Pagina 47 van 58

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 16:34
door Jelmer
Als ik het goed zie rijden momenteel de 2407 t/m 2410 en 2412 en 2413 in Waterland

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 16:36
door Milco
Zei ik dat niet enkele berichten geleden? (A)
Milco schreef: di 14 jan 2025, 09:37 Inmiddels rijden de BYD's 2407 - 2410, 2412, 2413 vanuit Purmerend. Geen idee of er nog meer volgen en of ze uiteindelijk blauw/grijs gaan worden...

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 19:02
door BuschauffeurTroy
Milco schreef:Zei ik dat niet enkele berichten geleden? (A)
Milco schreef: di 14 jan 2025, 09:37 Inmiddels rijden de BYD's 2407 - 2410, 2412, 2413 vanuit Purmerend. Geen idee of er nog meer volgen en of ze uiteindelijk blauw/grijs gaan worden...
Een collega van mij zei dat ze hoogstwaarschijnlijk wit blijven (in RRReis kleuren).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 21:01
door david_meyer24
de 2411 rijd nu ook

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 24 jan 2025, 21:14
door EWilsonAdam
https://www.deorkaan.nl/nieuwe-oude-pro ... l-bij-ebs/

Is er zicht of de problemen minder worden. Jammer dat dit nú gebeurt. Hopelijk snel voorbij voor zowel passagiers en en buschauffeurs

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 09:09
door vissertw
Het is op lijn 67 deze week weer hopeloos, ook vanmorgen, 30 januari.
Dit is geen Openbaar Vervoer, dit is Onbetrouwbaar Vervoer.
En dan straks weer met cijfers komen dat het passagiersaantal gedaald is....................

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 09:46
door Milco
Voor zover ik zie zijn er twee ritten na elkaar uitgevallen, de rest van de ritten rijdt wel gewoon. Het is vervelend, maar dit gebeurt niet alleen bij EBS. In Almere kwamen laatst drie (!) opvolgende ritten te vervallen op lijn M7 en had lijn M8, die deels dezelfde route volgt, tegelijk ook een uitgevallen rit.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 16:12
door TLP
Er is wel een impactverschil tussen rituitval op lijn M7 en op lijn 67. Drie uitgevallen ritten op lijn M7 betekent "slechts" een half uur geen bus; twee uitgevallen ritten op lijn 67 betekent anderhalf uur geen bus: een factor drie verschil.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 30 jan 2025, 16:36
door DPDelft
Er zijn volgens mij (nog steeds) problemen met de midi-busjes op deze lijn.
Als er geen energie in de batterij zit ga je niet ver komen. Hopelijk is dat snel opgelost.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 07:57
door vissertw
Milco schreef: do 30 jan 2025, 09:46 Voor zover ik zie zijn er twee ritten na elkaar uitgevallen, de rest van de ritten rijdt wel gewoon. Het is vervelend, maar dit gebeurt niet alleen bij EBS. In Almere kwamen laatst drie (!) opvolgende ritten te vervallen op lijn M7 en had lijn M8, die deels dezelfde route volgt, tegelijk ook een uitgevallen rit.
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt, en het is niet zozeer de uitval, maar de daarmee gepaard gaande onbetrouwbaarheid, rijdt de bus vanmiddag wel als ik naar huis moet? Vanmorgen ook weer uitval.

Ik heb vanaf begin jaren 70 op een buitenlijn van het GVB gereden, met een frequentie van drie kwartier. Als er op die lijn door wat voor reden dan ook uitval dreigde losten we dat zelf op, genoeg CS lijnen die een rit konden missen, maar lijn 30 reed. En dat regelden we desnoods zelf.
We hadden destijds wel betrouwbaar materiaal, diesel weet je wel?

Kleine toevoeging, een half uurtje later. Er rijdt nu meer niet dan wel, technische reden en personele reden.
Ik vraag mij af of EBS hier meeleest overigens.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 08:05
door waldo79
Milco constateert alleen dat er elders ook ritten uitvallen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 11:22
door vissertw
"Milco constateert alleen dat er elders ook ritten uitvallen."

Ja dat snap ik, maar dat doet toch verder niets aan de feiten af? Wordt het daardoor minder erg?
Als jouw voordeur er morgen door een vuurwerkbom uit geblazen wordt En Milco constateert dat dat elders ook gebeurt, zit jij nog steeds met de brokken.

We moeten gewoon een keer stoppen met de boel bagatelliseren.

Evengoed een fijn weekend.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 17:39
door John2871
Lijn 67 wordt met een busje gereden en als er om wat voor rede dan ook minder van dit soort busjes beschikbaar zijn kan je niet even een andere bus op die lijn zetten. Bochtje over het water in Neck is bijvoorbeeld niet te doen met een standaard bus. Zelfs de BYD busjes (die nu op de lijnen 101 en 102 rijden) kunnen die bocht slecht maken.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 17:52
door BuschauffeurTroy
De BYD’s mogen niet eens meer ingezet worden op de 67. Een andere reden is dat ze te zwaar zouden zijn. (En te groot)

Er was gewoon geen materiaal beschikbaar. We doen ons best als chauffeurs, het is diep triest voor de reiziger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 02 feb 2025, 16:59
door EWilsonAdam
Voor de liefhebbers een artikel om te lezen. Het klopt dat januari minder goed is verlopen.Helaas ook wel eens last gehad van een bus die niet kwam. Afgelopen week ging het iets beter. Ik gun iedereen dus passagiers en buschauffeurs dat de problemen snel opgelost zijn.

https://zaanstad.nieuws.nl/bedrijvighei ... -ebs-dwars

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 02 feb 2025, 18:55
door BuschauffeurTroy
EWilsonAdam schreef:Voor de liefhebbers een artikel om te lezen. Het klopt dat januari minder goed is verlopen.Helaas ook wel eens last gehad van een bus die niet kwam. Afgelopen week ging het iets beter. Ik gun iedereen dus passagiers en buschauffeurs dat de problemen snel opgelost zijn.

https://zaanstad.nieuws.nl/bedrijvighei ... -ebs-dwars
Ben bang dat het nog wel even zal duren. Het is iets beter met de BYD’s erbij, hopelijk komen de andere K7U’s ook deze kant op. Helaas heb je vaak wel een VDL op de ringlijn vanwege de bus wissels.

Het beste zou zijn om te kijken of de BYD’s dan toch maar op de 67 ingezet kunnen worden. (Route aanpassen bijvoorbeeld). Zie dat niet snel gebeuren, zoiets kan niet zomaar denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 02 feb 2025, 21:42
door marcelloch
kan wel, maar dan maak je een hoop mensen in Jisp en Wormer niet blij.... dus wat je zegt: het zal idd niet gauw gebeuren :) maar staan er dan zoveel Midcity's aan de kant met problemen?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 07:01
door flipje
Vergeet het gewicht ook niet. De BYD K7 weegt 9500 kilo, VDL Midcity E 4500 kilo.

De BYD K7 die nu in Purmerend staan 2407 t/m 2413 zijn voor ZAWA. Lelystad heeft er ook een aantal (4/5 stuks) nodig voor de stadsdienst +1 reserve voor onderhoud = 13x BYD's K7.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 09:09
door BuschauffeurTroy
marcelloch schreef:kan wel, maar dan maak je een hoop mensen in Jisp en Wormer niet blij.... dus wat je zegt: het zal idd niet gauw gebeuren :) maar staan er dan zoveel Midcity's aan de kant met problemen?
Aha dat had ik al verwacht ;) Eentje heeft vrijdag de achterzijde eruit gereden. Geen idee waar die nu is. Als ze te weinig stroom hebben (minimaal 60%) dan red je het niet. Laden duurt ontiegelijk lang.
9101, 9106 & 9108 staan stil. Er zijn er ook maar 8 van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 09:31
door BuschauffeurTroy
flipje schreef:Vergeet het gewicht ook niet. De BYD K7 weegt 9500 kilo, VDL Midcity E 4500 kilo.

De BYD K7 die nu in Purmerend staan 2407 t/m 2413 zijn voor ZAWA. Lelystad heeft er ook een aantal (4/5 stuks) nodig voor de stadsdienst +1 reserve voor onderhoud = 13x BYD's K7.
Ik wist niet dat Lelystad er 4 tot 5 nodig heeft. 2413 stond met ernstige schade aan de kant, maar ik zag hem niet meer tussen de schade bussen staan. Met die bus er weer bij komen we mogelijk beter uit.

Extra K7U’s bijbestellen gaat natuurlijk niet zomaar. Maar ze zijn wel een uitkomst voor de ringlijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 10:26
door Lijn 45
Er staan nog een hoop van de K7U's die Connexxion rond Alkmaar inzette aan de kant, de meeste daarvan hebben zelfs nog een APk tot in het voorjaar. Dat lijkt me de meest reële optie als men de vloot K7's wil uitbreiden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 13:39
door marcelloch
je weet ook de reden waarom Alkmaar afstand gedaan heeft van die K7U's.? lijkt me niet dat je daar EBS mee kan opzadelen... Ik wens ze sterkte daar in de werkplaats

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 14:32
door Meltrain
marcelloch schreef: ma 03 feb 2025, 13:39 je weet ook de reden waarom Alkmaar afstand gedaan heeft van die K7U's.?
Ik weet dat eigenlijk niet. Jij wel?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 14:36
door BuschauffeurTroy
Meltrain schreef:
marcelloch schreef: ma 03 feb 2025, 13:39 je weet ook de reden waarom Alkmaar afstand gedaan heeft van die K7U's.?
Ik weet dat eigenlijk niet. Jij wel?
Omdat die serie ontiegelijk slecht is. Geen enkele bus is op dezelfde manier gebouwd en de TD was het repareren zat. (Veel elektrische storingen). Ook vond ik de bouw kwaliteit van het interieur buitengewoon onvoldoende. De K7’s van ons doen t tot nu toe prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 20:51
door EWilsonAdam
BuschauffeurTroy schreef: ma 03 feb 2025, 09:09 Aha dat had ik al verwacht ;) Eentje heeft vrijdag de achterzijde eruit gereden. Geen idee waar die nu is. Als ze te weinig stroom hebben (minimaal 60%) dan red je het niet. Laden duurt ontiegelijk lang.
9101, 9106 & 9108 staan stil. Er zijn er ook maar 8 van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Misschien een optie paar extra VDL Midcity’s aanschaffen om een buffer te krijgen zodat je iets achter de hand hebt als er meerdere exemplaren defect aan de kant staan? Vier stuks?