Pagina 44 van 47

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 20:44
door WSM
Ik blijf het bijzonder vinden dat in januari de dienstregeling is uitgebreid omdat het personeelstekort onder controle was, maar er ook daarna nog steeds sprake was van een grote mate van rituitval.

Dan weet je als vervoerder dus niet waar je mee bezig bent.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 21:17
door Milco
Dan weet geen enkele vervoerder dat, want in elke concessie is momenteel wel rituitval hoe klein of groot dan ook…

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 21:22
door Dionysusnu
En hebben die andere vervoerders ook hun dienstregeling uitgebreid aan het begin van het jaar omdat het personeelstekort onder controle zou zijn?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 21:30
door Milco
In Almere in elk geval wel. Ondanks de reguliere volledige dienstregeling was er zeker voor de zomer nog geregeld uitval. Soms niet veel, maar soms meerdere ritten achter elkaar op meerdere lijnen…

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 21:45
door Meltrain
Je kunt je ook afvragen wat wenselijker is: een frequente dienstregeling die bijna altijd gereden wordt of een minder frequente dienstregeling die altijd gereden wordt.
Je moet er als vervoerder echter wel voor zorgen dat de laatste ritten wel altijd rijden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 24 aug 2024, 10:23
door WSM
Dat laatste is bij EBS ook niet het geval.

Vervalt een dienst, vervallen alle ritten uit die dienst, zo is mijn ervaring.

Daar kan dus ook een laatste rit bij zitten.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 24 aug 2024, 10:51
door Meltrain
Inderdaad, dus daar valt nog wat te verbeteren.
Maar verder kun je EBS weinig kwalijk nemen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 08:15
door DPDelft
De stadsdienst Delft is opnieuw afgeschaald om het aantal uitvallende diensten te beperken. De stadsdienst rijdt nu overdag 3x per uur ipv 4x per uur.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 18:00
door WSM
Inderdaad. Op lijn 70 in Zoetermeer zijn de tijden ook gewijzigd.

Heel succesvol is het overigens nog niet, op lijn 455 diverse uitvallende ritten vandaag.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 20:47
door Matt5154
Ligt het nou aan mij of is 's Avonds een streekomloop vanuit Stalling Den Hoorn ingezet op stadsdienst van Delft? Gaat namelijk over omloop 3202. En ik zie ook dat de MB wagens ook op lijn 70 in Zoetermeer worden ingezet.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 21:45
door WSM
Dat er Citaro's op lijn 70 reden was al niet zo bijzonder, maar dan reden ze wel op de omloop van een E-Citea.

Met de nieuwe omlopen zijn er ritten van lijn 30 doorgekoppeld met lijn 70 v.v. zo te zien en rijden de Citaro's ook onder 'streek' omloopnummers op lijn 70.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 08:29
door Etienne
Maar op de homepage van EBS Haaglanden kan ik geen bericht vinden over die afschaling; pas bij het doorklikken naar 'Nieuws' komt dit naar voren/

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 29 nov 2024, 20:38
door Meltrain
De nieuwe dienstregeling voor deze concessie is in OVinfo te vinden.
De grootste wijzigingen zijn dat de stadsdienst Delft op werkdagen weer elk kwartier gaat rijden, dat de lijnen 455 en 456 in de spitsuren 6x/uur gaan rijden en dat lijn 455 in de dalurenook tussen Delft en Naaldwijk elk kwartier gaat rijden.
Verder begint 1 vroege rit van lijn 456bij Rotterdam Slinge ter vervanging van lijn 824.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 29 nov 2024, 20:59
door Matt5154
En lijn 34 krijgt een andere route in Naaldwijk. Na halte Verkadestraat zal die stoppen bij de volgende haltes richting Monster: Honderland (noord), Monnikenlaan, Hoogwerf en de huidige halte Zuidweg. Halte Pijle Tuinen komt voor lijn 34 te vervallen. Sinds een onbekende datum wordt er ook gestopt bij de nieuwe halte Honderland (zuid) na Coldenhovelaan.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 29 nov 2024, 22:31
door verfmeer
Dan gaat de route tussen Maasdijk en Naaldwijk weer grotendeels terug naar de route die t/m 2012 werd gereden, binnendoor over de Galgeweg in plaats van buitenom via de N213. Aan de haltenamen te horen zal de oude busstrook helaas niet als haltekom in gebruik genomen worden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:30
door Matt5154
Even een vraag voor degene die hierover weet. Hoorde van mijn collega vaandag op werk dat er een aantal haltepalen aangepast zijn en dat ze niet meer geel maar wit. Voornamelijk in Maasland en Zoetermeer. Klopt dat of niet?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:49
door Suus
Op Schiedam Centrum is ook een nieuwe gemeenschappelijke haltepaal geplaatst voor lijn 456, 102 en 105 in een totaal andere vormgeving dan eerder. Het bord is wit en de lijnen hebben nu geen regels of kolommen meer, maar blokjes zoals bij Qbuzz.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 22:36
door DPDelft
Matt5154 schreef: wo 11 dec 2024, 19:30 Even een vraag voor degene die hierover weet. Hoorde van mijn collega vaandag op werk dat er een aantal haltepalen aangepast zijn en dat ze niet meer geel maar wit. Voornamelijk in Maasland en Zoetermeer. Klopt dat of niet?
In Zoetermeer zijn door Qbuzz een aantal halteborden vervangen. Jammer genoeg zijn ze de EBS lijn 70 daarop vergeten.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 12 dec 2024, 15:05
door daandekrieger__
Matt5154 schreef: wo 11 dec 2024, 19:30 Even een vraag voor degene die hierover weet. Hoorde van mijn collega vaandag op werk dat er een aantal haltepalen aangepast zijn en dat ze niet meer geel maar wit. Voornamelijk in Maasland en Zoetermeer. Klopt dat of niet?
Klopt! Voor Maasland alleen bij Maasland Viaduct, het zijn in principe dezelfde halteborden als die van de HTM. 456 heeft een rood blokje, 33, 126 en 826 blauw, en B9 een zwart blokje.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 19 dec 2024, 18:13
door Willem
Kennelijk heeft EBS de rijtijden aangepast.
Op sommige plaatsen komt de bus nu 5 minuten te vroeg door.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 07:35
door DPDelft
De rijtijden zijn niet gewijzigd recent. Per 5 januari gaat de nieuwe dienstregeling in en zal er op diverse lijnen tijd bijkomen. Maar zonder lijnnummer is de uitspraak van 5 minuten te vroeg lastig te duiden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 10:00
door dezl
Zag vandaag iets opmerkelijk een buschauffeur in RRReis kleidng

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 10:29
door Roeland
Willem schreef: do 19 dec 2024, 18:13 Kennelijk heeft EBS de rijtijden aangepast.
Op sommige plaatsen komt de bus nu 5 minuten te vroeg door.
Waar en wanneer (welke lijnen, welke tijdstippen) is dit het geval?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 10:38
door Michael
dezl schreef: vr 20 dec 2024, 10:00 Zag vandaag iets opmerkelijk een buschauffeur in RRReis kleidng
Wellicht een chauffeur die normaal in de concessie Ijssel-Vecht rijdt en momenteel dienst doet in Haaglanden?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 20 dec 2024, 11:05
door DPDelft
Er is de afgelopen maanden ook wel eens verkeerde kleding uitgeleverd. Liever RRReis kleding dan naakt achter het stuur _O- .