Het gaat dus om deze locatie, waar de busbaan van rijrichting verandert en de bussen hier dus vanaf de rijstrook voor het overige verkeer invoegen.
Bij haaientanden verleen je voorrang aan bestuurders op de kruisende weg. Daar is hier geen sprake van. Technisch zou je de buschauffeur kunnen voorwerpen dat hij de auto voor had moeten laten gaan omdat hij wisselde van rijstrook of iets in die slinger, maar dat heeft met de haaientanden en voorrang niets te maken.
Bovendien: met extreem gevaarzettend gedrag hoef je van de rechtspraak niet op voorrang (of wat dan ook) te rekenen.
BMW M7, 'restauranteigenaar', gevlucht naar het buitenland: klinkt als een figuur waar we niet om hoeven te rouwen als hij per ongeluk in de hakselaar valt.
Concessie Twente (2024-2028)
- nvdw
- Donateur
- Berichten: 3222
- Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Feed the childrens
- ArrivaBas
- Berichten: 9563
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Hier het artikel zonder betaalmuur.
De beste man is een ondernemer (geweest). Dat soort lieden kennen ontzettend veel trucjes en mazen in de wet om ongegeneerd geld te graaien.
En als je tot op de letter van de verkeersregels nauwkeurig zou lezen zit er een kern van waarheid in zijn betoog dat de bus 'geen voorrang had verleend'. De bus was bezig met een zijdelingse verplaatsing, wat formeel een bijzondere verrichting is waar het overige verkeer voorrang op heeft. Maar het criminele rijgedrag van de BMW-bestuurder (pak er maar een blocnote bij: onder invloed van alcohol of drugs spookrijdend en met zeer hoge snelheid over een busbaan rijden met een auto) zelf had een gevaarzetting die vele malen hoger is. Ik ga ervan uit dat de rechter de gevaarzetting van verkeersovertredingen ook meeweegt bij zijn uitspraak, en dan zal meneer de asorijder gewoon een kwart miljoen euro moeten dokken, want als meneer zich netjes gedroeg en op een 'normale' manier tussen het overige verkeer had gereden, was dit zware ongeluk nooit gebeurd. Het is daarom bullshit dat Arriva of de buschauffeur aansprakelijk zou zijn voor de aangerichte materiële en letselschade.
Lang verhaal kort. Het relaas van de advocaat namens de veroorzaker van het ongeval heeft juridisch ergens gelijk, maar er zijn genoeg andere redenen te bedenken waarom zijn cliënt meer dan terecht in het ongelijk gesteld kan worden. Het feit dat hij niet op persoonlijke titel reageert en ergens onvindbaar in Verweggistan zit zegt eigenlijk al meer dan genoeg.
De beste man is een ondernemer (geweest). Dat soort lieden kennen ontzettend veel trucjes en mazen in de wet om ongegeneerd geld te graaien.

En als je tot op de letter van de verkeersregels nauwkeurig zou lezen zit er een kern van waarheid in zijn betoog dat de bus 'geen voorrang had verleend'. De bus was bezig met een zijdelingse verplaatsing, wat formeel een bijzondere verrichting is waar het overige verkeer voorrang op heeft. Maar het criminele rijgedrag van de BMW-bestuurder (pak er maar een blocnote bij: onder invloed van alcohol of drugs spookrijdend en met zeer hoge snelheid over een busbaan rijden met een auto) zelf had een gevaarzetting die vele malen hoger is. Ik ga ervan uit dat de rechter de gevaarzetting van verkeersovertredingen ook meeweegt bij zijn uitspraak, en dan zal meneer de asorijder gewoon een kwart miljoen euro moeten dokken, want als meneer zich netjes gedroeg en op een 'normale' manier tussen het overige verkeer had gereden, was dit zware ongeluk nooit gebeurd. Het is daarom bullshit dat Arriva of de buschauffeur aansprakelijk zou zijn voor de aangerichte materiële en letselschade.
Lang verhaal kort. Het relaas van de advocaat namens de veroorzaker van het ongeval heeft juridisch ergens gelijk, maar er zijn genoeg andere redenen te bedenken waarom zijn cliënt meer dan terecht in het ongelijk gesteld kan worden. Het feit dat hij niet op persoonlijke titel reageert en ergens onvindbaar in Verweggistan zit zegt eigenlijk al meer dan genoeg.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten