Pagina 44 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 06 nov 2023, 20:41
door Matt5154
Als het goed is zouden er idd een aantal Scania's vanuit Waterland gaan komen. Die tijdelijke VDL Euro 6 bussen komen niet hierheen, das alleen voor Waterland.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 07:47
door Milco
De nieuwe dienstregeling van EBS staat in de ovinfo-app.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 09:08
door Meltrain
Lijn 146 (Kuinre - Dronten) is in noordelijke richting geknipt bij het busstation in Emmeloord. Als er doorgaande reizigers zijn, mogen ze maar liefst 51 minuten wachten.
Als er zo veel tijd over is, zou lijn 146 ook wel richting Emmeloord via de Aeres Hogeschool kunnen rijden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 09:29
door Milco
Lijn 214 bedient de halte Domineesweg enkel in de vroege ochtend, avonduren en weekend, als lijn 218 niet rijdt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 20:29
door Petert87
Lijn 141 heeft ook nog steeds een onderbreking op het busstation te Emmeloord. Richting Kampen 8 min en richting Urk 9 minuten.
Het is overbodig om 214 de A6 af te laten gaan als 218 ook rijdt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:15
door CamilleKreemers
Ik had verwacht dat de 141, 218 en 215 allemaal gekoppeld waren in Urk, dan is die 9 minuten stilstand niet meer nodig in Emmeloord.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:16
door Milco
Streeklijn 141 kan/mag niet gekoppeld worden met SnelRRReis. 215/218 is wel 1x/uur gekoppeld in de spitsuren.
Ik gok dat die onderbreking van lijn 141 te Emmeloord nog tijdelijk is tot het busstation Urk klaar is en daar ruimte genoeg is om tijd af te wachten, die ruimte is er nu in het dorp niet altijd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:27
door CamilleKreemers
Hoezo kan of mag dat niet?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:31
door Milco
Twee verschillende formules. NS rijdt met de intercity ook niet met hetzelfde materieel door als sprinter.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:34
door CamilleKreemers
Iets met een IC tussen Alkmaar en Den Helder of Roosendaal - Vlissingen
Or een IC tussen Leiden en Utrecht...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 10 nov 2023, 21:44
door Milco
Die laatste heet tegenwoordig Sprimter. Maar hoe dan ook zullen twee formules niet snel gekoppeld worden.
On-topic: de nieuwe dienstregeling staat nu ook op de RRReis-website, bij Reisinformatie -> Lijnoverzicht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 11 nov 2023, 11:02
door Petert87
Milco schreef: ↑vr 10 nov 2023, 21:16
Streeklijn 141 kan/mag niet gekoppeld worden met SnelRRReis. 215/218 is wel 1x/uur gekoppeld in de spitsuren.
Ik gok dat die onderbreking van lijn 141 te Emmeloord nog tijdelijk is tot het busstation Urk klaar is en daar ruimte genoeg is om tijd af te wachten, die ruimte is er nu in het dorp niet altijd.
Ik denk inderdaad dat het daar mee te maken heeft. Vanwege werkzaamheden kan ook de beoogde route nog niet worden gereden. En de kinderboerderij moet nog een nieuwe plaats krijgen. Dat kon nog wel tot 2025 begreep ik
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 16 nov 2023, 20:56
door Petert87
Ik weet niet of het eerder was gemeld, maar ik heb begrepen dat er Twents Citea's naar IJssel-Vecht komen tot de Ebusco's geleverd worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 16 nov 2023, 21:00
door Milco
Dus Arriva VDL’s van Lelystad naar Twente en VDL’s uit Twente naar onder andere Lelystad. Stuivertje wisselen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 17 nov 2023, 19:37
door flipje
Er komen 40 Citea's uit Twente deze kant op.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 17 nov 2023, 20:17
door omaylie
Op de lijnnetkaarten die ik nu op de RRReis site zie lijkt het er niet op dat ze het lijnnummer van de Kampense lijn 510 veranderen naar lijn 520. Zijn ze dat vergeten door te voeren of gaat die wijziging überhaupt niet gebeuren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 17 nov 2023, 21:42
door ge88
Het laatste, lijnnummer blijft 510.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 17 nov 2023, 23:08
door MichOV
flipje schreef: ↑vr 17 nov 2023, 19:37
Er komen 40 Citea's uit Twente deze kant op.
Dat zijn er best veel. Los van Lelystad waar gaan ze nog meer rijden dan?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 01:19
door ovVeluwe
ge88 schreef: ↑vr 17 nov 2023, 21:42
Het laatste, lijnnummer blijft 510.
Bijzonder, aangezien ze verder alle andere dibbelingen wel veranderen (en het systematisch al 520 is).
MichOV schreef: ↑vr 17 nov 2023, 23:08
Dat zijn er best veel. Los van Lelystad waar gaan ze nog meer rijden dan?
In Lelystad gaan de 24xx bussen rijden, Citea's zullen wel her en der verdeeld worden. Ik gok dat het toch pas heel laat bekend zal worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 07:43
door Milco
Verbaas me erover dat er 40 tijdelijke Citea’s komen terwijl er uiteindelijk 31 Ebusco’s gaan komen… vanwaar die 9 extra?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 09:14
door Nickipedia
ovVeluwe schreef: ↑za 18 nov 2023, 01:19
Citea's zullen wel her en der verdeeld worden.
Logistiek lijkt me dat niet handig, aangezien er geen stallingen meer zijn waar je diesel kan tanken. Ik heb gehoord dat stalling Nagele alleen dieselbussen krijgt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 09:36
door cassie127
ovVeluwe schreef: ↑za 18 nov 2023, 01:19
ge88 schreef: ↑vr 17 nov 2023, 21:42
Het laatste, lijnnummer blijft 510.
Bijzonder, aangezien ze verder alle andere dibbelingen wel veranderen (en het systematisch al 520 is)
Op de lijnennetkaart van de streek heet de 506 al 526.
Op de detailkaart van Kampen heet die lijn 506
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 12:44
door flipje
Milco schreef: ↑za 18 nov 2023, 07:43
Verbaas me erover dat er 40 tijdelijke Citea’s komen terwijl er uiteindelijk 31 Ebusco’s gaan komen… vanwaar die 9 extra?
Reserve bussen. Ik denk dat EBS zich een beetje verrekend heeft met hoeveel bussen er nodig zijn.
Er zouden per december +/- 260 omlopen gaan rijden en er zijn (met de Ebusco's al meegerekend) 275 bussen beschikbaar. Daarvan staan er minimaal 10 bussen in onderhoud bij Buspartners. Dat betekend 5 bussen als reserve..
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 13:41
door Meltrain
omaylie schreef: ↑vr 17 nov 2023, 20:17
Op de lijnnetkaarten die ik nu op de RRReis site zie lijkt het er niet op dat ze het lijnnummer van de Kampense lijn 510 veranderen naar lijn 520. Zijn ze dat vergeten door te voeren of gaat die wijziging überhaupt niet gebeuren?
Zijn er ook al aanklikbare lijnennetkaarten te vinden? De afbeeldingen die er nu staan, zijn te klein om goed te kunnen bekijken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 18 nov 2023, 14:33
door MichOV
flipje schreef: ↑za 18 nov 2023, 12:44
Milco schreef: ↑za 18 nov 2023, 07:43
Verbaas me erover dat er 40 tijdelijke Citea’s komen terwijl er uiteindelijk 31 Ebusco’s gaan komen… vanwaar die 9 extra?
Reserve bussen. Ik denk dat EBS zich een beetje verrekend heeft met hoeveel bussen er nodig zijn.
Er zouden per december +/- 260 omlopen gaan rijden en er zijn (met de Ebusco's al meegerekend) 275 bussen beschikbaar. Daarvan staan er minimaal 10 bussen in onderhoud bij Buspartners. Dat betekend 5 bussen als reserve..
Anders sturen ze maar een aantal VDL's naar Veluwe Zuid.. ook prima als de huidige na een jaar er alweer weggaan.

