Pagina 468 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 12:06
door Daniel
Dat beperkt zich niet tot dubbeldekkers overigens, vaak zat in ICM gehad dat iemand pontificaal voor de deur de coupé in blijft staan want "het is vol". En dan kan je na je erlangs gewurmd te hebben nog kiezen waar je gaat zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 13:26
door ITF
Z2N schreef: ↑wo 26 jun 2024, 09:51
rooddolfijn schreef: ↑wo 26 jun 2024, 09:32
Welke werkzaamheden zijn er tussen Utrecht en Amsterdam waardoor de
3900 niet rijdt tussen deze stations?
De verbouwing van Amsterdam Centraal, er is daar een tekort aan perronruimte.
Ah oké. Wel jammer dat de NS de nog wel rijdende treinen niet verlengd, de
847 waar ik nu in zit bestaat uit een los viertje, dat is toch wat schaars overdag.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 16:06
door Gebruikersnaam
Een korte rant over mijn reis van Ede naar de Zeeuwse kust. Vanaf Ede naar Utrecht met de
3146. So far so good. In Utrecht blijkt echter de aansluitende
2846 zomaar te zijn opgeheven. Niemand vertelde daarbij dat de
2846 wel vanaf Gouda zou rijden, maar ik was op goed geluk die kant uit gegaan. In Gouda blijkt het materieel als LM uit Utrecht te zijn gekomen. In Rotterdam mijn overstap op de
2344 gewoon gehaald, alleen werd deze in Dordrecht opgeheven. De IC Brussel stond wel op spoor 5 klaar en zal volgens de borden wel stoppen in Roosendaal, maar voor nu staan we 10 minuten stil in Lage Zwaluwe

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 16:33
door verfmeer
Achteraf had je dus beter via Nijmegen kunnen gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 18:06
door IIVQ
Op Asd keert de s703900 op spoor 5a. Zo'n 10m oostelijker: een geslotenspoorbordje, dan een kortsluitkabel, dan weer een geslotenspoorbordje.
Op spoor 6 en 7 ook geslotenspoor-bordjes. Alleen waren al deze 4 bordjes zo gedraaid dat ze alleen vanuit het oosten, dus vanuit de werkzone, te zien waren. Vanuit het in dienst zijnde spoor alleen een rood dwergsein om treinen tegen te houden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 20:38
door Wubbo
Die borden kunnen ook bedoeld zijn om het einde van de buitendienststelling aan de spoorwerkers aan te geven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 21:12
door DDietzen
Wat is er zo stuk aan een overweg tussen Roermond en Sittard dat daar sinds 17:00 tot minstens 22:30 uur geen enkele trein kan rijden? Niet eens met (het European Instruction-equivalent van) een aanwijzing overweg of hoe het ook heet om stapvoets tyfonerend over de overweg te kachelen?
Ik baal namens mijn OV-wildvreemde tante die vandaag voor het eerst in lange tijd een treinreis ondernam en nu een paar uur in Roermond gestrand is onderweg naar Heerlen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 26 jun 2024, 21:32
door Jultar
Men is bezig met herstel, daardoor kunnen er geen treinen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 05:34
door IIVQ
Wubbo schreef: ↑wo 26 jun 2024, 20:38
Die borden kunnen ook bedoeld zijn om het einde van de buitendienststelling aan de spoorwerkers aan te geven.
Da kan, maar zo'n bord lijkt mij nuttig (als niet al verplicht) voor het daadwerkelijk in gebruik zijnde spoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 18:32
door ArrivaBas
Dat nieuwe vierde perron op station Tilburg begint zijn nut inmiddels wel aardig te bewijzen. Er zijn de laatste tijd best wel wat storingen in Midden-Brabant, en vandaag bij de seinstoring tussen Boxtel en Tilburg keerde de ingekorte
1100 bijvoorbeeld steevast op spoor 4. Zo staat die andere treinen die wel gewoon kunnen doorrijden minder tot niet in de weg en blijft chaos min of meer uit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 19:38
door Etienne
Een kortdurende storing vanmiddag tussen Rotterdam Centraal zorgde voor een uitgevallen
563,
2865 en
665. Gelukkig reed de
4060 dan wel met 12 bakken SLT, maar van voor tot achter stond de trein vol. De conducteur moest ook meermaals omroepen om bagage van de stoelen te halen en elkaar niet te hinderen bij het in- en uitstappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 19:54
door ITF
ArrivaBas schreef: ↑do 27 jun 2024, 18:32
Dat nieuwe vierde perron op station Tilburg begint zijn nut inmiddels wel aardig te bewijzen. Er zijn de laatste tijd best wel wat storingen in Midden-Brabant, en vandaag bij de seinstoring tussen Boxtel en Tilburg keerde de ingekorte
1100 bijvoorbeeld steevast op spoor 4. Zo staat die andere treinen die wel gewoon kunnen doorrijden minder tot niet in de weg en blijft chaos min of meer uit.
De ingebruikname van spoor 4 was toch uitgesteld door ontwerpfouten van de nieuwe seinen? Hoe kan spoor 4 dan vandaag gebruikt zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 20:02
door ArrivaBas
Treinen kunnen gewoon vertrekken op het bestaande dwergsein er pal achter en daarom kan de bijsturing er 'gewoon' gebruik van maken. De NG-seinen staan overal rond Tilburg, maar afgekruisd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 20:03
door Bemined
Het perron is slechts deels in gebruik voor ik geloof maximaal 9 bakken, om de rest van het perron in gebruik te nemen moet het spoor verlegd worden en dat is uitgesteld omdat dit ontwerp gebaseerd was op de nieuwe seinen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 21:22
door VIRM
Etienne schreef: ↑do 27 jun 2024, 19:38
Een kortdurende storing vanmiddag tussen Rotterdam Centraal zorgde voor een uitgevallen
563,
2865 en
665. Gelukkig reed de
4060 dan wel met 12 bakken SLT, maar van voor tot achter stond de trein vol. De conducteur moest ook meermaals omroepen om bagage van de stoelen te halen en elkaar niet te hinderen bij het in- en uitstappen.
Ik wilde de
665 van Utrecht naar Zwolle nemen vanmiddag. Deze kwam uit zuidelijke richting binnenrijden, en is met +8 vertreokken als 300665. Door andere treinen die in de weg zaten en een wisselstoring bij Amersfoort was de vertraging bij aankomst in Zwolle ongeveer +20. Daar is hij opgeheven wegens inzet van hulpdiensten (een storing die ik nergens vermeld zag staan). Het materieel zou volgens de HC om kwart voor acht wel doorgaan als IC naar Groningen. Rond die tijd zou er ook een
1800 naar Akkrum vertrekken van spoor 10 (de
3600 werd gespoorwijzigd naar

. Volgens mij is er rondom Zwolle iets niet helemaal goed gegaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 21:34
door ArrivaBas
Bemined schreef: ↑do 27 jun 2024, 20:03
Het perron is slechts deels in gebruik voor ik geloof maximaal 9 bakken, om de rest van het perron in gebruik te nemen moet het spoor verlegd worden en dat is uitgesteld omdat dit ontwerp gebaseerd was op de nieuwe seinen.
Een lange stam ICR past inderdaad precies. De meest westelijke 100 meter staan nog omheind met redelijk permanent ogende hekken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 22:29
door MdJ
IIVQ schreef: ↑do 27 jun 2024, 05:34
Wubbo schreef: ↑wo 26 jun 2024, 20:38
Die borden kunnen ook bedoeld zijn om het einde van de buitendienststelling aan de spoorwerkers aan te geven.
Da kan, maar zo'n bord lijkt mij nuttig (als niet al verplicht) voor het daadwerkelijk in gebruik zijnde spoor.
In principe helpen die borden dan ook niet meer 'extra'. De maatregelen van de aannemer (de kortsluitlans) en de maatregelen van de treindienstleider (verhinderingen op de seinen of wissels zodat er geen rijweg naar het buitendienstgestelde spoor ingesteld kan worden) zorgen voor schil 1 en 2 van de veiligheidsmaatregelen. "Schil 0" is dan dat er überhaupt geen treinen naar het buitendienstgestelde gebied ingepland worden.
De werkplek gemarkeerd door de borden (spoorwerkers kunnen dan zien waar de buitendienststelling ophoudt), maar die borden houden, mocht een trein door het rode sein (geen rijweg ingesteld immers) heen rijden, die trein echt niet meer tegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 27 jun 2024, 22:52
door IIVQ
Overigens was er geen kortsluitlans te zien op thv de bordjes op spoor 5, maar wel een aardingsdraad van de bovenleiding. Er was wel een kortsluitlans verder in de werkzone, maar direct oost van het kruiseissel (de bordjes stonden direct ten westen van het kruiswissel en net er in)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 18:27
door Milco
Vanwege werkzaamheden rond Amsterdam Centraal rijdt de
2400 komend weekend tot in de avond tussen Almere Centrum en Amsterdam Zuid, iets buiten zijn eigen patroon en met een extra stop in Weesp.
Ik zie alleen niet helemaal hoe de
5800 in Weesp keert met aankomst op spoor 5 en vertrek op spoor 2. Leeg keren op Diemen Zuid of iets dergelijks?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 19:13
door MetroRET
Hoezo kan die
2400 eigenlijk niet doorrijden naar
Shl ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 19:32
door Bemined
De
2400 rijdt alleen op zaterdag, niet het hele weekend dus. De
5800 rijdt na Weesp door als 805800 naar Gpda en keert daar, alles rijdt zo te zien met solo SNG dus machinist hoeft de trein niet uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 19:51
door Milco
Doorrijden naar Schiphol kost waarschijnlijk meer personeel en materieel vanwege het doorrijden naar Hoofddorp Opstel. Dat de
2400 alleen morgen rijdt had ik even verkeerd gezien

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 23:08
door sneltram
Doorrijden naar
Shl past niet, omdat er allemaal extra series uit
Zd naar
Shl rijden voor het omreizen tussen Noord-Holland en Utrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: za 29 jun 2024, 00:49
door Meltrain
Bemined schreef: ↑vr 28 jun 2024, 19:32
De
2400 rijdt alleen op zaterdag, niet het hele weekend dus. De
5800 rijdt na Weesp door als 805800 naar Gpda en keert daar, alles rijdt zo te zien met solo SNG dus machinist hoeft de trein niet uit.
Wat is Gpda?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: za 29 jun 2024, 00:52
door Dionysusnu
Lijst van verkortingen
Gaasperdammerweg Aansluiting, oftewel de flyovers waar de splitsing voor de twee Diemens is