Pagina 48 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 22:25
door TomSteyl
Tom024 schreef: ↑zo 01 dec 2024, 11:18
Die twee bouten die je onderaan het frame ziet zitten kun je los draaien, waarna je het haltebord er zo uit kan halen.
Niet zo gek dat ze daar al mee begonnen zijn, het is best een rotwerk, zeker als je een stuk of 1000(?) haltes langs moet.
Het gaat zich niet om het onderste deel, maar om het bovenste deel van de metalen rand. Daar zitten twee schroeven die je met een grotere inbussleutel kunt opendraaien, bovenste stukje eraf halen, plaat uitwisselen en klaar is kees. Ik heb verschillende van die randen thuis staan, vandaar dat ik er goed mee bekend ben.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 23:01
door omaylie
Dan heb ik toch het idee dat je met
deze haltepalen er toch minder werk mee hebt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 06:02
door TomSteyl
De een zal de provinciale fijner vinden, de ander de borden van de maatschappijen. Die Zuid-Hollandse hebben ze ook in Limburg uitgetest:
link
Wellicht een idee om een apart draadje te maken over halteborden? Daar valt vgs mij best wat leuks over te vertellen en bediscussiëren. @beheer?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 10:18
door omaylie
Dionysusnu schreef: ↑za 30 nov 2024, 04:57
Qbuzz organiseert een showcase van de nieuwe bussen, op 3 december bij Space Expo in Noordwijk, en op 7 december bij enkele bushaltes in Katwijk, Noordwijk en Noordwijkerhout.
https://www.bollenstreekomroep.nl/qbuzz-laat-reizigers-kennismaken-met-nieuwe-bussen/ schreef:De nieuwe bussen staan op 3 december vanaf 10:00 uur op het terrein van de Space Expo in Noordwijk. Daarnaast rijden ze in de ochtend- en avondspits over de spitsstrook van de N207.
Op 7 december staan de bussen vanaf 10:00 uur in Katwijk bij de halte Vuurbaakplein, vanaf 12:00 uur bij de halte Picképlein in Noordwijk en vanaf ongeveer 14:00 uur in Noordwijkerhout, bij bushalte Brink.
Gaat er iemand van hier nog naar Noordwijk vandaag?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 10:30
door Anderzam
Ik sta nu bij de Space Expo. Geen bus te bekennen, behalve de Volvo van Arriva waarmee ik aankwam.
Edit: om 10:32 kwam een streekBuzz (8235) aanrijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 10:43
door Bestereiziger98
Tot hoe laat is dat voorstellen eigenlijk, ik was van plan in de middag langs te gaan. Maar ik zie helemaal geen eindtijd staan, behalve dat ze tijdens de ochtend en avondspits over de spitsstrook van de n207 rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 10:50
door Milco
Je kunt ook 12 dagen wachten, dan rijden de bussen de hele dag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 11:30
door ThatPCDude
Of je moet personeel worden en op de 12e of 13e op een stalling kijken

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 23:28
door ODRAIL
Vanmiddag werden in Nieuwerkerk aan den IJssel de halteborden vervangen (compleet paneel) door de bovenkant van het haltebord open te schroeven. Helaas had ik geen tijd om een foto hiervan te kunnen maken.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 00:04
door Hans1952
TomSteyl: Misschien interessant inderdaad een nieuw draadje over halteborden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 10:07
door ThatPCDude
Zojuist verschenen: Het gaat Iveco niet lukken om alle elektrische bussen voor de start van de concessie te leveren. De Yutongs stromen daarentegen wél allemaal in. Tot die tijd gaat er met (extra?) dieselbussen gereden worden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:00
door Sleutelstad
Onverwachte wending.
Verklaart misschien wel die hybride Vovlo's en de eerder genoemde Irisbusjes.
Hoeveel missen er?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:03
door sandertjo
Eerder genoemde irisbussen?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:05
door Sleutelstad
Dacht ergens iemand daarover een vraag te hebben gesteld.
Zie op ZuidHolland.nl overigens een brief waarin staat dat enkele tientallen Iveco's in januari instromen. Duurt dus niet heel lang. Gouda is toch al diesel natuurlijk vanaf begin.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:21
door buschauffeurDH
Op Google Maps staan nu al, naast de oude, de nieuwe buslijnen bij de haltes.
Hier een voorbeeld.
https://www.google.nl/maps/place/Lisse, ... FQAw%3D%3D
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:23
door Z2N
Sleutelstad schreef: ↑wo 04 dec 2024, 11:05
Dacht ergens iemand daarover een vraag te hebben gesteld.
Zie op ZuidHolland.nl overigens een brief waarin staat dat enkele tientallen Iveco's in januari instromen. Duurt dus niet heel lang. Gouda is toch al diesel natuurlijk vanaf begin.
Zou je kunnen refereren naar die brief? Dat zoekt wat makkelijker
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:28
door Station Luchtbal
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:36
door Lijn 45
sandertjo schreef: ↑wo 04 dec 2024, 11:03
Eerder genoemde irisbussen?
Er staan op een Qbuzz-terrein in Utrecht wat Citelissen uit Leeuwarden en een ex GVB Citea.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:38
door Sleutelstad
Die uit Leeuwarden bedoelde ik ja. Excuus voor de verwarring
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:38
door omaylie
Ze hebben het over vervangende dieselbussen, dus de Irisbussen uit Leeuwarden (die op CNG rijden) vallen sowieso af.
Ik denk dat Qbuzz misschien ook bussen uit andere concessies vandaan gaat halen voor enkele weken, om ze daarna weer terug te sturen naar concessie van herkomst (wat ook bij Arriva Twente is gebeurd).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:52
door Milco
Daarnaast zijn er voor de streekBuzzlijnen, waar uiteindelijk de deels vertraagde Iveco’s gaan rijden, ook tijdelijk VDL Citea’s beschikbaar die afkomstig zijn uit Berlijn. Aangevuld met de ex-Arriva Volvo’s die uiteindelijk toch naar streekBuzz gaan denk ik dat er voldoende tijdelijk materieel is. Wellicht wordt er nog wat overgebracht uit andere concessies inderdaad.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 11:57
door Vrokky
Zijn er nog SnellBuzz Iveco's uit DMG over?
Of zijn die allemaal omgestickerd? In principe zijn die ook niet meer nodig toch in DMG? Daar is alleen 388 en 387 nog SnellBuzz maar worden gereden met Scania's
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 12:05
door omaylie
Jazeker. In DMG hebben ze er nog vier over (6413-6416).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 12:15
door Michael
Vrokky schreef: ↑wo 04 dec 2024, 11:57
Zijn er nog SnellBuzz Iveco's uit DMG over?
Of zijn die allemaal omgestickerd? In principe zijn die ook niet meer nodig toch in DMG? Daar is alleen 388 en 387 nog SnellBuzz maar worden gereden met Scania's
In de praktijk rijden er ook zeer regelmatig Iveco's op die lijnen. Meestal Snelbuzz Iveco's maar regelmatig ook de Streekbuzz variant en de R-Net variant wil ook nog wel eens voorkomen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 12:38
door Jelmer
Mij valt op dat er al diverse foto's van de Yutong U15-bussen voorbij komen, maar dat er nog niet een voorzien is van een kenteken.
Zou er een probleem zijn met de (goed-)keuring van de bussen? Het zijn natuurlijk de eerste van dit type in Nederland.