Tochjo schreef:Zelf heb ik nog niet zoveel defecte kaartlezers gezien, ondanks het feit dat ik al enkele maanden met de OV-chipkaart reis in de Heyendaalshuttle en ik die ook vrij regelmatig neem. Wel vermoed ik dat sommige bussen als een soort extra rit rijden, waardoor de paaltjes niet altijd werken (lijnnummer 999, andere bestemming, apparatuur Buiten dienst), maar ook dat was incidenteel.
Freek schreef:Dat schijnt ook de oorzaak te zijn van de bussen die rijden met 999 extra dienst of iets dergelijks, in dat geval wordt infoxx (en daarmee de gps) omzeilt.
Wanneer er een extra dienst wordt gereden die niet in Infoxx staat (bij enorme drukte), kan er geen rit worden geselecteerd. Infoxx (laat ik het voor het gemak even zo noemen) weet dan dus ook niet welke route je gaat rijden. Daar de haltes niet staan ingeprogrameerd kan Infoxx dus ook geen OV-chipkaart in werking stellen; simpelweg om de reden dat 'ie niet weet bij welke halte 'ie staat.
Je zou dat kunnen ondervangen door bepaalde, verwachte drukke routes in een extra omloop te zetten. Vervolgens kan je die speciale omloop aanroepen wanneer je besluit een extra bus in te zetten. Maar ik kan me voorstellen dat daar ook weer erg veel randvoorwaarden meespelen waardoor dergelijke ideeën niet uitvoerbaar zijn :)
Tochjo schreef:Wel zie ik op Mijn OV-chipkaart veel ritten waar geen haltenamen staan vermeld (vooral met lijn 6 richting Neerbosch-Oost in Nijmegen), ritten waar de instaphalte ontbreekt als dit de beginhalte is (Centraal Station voor Heyendaalshuttles), ritten waar de halte niet klopt ...
Mag ik vragen hoe jij je geregistreerde reizen controleert? Doe je dat alleen via de site van de OV-chipkaart? Ik merk namelijk dat bepaalde cico's (check-in check-uit paaltjes) niet goed worden verwerkt. Hoewel ik zeker weten ben uitgecheckt (en mijn chipkaart zelf dat ook bevestigt), komt er op het online overzicht te staan dat ik niet ben uitgecheckt en de reis mij €4,- heeft gekost. Door de vertraging op de site, kan ik vaak niet meer controleren of ik het wel of niet goed heb gedaan (ik reis op sommige dagen zowel in Rotterdam als in Amsterdam met de OVC, komt neer op acht registraties per dag, terwijl alleen de laatste 10 van je kaart gelezen kunnen worden). Daar er dus verschuivingen in de verwerking zit, is het voor mij heel lastig om te controleren of het saldo nou wel of niet goed is afgeschreven

Ik zoek daar nog een leuke oplossing voor :)