Pagina 464 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 15:11
door MarkNL
tsov schreef: ↑za 08 jun 2024, 18:02
Viel me vandaag vanaf de A10 (foei!) op dat er een Buffel op emplacement Watergraafsmeer staat.
Dat is de 301001 van TCS (Train Charter Services), ex-NS 3452. Staat er al behoorlijke tijd en plannen zijn onbekend.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:01
door IIVQ
Viertjes SLT? FFF? SNG? VIRM? ICM? DDZ?
Eindhoven-Utrecht-Amsterdam? Arnhem-Utrecht-Schiphol-Den Haag-Rotterdam?
Hoe vroeg zondagochtend?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:33
door henrivanderweijden
FFF?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:37
door Heel_Holland_Spot
Flirt. De afkorting van Flirt Fast Forward.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:40
door Bemined
Momenteel is er maar één corridor waar je over ETMET kunt spreken, op de andere trajecten gaat het slechts over een paar spitstreintjes die er een tienminutendienst van maken op een heel kort deel van de dag. Over 1,5 week is er overigens wel 4 dagen lang ETMET Den Haag - Dordrecht, vanwege werkzaamheden bij Vught is de
1100 dan gekoppeld aan de
1000 en is de
5200 extra ingelegd als tienminutensprinter.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:53
door Tom024
Nouja, als je de treinen die op zondagochtend om 10.38, 10.53 en 11.08 van Den Bosch naar Utrecht rijden allemaal met een vierdelig stel Verlengd Inter Regio Materieel rijdt is dat wel een garantie op staanplaatsen.
Zijn dit genoeg ondertitels?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:55
door Z2N
Ik zou dan eerder de term A2-corridor gebruiken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: zo 09 jun 2024, 16:58
door Bemined
Dat is inderdaad duidelijker, zeker aangezien er op vrijdag t/m zondag EKWET rijdt i.p.v. ETMET.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 07:33
door Meltrain
Elk Kwartier Weer Een Trein?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 07:46
door trolly
Elk Kwartier Wellicht Een Trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:03
door TffpaA
Ohww, ik dacht EK Wereldkampioenschappen Elektrische Trein.
Maar wat jullie stellen is logischer (snuf).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 10:08
door Negen
Rare matruil vandaag op de 5500:
Ik kwam met trein 5524 aan op Utrecht Centraal dat met stel 2640 reed; deze werd echter op Utrecht Centraal ingewisseld voor een CAF: 2715.
Een half uur later rijdt de 2640 blijkbaar weer in plaats van stel 2657; ik zie hier geen logica van in.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 16:50
door IIVQ
Wellicht een ondergekotst iets dat opgeruimd moest worden.
Sinds wanneer heeft de IC Berlijn reserveringsplicht voor internationale reizen? Vorig jaar was dat toch alleen in juli en augustus?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 17:10
door Dionysusnu
Dit jaar is het heel juni t/m augustus, zie bijvoorbeeld
https://www.nsinternational.com/nl/tick ... ty-berlijn
In 2023 was het 2 maanden, van midden juni t/m midden augustus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 17:25
door Z2N
Oorzaak hiervoor is, naast de zomerdrukte, het EK mannenvoetbal dat vrijdagavond begint.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 18:53
door IIVQ
De tekst op de NS-site is raar:
Het is verplicht. Heb je geen reservering, dan kan je een kopen om zeker te zijn van een zitplaats.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 19:15
door T-hijs
Niks raars aan. "Jij kan" en "jij kunt" zijn beide toegestaan in het Nederlands. Idem "kan jij" en "kun jij".
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 19:22
door en-es
Sprinter uit Hilversum van 19.15 naar Amersfoort Vathorst heeft 5 minuten vertraging. En de wifi werkt niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 19:23
door TffpaA
T-hijs schreef: ↑ma 10 jun 2024, 19:15
Niks raars aan. "Jij kan" en "jij kunt" zijn beide toegestaan in het Nederlands. Idem "kan jij" en "kun jij".
Verkeerde topic, en ik zie die tekst bovendien niet
verbatim terug op "de" NS-site?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 19:29
door DDietzen
Volgens mij bedoelde IIVQ niet de potentiële mierneuk van "kan/kunt", maar de uitspraak dat een reservering verplicht is en je er een "kunt" (ipv "moet") kopen als je er nog geen hebt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 19:50
door isadora
Je kunt dus een reservering kopen, maar je kunt het ook laten, met het risico er onderweg uit te moeten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 21:35
door Durashift
^^ of je vervolgt je reis al staand in het gangpad / balkon. Want de reservering is voor de zitplaats.. niet een recht op een plek in die betreffende trein.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 11 jun 2024, 07:39
door MaartenD
Verplicht reserveren betekent voor mij dat je de trein niet in mag als je geen reservering hebt, niet dat je de kans hebt te moeten staan als je geen reservering hebt.
Want die kans heb je altijd als je geen reservering hebt, ook als je niet verplicht moet reserveren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 11 jun 2024, 08:14
door Suus
De verplichte reservering is alleen tussen het laatste station in Nederland en het eerste station in Duitsland en omgekeerd. Dus je kan nog steeds staanplaatsen in de trein hebben. Net zoals dat zal gebeuren als de voorgaande trein is uitgevallen, want dat zal zeker blijven gebeuren…
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 11 jun 2024, 08:26
door Suus
Eén omloop van de s5200 valt uit en één omloop van de s5900 rijdt met een dubbel treinstel. Dat lijkt toch een beetje 1+1, want normaal gesproken wordt een van de twee omlopen van de s5200 gestart vanuit Dordrecht met een afgetrapt stel van de s5900.