Pagina 48 van 56

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 23 jul 2024, 21:50
door waldo79
Chaos wordt het toch wel (A)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 08:33
door ICE11
waldo79 schreef: di 23 jul 2024, 09:32 Nou ja, zo gek is uitval niet bij werkzaamheden. En dat het elke nacht op een andere plek is, is ook voorspelbaar.
Wel is het gek dat eer geen aankondiging is en de reizigers elke dag opnieuw moeten kijken of het hun verbinding betreft.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 24 jul 2024, 09:19
door nvdw
Als je op zuginfo bij de Aktuelle Meldungen alleen een vinkje bij Bauarbeiten zet, krijg je een complete barrage aan grote en kleine stremmingen. Dat raakt ongetwijfeld talloze reizigers maar niet op zo’n manier dat iedere reiziger met dezelfde ellende te maken krijgt. Dan liever doorverwijzen naar de info die dagelijks bijgewerkt wordt. Uitloop van werkzaamheden en wijzigingen van planningen zijn in zo’n enorme operatie ook niet te voorkomen en digitaal wijzigt dat makkelijker dan op papier.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 08:35
door Nitein-Repart
https://www.radiomk.de/artikel/rb25-bis ... 75459.html

De werkzaamheden tussen Marienheide en Lüdenscheid (RB25), zouden in december afgerond zijn, maar ook in een gedeelte van 2025 zijn er nog werkzaamheden en treinvervangende bussen tussen Marienheide en Lüdenscheid.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 08:47
door waldo79
Het bericht is nogal vaag, het kan net zo goed zijn dat pas eind 2025 er weer treinen rijden.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 06 sep 2024, 15:59
door ICE11
Volgens een bericht in de lokale pers (online alleen voor abonnees te lezen) zullen er in NRW in de dienstregeling 2025 minder regionale treinen rijden om het dan nog bestaande aanbod betrouwbarer te krijgen. Welke lijnen het betreft zal eind deze maand duidelijker worden, er is alleen al bekend dat het zwaartepunt bij National Express zal liggen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 06 sep 2024, 17:04
door Nitein-Repart
Ik vind het niet logisch om juist bij NationalExpress de meeste treindiensten te schrappen, aangezien NationalExpress in NRW de drukste lijnen exploiteert. Het liefste komt er een garantie dat de NX-lijnen zoveel mogelijk blijven rijden en dat er op samenlooptrajecten een aantal treindiensten van andere vervoerders die met een kleiner formaat trein rijden ten opzichte van 2x vierdelige Desiro HC geschrapt worden. Ik zie dat er in NRW genoeg treindiensten zijn met zeer inefficiënte keringen zijn van meer dan 30 minuten. De RE3 tussen Düsseldorf en Hamm heeft tussen Düsseldorf en Duisburg een samenlooptraject met de RE1, RE2, RE6 en RE11 en in Düsseldorf een kering van zo'n 40 minuten, hetzelfde voor de RE19 tussen Düsseldorf en Duisburg met daarbij een kering van zo'n 55 minuten. Zeer inefficiënt en met geringe pijn voor de reiziger zou je dit soort treindiensten best kunnen inkorten tot Duisburg. Als dan de zwaarste lijnen in NRW de garantie hebben dat ze zoveel mogelijk blijven rijden en lelijke uitdunningen naar uurdiensten of zelfs tweeuursdiensten kunnen vermeden worden, heb je al een veel stabielere treindienst in NRW.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 06 sep 2024, 17:10
door ArrivaBas
Ik denk alleen dat het geen vervoerkundige reden, maar personeelstekort als oorzaak heeft, dat juist bij National Express de kaasschaaf over het aanbod gaat. Personeel kun je alleen maar naar een ander bedrijf overplaatsen met wederzijdse instemming en zonder personeel rijdt een trein sowieso al niet.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 12 sep 2024, 17:16
door Suus
VIAS heeft de concessie voor de RE19 behouden en zal tot december 2036 naar Arnhem blijven rijden: https://www.vrr.de/de/presse/vias-rail- ... einnetzes/

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 okt 2024, 21:07
door Nitein-Repart
ArrivaBas schreef: vr 06 sep 2024, 17:10 Ik denk alleen dat het geen vervoerkundige reden, maar personeelstekort als oorzaak heeft, dat juist bij National Express de kaasschaaf over het aanbod gaat. Personeel kun je alleen maar naar een ander bedrijf overplaatsen met wederzijdse instemming en zonder personeel rijdt een trein sowieso al niet.
Toch vind ik het best klachtwaardig dat zowat alle belangrijke RE-lijnen in NRW onder één vervoerder vallen die eigenlijk alleen de belangrijke RE-lijnen exploiteert. Een vervoerder als DB Regio kan nog wat schuiven, zodat uitval zoveel mogelijk geconcentreerd worden op lijnen met of samenlooptrajecten met andere lijnen of op zwak bezette lijnen, zodat de dikke lijnen die veel reizigers vervoeren zoveel mogelijk bespaart blijven. Een NationalExpress heeft die mogelijkheden niet en moet dus bij onvoldoende personeel belangrijke RE-lijnen laten uitvallen, waardoor ook andere treinen overbelast raken.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 okt 2024, 22:51
door waldo79
Alle vervoerders in NRW kampen met een krappe bezetting. Uitval komt niet exclusief bij National Express voor.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 07:04
door ArrivaBas
Dat National Express zo veel RE-lijnen in NRW rijdt is precies hoe marktwerking werkt. In Baden-Württemberg en Bayern gaan ook steeds meer lijnen over naar Arverio, het vroegere Go Ahead. Commerciële partijen schrijven in op aanbestedingen die zij interessant vinden en de beste inschrijving wint. Alleen hebben ze er in Duitsland nogal een handje van om in die aanbestedingen zeer kleine contracten aan te bieden of vergezochte bundelingen in één pakket te stoppen, waardoor de logistiek voor een bedrijf redelijk uitdagend wordt en je gelijk hangt bij een personeelstekort, omdat je personeel om diverse redenen (bijvoorbeeld wegbekendheid) niet verder kan komen dan een rondje om de kerk. Normaliter heb ik niets tegen marktwerking, maar ik ben geen voorstander van de manier waarop aanbestedende partijen in Duitsland hun contracten samenstellen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 13:18
door Nitein-Repart
https://www.vrr.de/de/ausschreibung-fue ... tschieden/

Train Rental International blijft tot december 2027 exploitant van de RB37 tussen Krefeld en Neuss.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 14:12
door waldo79
Interessant, blijft men dan ook historisch materieel inzetten?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 22:16
door Suus
ArrivaBas schreef: vr 04 okt 2024, 07:04 Dat National Express zo veel RE-lijnen in NRW rijdt is precies hoe marktwerking werkt.
Nouja, dat was dus niet de bedoeling. Maar omdat Abellio Rail NRW hun dienstverlening moest staken heeft National Express de RE1 en RE11 ook toegewezen gekregen. Ik heb ook nog geen bericht gezien wanneer die onderhandse gunning omgezet gaat worden in een openbare gunning, zoals nu bijvoorbeeld met de RE19 wel al is gedaan.

Edit: dat is dus al per 10 december 2023 gebeurd, voor tien jaar.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 13:19
door Tom024
Bericht wat elders op het forum ook gepost is verwijderd

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 21 okt 2024, 20:28
door ICE11
Vanaf aanstaande vrijdag stopt de RB20 bij de nieuwe halte "Würselen-Merzbrück" tussen Stolberg Hbf. en St. Jöris. Echter is het nog een perron "in the middle of nowhere" naast een sportvliegveld en enkele boerderijen. Het bedrijventerrein dat het ooit moet ontsluiten is nog in aanbouw en lang niet gereed.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 02 nov 2024, 18:39
door ICE11
Momenteel zijn er grote problemen op RE1/4/5/6 en 11 omdat vele treinen maar met een stel rijden of bij dubbeltracties is maar een stel voor reizigers. Naar verluidt is de boosdoener een door Siemens gelanceerde foutive software-update, waardoor geen communicatie meer tussen twee stellen mogelijk is (in de zin van reizigersinformatie, communicatie tussen treinbegeleiders en machinist enzo).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 03 nov 2024, 01:12
door Ardan
Lekker dan. Zelfs een dubbel stel is vaak al te weinig :roll:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 03 nov 2024, 18:14
door Suus
Goed nieuws: Siemens heeft het probleem eerder vandaag achterhaald en is vanaf nu bezig om de stellen die problemen hebben zo snel mogelijk in dienst te krijgen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 18:00
door ICE11
Gaat weer lekker in NRW! Köln <> Düsseldorf via Leverkusen-Mitte is sinds vanmiddag dicht omdat bij de halte Langenfeld stukjes beton van een brug zijn afgebroken en op het spoor beland. Omrijden via Opladen kan niet vanwege werken en een evenals beschadigde brug bij Leverkusen-Mantfort. Dus enige vrije route tussen Düsseldorf en Köln is momenteel via Neuss.....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 18:56
door verfmeer
Kan je vanaf Köln Hbf niet via de goederenspoorlijn om Leverkusen-Mantfort heen naar Opladen rijden? Je moet een stukje enkelspoor rijden, maar het is wel een extra verbinding. Vanaf de HSL uit Frankfurt is er zelfs een twee-sporige route naar die goederenspoorlijn beschikbaar. Je moet er dan wel voor kiezen om niet in Köln te stoppen, maar je kan in plaats daarvan dan in bijv. Siegburg-Bonn stoppen en reizigers laten overstappen.
Of zijn ze op die goederenspoorlijn ook aan het werk?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 04 nov 2024, 22:04
door ICE11
De lijn van Opladen naar Hilden is tot medio december dicht vanwege werken en van Opladen via Solingen naar Düsseldorf gaat nog tot eind van deze week niet.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 06 nov 2024, 21:47
door ICE11
Köln-Düsseldorf via Langenfeld is gelukkig weer vrij (sinds gisteren al).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:16
door Nitein-Repart
Nitein-Repart schreef: zo 18 aug 2024, 08:35 https://www.radiomk.de/artikel/rb25-bis ... 75459.html

De werkzaamheden tussen Marienheide en Lüdenscheid (RB25), zouden in december afgerond zijn, maar ook in een gedeelte van 2025 zijn er nog werkzaamheden en treinvervangende bussen tussen Marienheide en Lüdenscheid.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... t-100.html

Vanaf 1 mei 2025 zouden er weer treinen gaan rijden tussen Marienheide en Lüdenscheid.