Pagina 42 van 56
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 26 feb 2015, 15:37
door Jonkervoort
jesperhaverkamp schreef:En de volgende stap: Lijn 76 inkorten tot Marknesse - Luttelgeest en Oldemarkt - Steenwijk (alleen spits)
Het aantal reizigers houdt echt niet over op deze lijn. Eigenlijk zijn er nog twee redelijk bezette trajecten:
Marknesse - Luttelgeest de hele dag
Oldemarkt - Steenwijk alleen tijdens de spits (rit van 7,8 & 9 uur, retourrit 15, 16, 17, 18 uur)
De bussen van lijn 76 zijn nu in beide richtingen op het hele uur in Oldemarkt. Daar kan dan gekeerd worden via de rotonde van de Koning Julianaweg. Het stukje Marknesse - Luttelgeest kan in 4 minuten, dus misschien kun je dat met een beetje passen en meten wel aan lijn 75 koppelen. En zo bespaar je je een bus en buiten de spits een hoop ritten.
Kortom: dezelfde situatie als voor de koppeling van lijn 25 en 76, behalve dat de bediening van Kuinre en Ossenzijl (weer) vervalt. Zou kunnen werken, maar dan zou ik lijn 75 doortrekken vanaf Steenwijk naar Oldemarkt in de spits. Lijn 76 zou in ieder geval door moeten rijden naar Kuinre, en volgens mij kan je dan net zo goed doorrijden naar Spanga, net als vroeger.
Ik denk dat het prima is zo, maar misschien is het een goed idee om de spitsritten van lijn 76 van/naar Emmeloord wél via Spanga te laten rijden en de rest niet.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 26 feb 2015, 16:07
door flipje
Jonkervoort schreef:
Kortom: dezelfde situatie als voor de koppeling van lijn 25 en 76, behalve dat de bediening van Kuinre en Ossenzijl (weer) vervalt. Zou kunnen werken, maar dan zou ik lijn 75 doortrekken vanaf Steenwijk naar Oldemarkt in de spits. Lijn 76 zou in ieder geval door moeten rijden naar Kuinre, en volgens mij kan je dan net zo goed doorrijden naar Spanga, net als vroeger.
Ik denk dat het prima is zo, maar misschien is het een goed idee om de spitsritten van lijn 76 van/naar Emmeloord wél via Spanga te laten rijden en de rest niet.
Dat gaat niet gebeuren.
De passagiersaantallen zijn niet hoog op lijn 76, maar een bus uitsparen doe je er uiteindelijk niet mee als je de lijn weer zou knippen. Dan kun je beter het hele traject Marknesse <>Oldemarkt<> Steenwijk blijven bedienen (bewoners, gemeente en provincie ook blij).
De reden waarom men Spanga overslaat is niet zozeer om de passagiers, maar om de krappe reistijd op het traject. Neem daar nog wat mensen uit het AZC bij, die allemaal een kaartje kopen bij de chauffeur, dan weet je zeker dat je de rijdtijd niet haalt = passagiers missen overstap.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 10 mar 2015, 18:59
door flipje
Sinds deze week heeft lijn 70 dagkaartjes in het Chinees. Info en afbeelding van het chinese buskaartje
klik hier. Nu alleen nog een de bestemming op de lijnfilm in het Chinees en de chauffeurs op Chinese les

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 10 mar 2015, 19:24
door cassie127
wat ik dan weer niet snap is dat dit kaartje 10 euro kost als je voor 9 euro (met ritkaarten) ook de hele dag kan reizen. met de bussen van OV Regio IJsselmond & Syntus Overijssel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 10 mar 2015, 20:35
door Ronald
Ik wel. Toeristen, vooral buitenlandse die zich niet in allerlei kaartsoorten verdiepen, gaan voor gemak en betalen dat gewoon. Het is sowieso duur voor een retourtje Steenwijk-Giethoorn...
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 10 mar 2015, 22:30
door flipje
cassie127 schreef:wat ik dan weer niet snap is dat dit kaartje 10 euro kost als je voor 9 euro (met ritkaarten) ook de hele dag kan reizen. met de bussen van OV Regio IJsselmond & Syntus Overijssel
Het dagkaartje van €10 is van Connexxion zelf. Het kaartje dagkaartje van €9 is van de provincie welke aan sluit bij het kaartjes systeem van Flevoland en Gelderland (ervaar het OV).
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 10 mar 2015, 22:34
door flipje
Ronald schreef:Ik wel. Toeristen, vooral buitenlandse die zich niet in allerlei kaartsoorten verdiepen, gaan voor gemak en betalen dat gewoon. Het is sowieso duur voor een retourtje Steenwijk-Giethoorn...
De provincie vindt het prima. Lijn 70 was jarenlang onrendabel, vooral in de weekenden. Door de komst van de Chinees zal er voorlopig niks geschrapt worden.
Connexxion maakt ruim € 5 winst per kaartje als het een retourtje Steenwijk-Giethoorn betreft.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 12 mar 2015, 16:54
door Erik1100
Tja, aan de andere kant rijdt lijn 70 nu met taxibusjes van TCE. Maximaal 8 personen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: wo 13 mei 2015, 10:12
door OmniLezer
Ik vraag me nou pas af.
Waarvoor is dit gemaakt dan. Zou er ook Citaro LE besteld zijn of is dat gewoon voor de lol gemaakt.
Kan iemand mij dit uitleggen. Ik merkte het nou pas en als het antwoord nou staat op een van de vorige pagina's. Geef me dan het pagina nummer.
Antwoord was al gegeven. Het was van DVG die ook meedeed.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: wo 13 mei 2015, 15:23
door iraj-smile
Hallo!
Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends
http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.
groet,
Jari
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: wo 13 mei 2015, 15:56
door Etienne
iraj-smile schreef:Hallo!
Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends
http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.
groet,
Jari
Die website wordt al heel lang niet meer bijgewerkt. De betreffende bus is daarnaast ook allang buiten dienst en rijdt volgens mij in Ivoorkust rond.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: wo 13 mei 2015, 17:47
door ricardo
Etienne schreef:iraj-smile schreef:Hallo!
Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends
http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.
groet,
Jari
Die website wordt al heel lang niet meer bijgewerkt. De betreffende bus is daarnaast ook allang buiten dienst en rijdt volgens mij in Ivoorkust rond.
Als je op bijvoorbeeld de site van het RDW kijkt en een kenteken check uitvoert, staat de bus als niet geëxporteerd vermeld. Dus hij kan hier nog wel ergens zijn bij een ander bedrijf.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: wo 13 mei 2015, 23:52
door NintendoC
Is stalling kampen-ijsselmuiden buiten gebruik trouwens? Connexxion logo is van het bedrijf af en ik zie er nooit meer een bus staan.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 14 mei 2015, 00:00
door Erik1100
Wil je nog een oude Connexxion bus filmen, moet je naar Almere gaan of de regio Utrecht, waar de 8423 nog kan rondrijden. Deze bus is op een klein aantal dingen na nog origineel.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 14 mei 2015, 01:01
door ricardo
Erik1100 schreef:Wil je nog een oude Connexxion bus filmen, moet je naar Almere gaan of de regio Utrecht, waar de 8423 nog kan rondrijden. Deze bus is op een klein aantal dingen na nog origineel.
Of je moet de bussen die op de lijnen van de pieter zandt sg. (Lijn 663, 674, 681) opzoeken. Dan zie je genoeg oude connexxion (tours) bussen. (Als je er veel wilt zien moet je aan het begin van het schooljaar komen, nu rijden er minder door de examens enz.)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 14 mei 2015, 14:01
door Wolfje98
Connexxion 8190 is nu nog steeds in Nederland aanwezig, hij is op 12-5-2013 van eigenaar veranderd.
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=bn-pp-15
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: do 14 mei 2015, 19:09
door Hainje
Ik heb het even voor je gevraagd op een FB groep. Hier zijn een paar hobbyisten actief die zich hier intensief mee bezig houden. Ik verwacht dat ze vanavond nog wel reageren. ;)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: za 23 mei 2015, 23:21
door Milco
http://ovregioijsselmond.nl/reizen/14/o ... lmond/3788
Zaterdag 30-5-2015 open dag bij de busgarage van OV Regio IJsselmond te Emmeloord.
Alleen enigszins 'jammer' dat de lijnen die gratis zijn dat tegelijkertijd met de openingstijden zijn. Als ik er vanuit Almere naartoe wil en er al om 11:00 uur wil zijn, moet ik voor 11:00 uur met lijn 140 reizen die dan nog niet gratis is en 's middags terug zou ik dan voor 16:00 uur alweer weg moeten, wil ik gratis met lijn 140 naar Lelystad kunnen reizen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: za 23 mei 2015, 23:40
door Erik1100
Laat het nou net jammer zijn dat lijn 75 niet rijdt op zaterdag.
Nou ja, waarschijnlijk rijdt er weer een van Hool op lijn 70, wel even overstappen in Zwartsluis.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 00:18
door Milco
Weet iemand wat de reden is van het bestaan van halte Blauwe Engel in Kampen? Ten eerste ligt het best wel in the middle of nowhere en ten tweede ligt het zowat op kruipafstand van station Kampen Zuid. :?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 01:08
door ricardo
Milco schreef:Weet iemand wat de reden is van het bestaan van halte Blauwe Engel in Kampen? Ten eerste ligt het best wel in the middle of nowhere en ten tweede ligt het zowat op kruipafstand van station Kampen Zuid. :?
Door de halte Blauwe Engel hoeven de scholieren van het vlakbij gelegen Hoornbeeck College niet door te reizen naar de Pieter Zandt sg om vervolgens nog een ong. 10 á 15 minuten terug te lopen richting hun eigen schoolgebouw. Nu komen er niet een enorm aantal bussen op de haltes van de 11 en de 74 te staan, wat sowieso niet mogelijk is want de 11 komt ong. tegelijk met alle schoolbussen het station op 's ochtends.
Ps. Dit heb ik dagelijks meegemaakt omdat ik op de Pieter Zandt Kampen zit vanaf 2013. ;-)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: zo 26 jul 2015, 10:45
door Erik1100
Ik heb wel gemerkt dat in de Citea's de USB-opladers gaan loslaten. Ook deed de buschauffeur laatst de airco niet aan. Werd het al snel erg warm van.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: di 28 jul 2015, 10:41
door Springer
NintendoC schreef:Is stalling kampen-ijsselmuiden buiten gebruik trouwens? Connexxion logo is van het bedrijf af en ik zie er nooit meer een bus staan.
Bedoel je die stalling bij het ALC / Wezenberg / de oude veiling in Ijsselmuiden? Ik reed er 2,5 week geleden er nog langs maar volgens mij zit het bord van Connexxion er nog gewoon op...
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: za 15 aug 2015, 10:32
door Erik1100
Vanaf morgen is er een proef met 2 extra late ritten voor lijn 70 tussen Steenwijk-Giethoorn, waarbij in Blauwe Hand wordt gekeerd.
http://www.ovregioijsselmond.nl/reizen/ ... ekend/3879
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Geplaatst: ma 02 nov 2015, 15:44
door flipje
De nieuwe dienstregeling van IJsselmond staat inmiddels al een tijdje online, veel schokkende veranderingen zijn er niet.
Wat ik me wel af vraag. De stadsdienst/ringlijn(en) in Dronten (lijnen 21 en 22) zouden als proef enkele jaren gaan rijden. In 2014 is aangekondigd dat deze proef met een jaar werd verlengd. De grote vraag blijven ze bestaan? (volgens de site van Cxx zou het antwoord ja moeten zijn..)