Pagina 44 van 65
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 16:41
door Zonnig
Met de auto 37 min.
Denk dat een 100km bus dit wel in 3 kwartier kan redden (evt nog met een stop direct aan de route.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 19:33
door dmotion
ThatPCDude schreef: ↑ma 11 nov 2024, 06:36
Dj.Dj schreef: ↑zo 10 nov 2024, 23:06
Heb jij toevallig nog de afbeelding?
Bij deze! (Alle haltenamen, -nummers en lijnen zijn fictief)
Deze gaan het niet worden
Gele borden gaan we in de provincie zien. Zag vandaag dat bij lijn 23 alle borden zijn vervangen door gele exemplaren.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 19:53
door ThatPCDude
Lekker consequent weer!
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 21:56
door MetroRET
Zijn dit niet simpelweg de exemplaren voor ZHN?
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 22:50
door Herjanuitoverijssel
dmotion schreef: ↑ma 25 nov 2024, 19:33
ThatPCDude schreef: ↑ma 11 nov 2024, 06:36
Dj.Dj schreef: ↑zo 10 nov 2024, 23:06
Heb jij toevallig nog de afbeelding?
Bij deze! (Alle haltenamen, -nummers en lijnen zijn fictief)
Deze gaan het niet worden
Gele borden gaan we in de provincie zien. Zag vandaag dat bij lijn 23 alle borden zijn vervangen door gele exemplaren.
Gd achtig iets?
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 23:07
door dmotion
Vergelijkbaar met GD, geel is iets donkerder. Maar dat komt misschien door dat ze nog nieuw zijn.
Door verkeersdrukte geen tijd om even een foto te maken. Maar ze zullen de komende dagen vast op meer plekken opduiken, aangezien de tijd begint te dringen. Wellicht dat een reiziger/chauffeur morgen even tijd heeft om een plaatje te schieten.
Op lijn 23 zijn ze in ieder geval geplaatst (kernen Drachten en Heerenveen nog niet aangepast - Maar op die borden staan meerdere lijnen, komt vast later...)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: ma 25 nov 2024, 23:16
door dmotion
Op zich wel jammer dat ze qua haltes GD overnemen. Schept bij onwetende reizigers mogelijk een bepaalde verwachting.
Bijvoorbeeld een dagkaart GD <--> Fryslan zijn niet in beide concessies te gebruiken. Naast de bus kleur, zou een visueel ander halte bord het verschil gemakkelijker kunnen maken.
Maar we gaan het zien hoe het allemaal uitpakt. Wellicht dat hier in de toekomst nog wat mee wordt gedaan..
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 07:44
door Noord152
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 08:03
door Dj.Dj
Ziet er gewoon netjes uit

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 08:21
door Zonnig
Die halte E op de rechterhelft heeft nu niet veel toegevoegde waarde, er staat al E bovenop.
Liever per kolom 1 lijn en meer plaatnamen waar men langskomt op de borden. veel duidelijker voor incidentele reizigers.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 08:38
door Gartlin9
Halte bord geel vind ik juist goed, zo hoort het imo. Maar jeetje wat lelijk voor de rest, veel te veel zwart.
Had liever een gehad die juist veel dichter op gd was gebaseerd. Maar ga het vandaag zelf zien, misschien is het beter in het echt.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 09:28
door iamthedutchdude
Ik vind het vooral bijzonder dat de kleurencombinaties van verschillende zaken niet op elkaar afgestemd worden: geel/blauwe bussen, geel/zwarte halteborden, oranje/donkergroene site, etc.
En die letter E in zo'n groot vlak is op deze manier nogal overbodig inderdaad. Niet bij alle busstations staat er echter zo'n los bordje boven met de halteletter (bij Mooie Paal en Kop Afsluitdijk bijvoorbeeld niet), waardoor het wel duidelijk is als je de halteletter ook op het haltebord plaatst. Nu weet je tenminste zeker dat er altijd netjes een halteletter te vinden is.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 09:31
door ThatPCDude
Ontwerpje is hetzelfde als wat ik stuurde, alleen de kleurtjes niet

Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 12:24
door Daniel
iamthedutchdude schreef: ↑di 26 nov 2024, 09:28
En die letter E in zo'n groot vlak is op deze manier nogal overbodig inderdaad. Niet bij alle busstations staat er echter zo'n los bordje boven met de halteletter (bij Mooie Paal en Kop Afsluitdijk bijvoorbeeld niet),
Als ik kijk hoe Qbuzz het in Utrecht doet: overal de halte letter op het bord en niet meer zo'n klein bordje er bovenop. En die letters ook bij meer haltes die klassiek niet die letterbordjes hadden (bv. bij haltes waar buslijnen elkaar kruisen met haltes in meerdere straten). Al met al draagt dat positief bij aan de duidelijkheid welke halte je moet hebben omdat die perrons dan ook in reisplanners gebruikt kunnen worden.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 20:43
door miron
Op welke lijnen staan nu de nieuwe halte boorden ik heb ze namelijk nog niet gezien
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 21:03
door Dj.Dj
In de omgeving Leeuwarden staan ze er helaas in ieder geval nog niet.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 21:25
door Kampeerder
In Heerenveen stonden al een aantal op de route van lijn 23, en ook in Feanwâlden staan er een paar bij De Swette en het busstation.
Op het station van Feanwâlden hebben ze de halteborden bij perron A en F vervangen, maar bij C, D en E niet. Lekker efficiënt... En dan moeten ze in december nóg een keer bij alle haltes langs voor de vertrekstaten.
In ander nieuws, de stalling Heerenveen is niet op tijd klaar vanwege vergunningen. Er komt eerst een tijdelijke stalling bij het voormalige Lidl distributiecentrum bij Jupiter.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 21:36
door CamilleKreemers
Stel je voor hoeveel chaos vermeden was als Arriva vriendelijk de huidige stallingen liet gebruiken.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 21:48
door Kampeerder
Arriva wilde zelfs niet meewerken aan het tijdelijk verhuren van de stalling Heerenveen. Alleen de stalling Drachten wordt overgenomen, want die is niet van Arriva zelf. Ook in de huidige stalling in Harlingen zullen we de eerste tijd blijven omdat de nieuwe stalling niet op tijd klaar is. Bij de stalling Dokkum is ook nog weinig gebeurd, alleen van Leeuwarden en Oosterwolde lijkt zeker te zijn dat die op tijd klaar zijn. Hoe het er in Bolsward en Lemmer voor staat weet ik niet.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: di 26 nov 2024, 23:54
door zone2000
Het was toch de bedoeling dat de provincie voor stallingen zou zorgen, juist om het inschrijven op deze concessie aantrekkelijker te maken?
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: wo 27 nov 2024, 00:06
door Gartlin9
De provincie neemt over een paar jaar de stalling over om zooi als dit te gaan voorkomen de volgende keer
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: wo 27 nov 2024, 07:58
door Roeland
Komt er geen regulier OV voor de Heerenveense wijk Skoatterwâld (de nieuwbouw ten oosten van de A32)? Volgens Wikipedia wonen daar inmiddels meer dan 4.500 mensen.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: wo 27 nov 2024, 08:25
door miron
Staan er ook al nieuwe halte borden in zuid Oost frysland ik heb ze namelijk nog niet gezien
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: wo 27 nov 2024, 09:41
door flipje
Roeland schreef: ↑wo 27 nov 2024, 07:58
Komt er geen regulier OV voor de Heerenveense wijk Skoatterwâld (de nieuwbouw ten oosten van de A32)? Volgens Wikipedia wonen daar inmiddels meer dan 4.500 mensen.
Hoe zou die buslijn dan moeten lopen? Er is namelijk geen doorgaande weg door de wijk heen.
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Geplaatst: wo 27 nov 2024, 09:51
door Roeland
Je zou bijv. een lus kunnen rijden: Station - Domela Nieuwenhuisweg - Kienhout - Stadhouderlaan - Oranje Nassaulaan - A32 - Station. Waarbij je in de spitsrichting goed aansluit op de treinen.
Het verbaast me dat zo'n grote woonwijk geen OV heeft, terwijl er voor veel kleinere Friese dorpjes wel OV geëist wordt.
Zelfs lijn 20 heeft geen bushalte bij de fiets/wandelroutes naar deze nieuwbouw (bijv. t.h.v. de Yme Kuiperweg).