreef: za 19 okt 2024, 22:18 Zat zojuist in de app OVinfo te kijken bij halte Splitsing en zie dat er grote gaten zitten bij diverse bussen morgen. De 315 richting Amsterdam Noord spant wel de kroon. Na de rit van 15.52 uur rijd de volgende rit pas om 18.22. Ik hoop van harte dat snel verbetering komt voor alle partijen zowel passagiers en buschauffeurs.

Vroeger ergerde ik mij bij de bushalte als een bus uitviel, maar ben nooit boos geworden op een buschauffeur. Daar schiet ik niets mee op, want dan weet ik zeker niet mee mag. Wel merk ik dat buschauffeurs soms flink wat te verduren krijgen. Ik snap best dat een buschauffeur niet altijd weet waarom een vorige rit is uitgevallen.

Wel vind ik dat EBS wat eerlijker mag zijn naar zowel de passagiers als de buschauffeurs dat het niet altijd te maken heeft met personeelstekort te maken heeft.
het wordt nu tenminste aangegeven van te voren...Het komt ook voor dat een rit op het moment van vertrek grijs wordt in de app... (rijdt dus aannemelijk niet)... de Regiecentrale is dan duidelijk met andere zaken bezig dan reizigers correct informeren :(

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 13:13
door Meltrain
EWilsonAdam schreef: zo 20 okt 2024, 10:24
Rowann schreef: zo 20 okt 2024, 03:23 Ik vind juist dat EBS best wel transparant is met hun uitvalredenen, zie vaak bij uitval op ovinfo (buiten personeel) „file, vertraging“ of „materieel, schade“ staan.
Met mijn opmerking dat EBS wat transparanter kan wil ik eigenlijk benadrukken dat een interval van 2,5 uur op zondag toch buitensporig is? Ik zou niet blij zijn als ik in Monnickendam op 315 zolang moet wachten.
Dan had je het anders moeten formuleren, want dat heeft niets met transparantie te maken.
Overigens hebben reizigers uit Monnickendam nog een alternatief in de vorm van lijn 111, die zo te zien in die periode geen uitvallende ritten heeft.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 16:16
door Selivio
ovVeluwe schreef: za 19 okt 2024, 13:45 In IJssel-Vecht krijgen chauffeurs nu een aanbod om een aantal diensten in te vullen in ZWA. Er wordt gesproken over een zo gevarieerd mogelijke dienst en als het nodig is een hotelovernachting.
Kunnen ze er niet beter eerst voor zorgen dat de bussen in IJssel-Vecht allemaal rijden, voordat ze personeel naar de Zaanstraak uit gaan lenen?
https://www.gld.nl/nieuws/8218912/busse ... -meest-van

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 16:25
door omaylie
En anders kan het MRDH er wel voor zorgen dat er eventueel personeel van Haaglanden Streek en/of Voorne-Putten en Rozenburg naar Zaanstreek-Waterland komen (voor zover het mogelijk is).

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 18:37
door VIRM
Selivio schreef: zo 20 okt 2024, 16:16
ovVeluwe schreef: za 19 okt 2024, 13:45 In IJssel-Vecht krijgen chauffeurs nu een aanbod om een aantal diensten in te vullen in ZWA. Er wordt gesproken over een zo gevarieerd mogelijke dienst en als het nodig is een hotelovernachting.
Kunnen ze er niet beter eerst voor zorgen dat de bussen in IJssel-Vecht allemaal rijden, voordat ze personeel naar de Zaanstraak uit gaan lenen?
https://www.gld.nl/nieuws/8218912/busse ... -meest-van
Dat dus. Al gaat het de laatste tijd weer stukken beter.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 07:05
door DPDelft
omaylie schreef: zo 20 okt 2024, 16:25 En anders kan het MRDH er wel voor zorgen dat er eventueel personeel van Haaglanden Streek en/of Voorne-Putten en Rozenburg naar Zaanstreek-Waterland komen (voor zover het mogelijk is).
Zo ruim zitten de twee concessies in MRDH gebied ook niet in het personeel. Er wordt door EBS geprobeerd het beschikbare personeel zo goed mogelijk in te zetten over alle concessies. Maar helaas is er bedrijfsbreed nog steeds een behoorlijk tekort ondanks de nieuw opgeleide chauffeurs.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 08:34
door Etienne
Zou dat personeelstekort niet alleen kunnen komen door Corona, maar ook door het feit dat men niet bij EBS wil werken vanwege het gedoe rond Palestina?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 10:36
door ovVeluwe
Tot dusver is daar weinig discussie over onder het personeel, die hele situatie heeft er helemaal niks mee te maken.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 10:38
door Milco
Personeelstekort is er helaas bij vrijwel alle vervoerders en andere bedrijven/sectoren, ook in bijvoorbeeld supermarkten en andere winkelondernemers is er te weinig personeel. Bij Keolis in Almere vallen ook nog dagelijks meerdere ritten uit, soms meerdere achter elkaar. Dus het probleem speelt echt niet alleen bij EBS...

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 16:22
door vissertw
Maandagmiddag veel uitval op lijn 67, nu rond vier uur vijf van de zes ritten vervallen. En de uitleg, materieel, storing en niet personeel tekort.
Weer een probleem erbij?
Hoe dan ook, het blijft een hopeloze zaak.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 16:32
door Hainje
Etienne schreef: ma 21 okt 2024, 08:34 Zou dat personeelstekort niet alleen kunnen komen door Corona, maar ook door het feit dat men niet bij EBS wil werken vanwege het gedoe rond Palestina?
Als dit onder de mederwerkers überhaupt een ding zal worden, dan is dat waarschijnlijk pas over een paar jaar wanneer Israël failliet is en genoodzaakt is om het kolonisatieproject te stoppen. Nu heeft Moody's recent de kredietscore van Israël verlaagd naar Baa1 (ze kwamen van A2), dat is drie stapjes boven de "junk" status. Wanneer je als land een Ba1-rating of lager krijgt, dan acht men het bij Moody's riskant om in dat land investeringen te doen. De kans op winstdraaien komt dan in serieus gevaar.

Je hebt dus best kans dat als Israël doorgaat op de weg welke het is ingeslagen (which is very likely), de pensioengelden van de Israëliërs ook in gevaar komen en Egged wellicht zaken af moet gaan stoten. Misschien krijgen de medewerkers van EBS Nederland nog niet eens de kans om in protest te gaan omdat Egged de boel in Nederland zelf al heeft verkocht aan een andere partij.

Afbeelding

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 16:54
door Stan_Bronstring
vissertw schreef: ma 21 okt 2024, 16:22 Maandagmiddag veel uitval op lijn 67, nu rond vier uur vijf van de zes ritten vervallen. En de uitleg, materieel, storing en niet personeel tekort.
Weer een probleem erbij?
Hoe dan ook, het blijft een hopeloze zaak.
Die MidCity’s van lijn 67 kampten van de zomer volgens mij al met problemen, daarom is de 2413 ook tijdelijk uit IJssel-vecht gehaald. Zo te lezen zijn de problemen met de MidCity’s dus nog niet opgelost.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 17:04
door leeuwardenbus
Sinds een aantal dagen meer gele OmniLinks gezien in Zaandam. Nummers 5007 5012 5025 gezien

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 18:02
door vissertw
Waarom kunnen we in hemelsnaam niet terug naar de NACO, FRAM en NBM, toen reden alle bussen namelijk, weer of geen weer.
Bovendien met een fijnmazig lijnennet en van vroeg in de morgen tot laat in de avond.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 20:51
door Durashift
^^ okay, maar dan ook internet (voor het brede publiek) en de mobiele telefoon inleveren. ;) Dag OVinNL.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 21:30
door Meltrain
vissertw schreef: ma 21 okt 2024, 18:02 Waarom kunnen we in hemelsnaam niet terug naar de NACO, FRAM en NBM, toen reden alle bussen namelijk, weer of geen weer.
Kunnen we dan niet beter terug naar de tijd van de Waterlandse tram? :mrgreen: