Pagina 44 van 49

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 02 nov 2024, 16:39
door ArrivaBas
Dat alle haltes vervallen tussen Wittenberg en Putten suggereert dat de werkzaamheden tussen Garderen en Putten zitten. Maar kennelijk kan de bus normaal gesproken wel door het werkvak heen rijden, alleen vandaag niet?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 02 nov 2024, 16:57
door Suus
Onze wiki is beter geïnformeerd dan rrreis.nl, waar de lijn niet tussen de omleidingen staat. Een zeer rommelig overzicht trouwens, met Twentse streek- en schoollijnen onder een eigen kopje.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 02 nov 2024, 16:59
door Milco
Doordeweeks staat de afwijkende route ook gewoon in de dienstregeling op de website van RRReos…

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 02 nov 2024, 17:30
door BasGeluk
Suus schreef: za 02 nov 2024, 16:57 Onze wiki is beter geïnformeerd dan rrreis.nl, waar de lijn niet tussen de omleidingen staat. Een zeer rommelig overzicht trouwens, met Twentse streek- en schoollijnen onder een eigen kopje.
De hele site is rommelig en voorzien van vele fouten.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: do 21 nov 2024, 22:40
door omaylie
De nieuwe dienstregeling staat online!

https://www.rrreis.nl/regio-ede

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 24 nov 2024, 10:23
door Suus
In lijn 107 wordt een mededeling getoond dat de haltes Landgoed Groot Spriel en Veluw Hul per 9 november permanent zijn opgeheven.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 24 nov 2024, 11:46
door Etienne
In beide gevallen lagen die haltes dicht bij een andere halte; School Schovenhorst en De Hertshoorn.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 24 nov 2024, 11:57
door Daniel
De haltes zijn overigens opgeheven om de rijtijd te kunnen blijven halen na reconstructie van de weg met een snelheidsverlaging en veel drempels.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: vr 29 nov 2024, 12:02
door ThatPCDude
De 9255 is zojuist om de een of andere reden in Leiden opgedoken en lijkt al even weer in het westen te zijn. Weet iemand waarom deze hier is?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: vr 29 nov 2024, 13:00
door Lijn 45
Hij rijdt code-95 vanauit de stallingen in AML.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 01 dec 2024, 22:12
door Sorry_geen_dienst
Positieve verrassing die niet expliciet genoemd stond in het vervoersplan: lijn 302 gaat ook op zondag de hele dag een halfuursdienst rijden (is nu op zondag alleen in de middag een halfuursdienst, daarbuiten uursdienst). Oftewel 7 dagen per week weer de hele dag (minimaal) een halfuursdienst.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 01 dec 2024, 22:45
door omaylie
En daarbij is lijn 231 opeens een snelRRReis lijn geworden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: zo 01 dec 2024, 22:48
door regenmaker
Sorry_geen_dienst schreef: zo 01 dec 2024, 22:12 Positieve verrassing die niet expliciet genoemd stond in het vervoersplan: lijn 302 gaat ook op zondag de hele dag een halfuursdienst rijden (is nu op zondag alleen in de middag een halfuursdienst, daarbuiten uursdienst). Oftewel 7 dagen per week weer de hele dag (minimaal) een halfuursdienst.
Werd tijd overigens, bizar dat de 302 zo'n afschaling kreeg tijdens deze noodconcessie.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: ma 02 dec 2024, 15:38
door Sorry_geen_dienst
Eens, gelukkig is die basisfrequentie nu weer op orde.

Wat me nog wel opvalt als verbeterpunt is de eerste rit van lijn 85 vanaf Ede richting Veenendaal doordeweeks. Die start pas bij het ziekenhuis in Ede om 6.28, en komt dus mooi rond de ploegendienstwissel over het industrieterrein gereden in Ede. Maar omdat deze rit pas begint bij het ziekenhuis hebben forensen die met de trein komen hier dus niks aan. Deze rit ook laten beginnen bij het station zou denk ik voor veel reizigers een goede verbetering zijn. 's Avonds is de laatste rit van lijn 85 die uit Veenendaal komt en bij het ziekenhuis eindigde juist doorgelegd naar het station in Ede, dat zou bij deze eerste rit dus ook wel logisch zijn.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: ma 16 dec 2024, 22:37
door KL577
Naast nieuwe tijden vanwege de dienstregeling constateerde ik vanochtend ook nieuwe tarieven op de 303 tussen Ede en Wageningen. Althans ik betaalde voor dezelfde rit ineens 8 cent meer dan vorige week. Maar ik meen dat de tarieven normaliter per 1 januari wijzigen, of is dat nu anders?

Of zijn de problemen van 2 jaar geleden nu weer teruggekomen :shock: ?
KL577 schreef: di 09 mei 2023, 20:29
KL577 schreef: zo 18 dec 2022, 21:01
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
We zijn inmiddels een maand of vijf verder en het lijkt dat Connexxion/Hermes inderdaad een fout heeft gemaakt bij de tariefstelling van lijn 303 richting Wageningen. Ergens in de afgelopen dagen is deze fout hersteld en de tarieven lijken nu (eindelijk) te kloppen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 19:23
door Meltrain
Ik zag vanmiddag in Loenen aan de Vecht een gelede Citaro uit deze concessie.
Ik kon geen nummer zien en weet ook niet wat die daar deed.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 19:48
door ovVeluwe
Hoogstwaarschijnlijk de 9255 voor een code 95 rit. Ik kom die bus de laatste tijd ook regelmatig tegen bij E&R Nieuwegein.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 21:40
door Lijn 45
9255 reed tot 9:00 op lijn 274 in Amstelland-Meerlanden en vanaf 15:00 op lijn 174 in die concessie.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 23:11
door MichOV
De VDL Citea 5852 rijdt tijdelijk in Amstelland-Meerlanden vanwege een tekort aan bussen als gevolg van defecte bussen elders waarvan de accupakketten vervangen moeten worden.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 09:00
door KL577
KL577 schreef: ma 16 dec 2024, 22:37 Naast nieuwe tijden vanwege de dienstregeling constateerde ik vanochtend ook nieuwe tarieven op de 303 tussen Ede en Wageningen. Althans ik betaalde voor dezelfde rit ineens 8 cent meer dan vorige week. Maar ik meen dat de tarieven normaliter per 1 januari wijzigen, of is dat nu anders?

Of zijn de problemen van 2 jaar geleden nu weer teruggekomen :shock: ?

https://www.rrreis.nl/onjuist-tarief-li ... wageningen

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 08:59
door Suus
Ik heb toch een hoop vragen over deze uitleg.

Hoezo kan je opeens 737 meter missen in je prijstabel? Hoezo beseft niemand dat als je 737 meter aan een prijstabel toevoegt dat de ritprijs dan niet omhoog gaat, de OV-chipkaart bestaat al bijna 15 jaar ondertussen? Zijn er nog meer plekken waar zoveel afstand mist in de prijstabel? Zijn er dan ook plekken waar juist teveel afstand in de prijstabel zit?

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 12:05
door gkw1969
De 737 meter missen ze niet opeens in de prijstabel, hij heeft er de afgelopen 2 jaar niet ingezeten. Maar het gaat niet om de prijstabel maar om de gereisde afstand. De prijstabel is enkel van toepassing op ritkaartjes in de bus en die wijzigt ook niet omdat die grens bij haltes ligt in niet in afstand. Lijn 303 is in feite 737 meter langer dan in eerste instantie gedacht werd. Deze fout kan er op 2 manieren in zijn geslopen: Keolis heeft de verkeerde data doorgeven of Hermes heeft zelf niet juist gemeten.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 13:41
door Philip
Er klopt wel vaker iets niet. Lijn 1 in Harderwijk bracht je vanaf Alberdingk Thijmlaan naar het station (een na laatste halte van de ringlijn) de omweg via alle andere haltes in rekening. Dat kostte me steeds € 0,25 extra, maar ik heb daar verder niets mee gedaan.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 14:28
door KL577
gkw1969 schreef: za 18 jan 2025, 12:05 Deze fout kan er op 2 manieren in zijn geslopen: Keolis heeft de verkeerde data doorgeven of Hermes heeft zelf niet juist gemeten.
Dat laatste: bij de overgang van Keolis naar Hermes zijn de prijzen voor 303 ook incorrect bepaald en dus niet overgenomen van Keolis. Dat heeft Hermes uiteindelijk in April 2023 gecorrigeerd. Deze gemiste 737 meter is dan blijkbaar ontstaan bij het ingaan van de nieuwe route van lijn 303, nl. de shortcut via de parklaan van/naar Ede-Wageningen.

Blijft inderdaad de vraag hoe het kan dat deze 737 meter is gemist, en inderdaad: zitten er dan nog meer fouten in de afstandsbepalingen? :s.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)

Geplaatst: wo 22 jan 2025, 10:58
door MichOV
Zojuist op halte Otterlo Rotonde de Breng 6662 gespot als 105 richting Barneveld. :Y

Hoe is die bus daar dan terechtgekomen?