Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maandagmorgen, nieuwe week, en lijn 22 ligt stil vanwege een defecte bovenleiding bij Vaartsche Rijn. Voor de terugkerende en dankzij de pandemie nieuwe forenzen is het al weken matig kennis maken met wat het paradepaardje van U-OV zou moeten zijn.
De haltepaal op het derde perron van Veenendaal-De Klomp is weer eens geplet vandaag... Deed al een stapje achteruit toen de 680 enthousiast uitzwenkend over het perron vertrok, maar de paal sprong te laat opzij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nog even terugkomend op de zoveelste tramstoring: de editie van vandaag duurde uiteindelijk van 07:15 tot 16:00. Daarmee is dit wel de langste verstoring geweest sinds de herstart van tram 22, maar dit was wel de achtste serieuze verstoring op 11 dagen tramdienst.
Daniel schreef: ↑ma 20 sep 2021, 17:39
De haltepaal op het derde perron van Veenendaal-De Klomp is weer eens geplet vandaag... Deed al een stapje achteruit toen de 680 enthousiast uitzwenkend over het perron vertrok, maar de paal sprong te laat opzij
Wat doet die 680 op die halte? Die hoort toch op de eerste halte te stoppen? Of ben ik nou de weg kwijt?
De 680 staat richting Rhenen eigenlijk altijd op elke willekeurige halte waar plek is cq. gebruikt die halte om de overige bussen te passeren.
Aangezien op het moment dat 680 aankomt lijn 83 op het eerste perron staat, 5 en 89 op het tweede en 87 net weg is van het derde pakt 'ie dus wel vaker dat perron om door te kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hebben ze nu in de Utrechtse trams een omroep ingesproken door een man toegevoegd zonder de oude omroepen ingesproken door een vrouw uit te schakelen? :/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Overigens hebben ze in Nieuwegein, voor de halte Stadscentrum, de veel toevoegende omroep "deze tram gaat naar Nieuwegein". Erm. Daar issie toch al?
(En ja ik snap dat dat de tram naar Nieuwegein-Zuid is en niet naar IJsselstein, maar roep dat dan ook zo om. Of krijgt meneer de omroeper per woord betaald en was Zuid dus extraduur? )
Voor de tweede avond op rij wordt de halte Vredenburg niet bediend, vanwege protesten voor de deur bij Waku Waku. Ik zit nu in bus 8, waar een jongedame met een mondkapjesuitzonderings-keycord wat beteurterd opkeek toen de chauffeur speciaal omriep dat de volgende halte vandaag Neude zou worden.
Overigens zie ik verbeterpunten voor U-OV: voor de lijnen die niet op het Vredenburg stoppen is de reisinformatie keurig aangepast, maar lijn 28 kan (bij ritten met dubbelgeleed materieel) niet via de Daalsesingel rijden en rijdt daarom de oude lijn 12-route via de Rubenslaan/Weg tot de Wetenschap. Dat heeft de reisinfo dan weer niet gehaald.
Ik weet niet of t bijzonder is maar kwam bus 1906 rond kwart voor 5 tegen op de prins Bernhardlaan in Veenendaal . Hij reed op lijn 280 ri Rhenen. Gisterochtend rond 10 een dergelijk exemplaar op de Rondweg Oost ri t noorden, kon niet zien of het lijn 87 was of leeg mat.
Dat is niet raar, er is 1 elektrische omloop uit Amersfoort die met een gebroken dienst chauffeur uit Ede op lijn 280 naar Veenendaal komt en daarna MAT naar stalling Ede om daar een paar uur stil te staan. Vervolgens neemt een chauffeur van de late dienst in Ede de bus weer mee MAT naar Veenendaal, en dan eerst van daar 280 naar Rhenen en daarna 280 van Rhenen naar Amersfoort. Ik had die late dienst zelf toevallig deze week nog!
Tom98 schreef: ↑do 30 sep 2021, 17:18
Dat is niet raar, er is 1 elektrische omloop uit Amersfoort die met een gebroken dienst chauffeur uit Ede op lijn 280 naar Veenendaal komt en daarna MAT naar stalling Ede om daar een paar uur stil te staan. Vervolgens neemt een chauffeur van de late dienst in Ede de bus weer mee MAT naar Veenendaal, en dan eerst van daar 280 naar Rhenen en daarna 280 van Rhenen naar Amersfoort. Ik had die late dienst zelf toevallig deze week nog!
Dat verklaart de mat rit op de Rondweg Oost maar niet die op de 280.
Ik zag m dus op de 280 die rond 16.45 door V'daal komt ri Rhenen.
Gewoon een rit Amersfoort - Rhenen vv.
Dat is dus deze rit. Kennelijk een omloopwijziging geweest dan want sinds de zomerdienst voorbij is rijdt daar aan het overzicht te zien vrij geregeld een BYD op terwijl dat voor de zomer meestal een Setra was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn reactie verklaart toch juist die rit op de 280? Ik zeg toch letterlijk dat ik zelf de 280 nog heb gereden met een elektrische bus, eerst van Veenendaal naar Rhenen en daarna van Rhenen naar Amersfoort. Dat klopt dan toch. Of bedoel je iets anders?