Pagina 48 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 01 dec 2023, 12:24
door iamthedutchdude
Oeps, dank je. Ik had Bruchterveld en Beerzerveld als dezelfde aangezien/gelezen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 11:08
door Herjanuitoverijssel
dat gebeurt mij ook heel vaak, dus jij bent niet de enigste

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 12:31
door IJsseldelta
Iemand enig idee waarom de dienstregeling van lijn 8 (Zwolle Zuid > Station) is veranderd. In de huidige situatie komt mijn bus op XX:10 of XX:40 aan en kan ik vervolgens op alle IC's stappen (Leeuwarden, Groningen, Utrecht en Adam) in nieuwe situatie komt mijn bus om XX:21 en XX:51 op Station aan en sluit ik dus op geen enkele IC aan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 13:12
door Roeland
Wellicht omdat voortaan lijn 6 goed op de IC's aansluit (lijn 6 en 8 rijden samen een kwartiersdienst)?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 05 dec 2023, 13:15
door flipje
Het lijkt erop dat ze de 6 en 8 hebben omgedraaid. Met lijn 6 kom je straks om XX:06 en XX:36 aan op station Zwolle.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 15:05
door thiemko
hschlepe schreef: ↑zo 19 nov 2023, 11:25
Gaat ebs zelf op lijn 150 (nu 160) tussen Zeewolde en almere rijden, Of blijft een onderaannemer dat doen?
Laatst met de chauffeur op de 160 gesproken, Businext blijft deze route rijden. Tijdelijk met witte bussen, daarna euro6 bussen in RRReis kleurstelling. Die bussen staan al bij de spuiterij. Schijnt dat er nog meer aanvragen van EBS daar liggen..
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 15:30
door CitaroMH
Hallo,
is al bekend, met welke nieuwe bussen Businext gaat rijden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 15:39
door Lijn 45
Misschien ex-Berlijnse Citea's?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 17:37
door MichOV
Die ex-Berlijnse Citea's(als die daar komen) zijn wel mooie bussen.. van welk jaar zijn die dan?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 17:41
door Matt5154
Denk uit 2015 of 2018 ongeveer.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 20:26
door Lijn 45
Ze zijn van 2017.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 20:44
door bartjemestrom
TCR heeft laatst wel vijf Citea SLE 129-310 gekocht afkomstig uit Zweden. Wellicht dat die daarvoor zijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 20:50
door Lijn 45
Vier van die vijf schijnen
voor een bedrijf te gaan rijden waarbij de systeemnummers 1201-1204 worden. Het lijkt me niet dat EBS ze in de gelede nummerserie plaatst.

De vijfde zou daarentegen wel voor EBS kunnen zijn.
Het hangt ook af van wat TCR gaat rijden, als het alleen de 150 is, hebben ze genoeg aan twee bussen. Dat is vziw de hoeveelheid wagens die ze nu in Almere hebben staan voor de 160.

Als TCR meer gaat rijden hebben ze waarschijnlijk wel 'nieuwe' bussen nodig.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 20:54
door Etienne
Vanuit Haaglanden zullen wederom CNG-Citaro's naar IJssel-Vecht gaan komen, er wordt gesproken over 8 stuks.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 21:20
door Matt5154
Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, want de vorige keer moesten ze gelijk terug naar Haaglanden omdat de opdrachtgever niet blij daarover was.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 22:19
door flipje
Uh... dat had eerder te maken met dat de ombouw van de boordcomputers in de BYD's was afgerond.
bartjemestrom schreef: ↑wo 06 dec 2023, 20:44
TCR heeft laatst wel vijf Citea SLE 129-310 gekocht afkomstig uit Zweden. Wellicht dat die daarvoor zijn?
Zou je precies de slagen van lijn 641 mee kunnen rijden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 22:28
door TCR511
We gaan het zien wat er 11 december op lijn 150 rijd
De 4 SLE's-129 gaan naar Gemert /Deurne voor lijn 123 en 28 ter vervanging van Ambassadors 812 813 814 815 aangezien het euro 6 moet worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 22:29
door Milco
Etienne schreef: ↑wo 06 dec 2023, 20:54
Vanuit Haaglanden zullen wederom CNG-Citaro's naar IJssel-Vecht gaan komen, er wordt gesproken over 8 stuks.
Ik ga er vanuit dat dit weer tijdelijk is?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 06 dec 2023, 23:47
door ovVeluwe
Misschien als back-up voor wanneer niet alle Citea's op tijd gereed zullen zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 11:58
door ovVeluwe
Het is inderdaad bevestigd dat er een aantal gasbussen zullen komen. Deze zullen, samen met de diesels, ingezet worden vanuit Stalling Lelystad, Nagele en Harderwijk.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 12:44
door Matt5154
Is er wel bekend welke ex Syntus Twente Citea's gaan hierheen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 12:49
door ovVeluwe
Helaas nog niet. Het plan is dat er morgen de eerste 20 worden overgebracht van Oldenzaal naar Harderwijk en zondag de overige 20.
Citaro 5154 en 5155 staan ondertussen in Harderwijk.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 12:57
door Matt5154
Ah 40 stuks dus

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:39
door gkw1969
ovVeluwe schreef: ↑vr 08 dec 2023, 12:49
Helaas nog niet. Het plan is dat er morgen de eerste 20 worden overgebracht van Oldenzaal naar Harderwijk en zondag de overige 20.
Citaro 5154 en 5155 staan ondertussen in Harderwijk.
Vanavond gaan de eerste bussen al van Oldenzaal naar Harderwijk. De rest volgt morgen en zondag. Waarbij zondag ook verdeeld gaat worden over de nieuwe stallingen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 15:28
door NintendoC
Aankomend weekend rijdt de 510 weer extra tijdens Kerst in oud Kampen
https://kampenonline.nl/met-de-stadsbuu ... mpen-2023/