Pagina 46 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 06 jun 2016, 11:50
door nvdw
Met enige regelmaat doet een bus van Van IJsseldijk een rondje door de omgeving over oude lijnen: dat was afgelopen zondag dus de 6200. Laatst deed de 3681 al een 'driehoekje' Rotterdam-Utrecht-Gorinchem-Rotterdam. http://www.busmuseumvanijsseldijk.nl/ne ... -juni-2016

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 07 jun 2016, 22:56
door ArnoArriva
Weet iemand waar geleed 227 gebleven is? Die zou ook naar DAV gebied rijden las ik topic van Arriva in Achterhoek-Rivierenland.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 07:40
door ArrivaBas
Volgens mij is-ie voor het laatst van stal gekomen tijdens de kerstmarkt, maar heb geen idee waar dat ding gebleven is.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 09:20
door busfanNL
ArrivaBas schreef:Volgens mij is-ie voor het laatst van stal gekomen tijdens de kerstmarkt, maar heb geen idee waar dat ding gebleven is.
Hij reedt toch tijdens dordt in stoom?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 10:46
door Stefan
Dat was de 7809.

De 227 heeft een tijdje voor de Keukenhof gereden, maar is met een defect aan de kant gegaan. Hij's in de tussentijd weer opgelapt, alleen geen idee waar 'ie voor gebruikt gaat worden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 16:59
door ArrivaBas
De 7809 reed vanochend op de 87 en 's middags op de 191. Daarnaast reed er om 16:05 een Irisbus op lijn 13.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 08 jun 2016, 18:48
door ArnoArriva
ArrivaBas schreef:De 7809 reed vanochend op de 87 en 's middags op de 191. Daarnaast reed er om 16:05 een Irisbus op lijn 13.
De 7809 reed vanuit Papendrecht met 191 naar Zuidplein en daarna met 691 naar Hardinxveld. En de irisbus heb ik vaker gezien op lijn 13 en soms met hybride stadsbus.

Stefan, bedankt voor info *bus*

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 09 jun 2016, 21:20
door Robin2239
De 227 heeft een ernstig (en vooral prijzig) defect, en staat daarom al langere tijd aan de kant.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 15 jun 2016, 12:35
door ArnoArriva
De geleed 227 staan nu bij stalling in Alblasserdam. Die stond al paar weken. Maar hij zal zeker niet meer gemaakt worden zwaar defect motor dat verteld de chauffeur van stalling Alblasserdam.
Foto
Afbeelding

De 7809 zal blijven rijden tot 8 juii dan is zomervakantie, hij zal niet rijden in de zomervakantie en misschien gaat hij na de zomervakantie weer rijden in DAV gebied *bus* ook de chauffeur heeft mij verteld.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 15 jun 2016, 19:08
door busfanNL
Chauffeursroddels moet je altijd met een korreltje zout nemen hoor. :wink: Maar het kan waar zijn.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: vr 17 jun 2016, 10:18
door Robin2239
ArnoArriva schreef:De geleed 227 staan nu bij stalling in Alblasserdam. Die stond al paar weken. Maar hij zal zeker niet meer gemaakt worden zwaar defect motor dat verteld de chauffeur van stalling Alblasserdam.
De 227 heeft geen defect aan de motor, maar een defect aan de draaikrans.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 18 jun 2016, 10:14
door W0rteltje
welke lijn is een geledebus waardig tho?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 18 jun 2016, 14:34
door ArrivaBas
De pendeldiensten en toevallig komt hij van stal vanwege vele schades aan andere bussen. *O* :Y

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 20 jun 2016, 22:12
door dylanwild94
Van wie is die Dennis Dart die voor de 227 staat?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 21 jun 2016, 08:59
door Etienne
dylanwild94 schreef:Van wie is die Dennis Dart die voor de 227 staat?
Gezien het zwaailicht erop, schat ik dat die van de ECT-terminal is.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 21 jun 2016, 21:44
door Robin2239
dylanwild94 schreef:Van wie is die Dennis Dart die voor de 227 staat?
Deze is van de RST (Rotterdam waalhaven). Daar rijden op het terrein 3 ex arriva Dennis Dart wagens. Daar is dit er 1 van, de kans is alleen klein dat deze ooit nog gaat rijden.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 21 jun 2016, 22:03
door dylanwild94
Dat is vaak zo als bussen op en container terminals worden ingezet. Kijk maar naar de RET volvo duvedec en de mercedes O405 van de ECT home.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 10:44
door CamilleKreemers
Robin2239 schreef:
ArnoArriva schreef:De geleed 227 staan nu bij stalling in Alblasserdam. Die stond al paar weken. Maar hij zal zeker niet meer gemaakt worden zwaar defect motor dat verteld de chauffeur van stalling Alblasserdam.
De 227 heeft geen defect aan de motor, maar een defect aan de draaikrans.
Wat is de draaikrans?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 11:24
door busfanNL
Het mechanisme bij het harmonicastuk dat zorgt dat de twee delen kunnen draaien.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 21:49
door ArrivaBas
Essentieel stukkie dus _O_

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 jun 2016, 07:54
door PatrickM
Dan hak je 'm toch gewoon doormidden bij het harmonicastuk? Las de achterkant er nog even aan, probleem opgelost! :N

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 jun 2016, 08:46
door bartjemestrom
Mis je oa de motor, die ligt achterin.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 jun 2016, 10:41
door PatrickM
Tsja, dan moeten de passagiers maar gaan duwen. Tis het een of t ander... :')

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 23 jun 2016, 16:48
door ArrivaBas
Of gewoon even door die zure appel heen bijten en hem daarna kunnen inzetten op bijvoorbeeld lijn 5 in de spits :Y

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 27 jun 2016, 13:00
door DrechtBlub
Lin 5 is nogsteeds altijd stervensdruk, frequentie verhoging en/of geleed rijden, op z'n minst krispijn-station-stadspolders zou niet misstaan.