Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Meltrain
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

henrivanderweijden schreef: za 20 jul 2024, 21:43 Mpl.
Meppel is Mp in plaats van Mpl. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zie dat er vandaag weer wat anders gedaan wordt dan een week geleden: geen lange stops in Hilversum meer voor de ICs die tot Baarn rijden, maar de IC uit Schiphol keert nu in Baarn op de IC naar Amsterdam Centraal die op afwijkende tijden op het gehele traject rijdt (en op Muiderpoort een Sprinter inhaalt).
Nog altijd strakke aansluitingen van bus op trein overigens, dat reist veel prettiger dan de gemiddelde NS-verbussing.

De bussen zijn in Baarn nu ook hergerouteerd en nemen een afslag later zodat ze over hoofdwegen i.p.v. dwars door Baarn kunnen rijden, wat een stuk beter opschiet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mdk schreef: zo 21 jul 2024, 12:18 Zojuist kwam er een lege BeNeLux-stam door Station Utrecht Vaartsche Rijn richting het noorden. Worden die apparaten ergens in het zuiden onderhouden dat deze nu retour Amsterdam gaat?
De 9220 is vanochtend opgeheven in Breda, ik denk dat het lege materieel via ‘s-Hertogenbosch naar de Watergraafsmeer is gestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ITF

Bericht door ITF »

Op station Zwolle stond er een half uur geleden toen ik daar vertrok met de 674, een stam Duitse rijtuigen van de IC Berlijn met de lichten uit, al weet ik dat niet meer zeker. Wat is de reden dat deze op station Zwolle stond?
Laatst gewijzigd door ITF op zo 21 jul 2024, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wellicht iets aan de hand of moest hij wachten tijdens een rit tussen Amsterdam en Berlijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
04-08-2025 NIEUW --> 2 foto's uit Almere Stad
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

ITF schreef: zo 21 jul 2024, 21:09 Op station Zwolle stond er een half uur geleden toen ik daar vertrok met de 674, een stam Duitse rijtuigen van de IC Berlijn met de lichten uit, al weet ik dat niet meer zeker. Wat is de reden dat deze op station Zwolle stond?
Mogelijk zelfde stam die om 20u05 op Deventer stond. Misschien LM naar Amsterdam?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik zag zojuist een ICR-stam met aan beide zijden een (bijna) geheel zilvergrijze locomotief van Akiem. Deze kleurstelling had ik nog niet eerder gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Jultar

Bericht door Jultar »

Het zijn nog steeds dezelfde locs, alleen worden ze alvast in de kleuren van de leasemaatschappij gespoten zodat dat niet meer hoeven te doen als ze ingeleverd worden.
Alle locs zullen deze kleuren krijgen, dus over niet al te lange tijd zullen de meeste treinen er zo uitzien.
Alleen de vier nog resterende locs van Alpha Trains houden voorlopig nog even de NS kleurstelling.
VIRM

Bericht door VIRM »

en-es schreef: za 20 jul 2024, 19:59 Momenteel in de volle IC van 19.56 die van Utrecht Centraal naar Leeuwarden gaat via Hilversum-Almere. Zou me verbazen als iedereen een zitplaats heeft.
Ik heb gisteren een retourtje Zwolle - Utrecht gedaan. Opvallend is dat de achterkant van de trein op spoor 4 in Utrecht redelijk bij de trap uitkomt. Zou het een gevalletje kunnen zijn dat mensen nie tdoorlopen?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es

Bericht door en-es »

Weet ik niet. Ik zat ergens voorin waar het ook druk was.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Meltrain schreef: ma 22 jul 2024, 09:06 Ik zag zojuist een ICR-stam met aan beide zijden een (bijna) geheel zilvergrijze locomotief van Akiem. Deze kleurstelling had ik nog niet eerder gezien.
Stam 16424 had gisteren de locs 186039 en 186042
Hainje

Bericht door Hainje »

MarkNL schreef: do 18 jul 2024, 10:15
Hainje schreef: do 18 jul 2024, 07:34 Ik zag net een trein door Oisterwijk rijden (richting Boxtel, 7:31u) waarop groot de tekst stond "Live Today", met o.a. blauwe en paarse 'ruitjes'/driehoekjes. Het was een stam van ca. 5 rijtuigen. Ik kon alleen niet zien waar de trein van was, weet een van jullie dat?
Dat was het leeg materieel van de Tomorrowland Express vanuit Düsseldorf naar Boom via Nederland. Rijtuigen zijn bestickerde NMBS I11 rijtuigen.
Zag 'm vanmorgen (ca. 10:50u) weer trouwens, nu in Tilburg, wel in dezelfde richting als dat ik 'm van de week zag. Met overduidelijk mensen erin. Nu kon ik ook duidelijk zien dat het een trein voor Tomorrowland was.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
VIRM

Bericht door VIRM »

De keringstombola gaat maar door op Den Haag Centraal: vandaag zie ik de 700 en 1800 in 37 minuten op elkaar keren, in plaats van de 7 minuten op de eigen serie vorige week.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef: zo 21 jul 2024, 21:37
ITF schreef: zo 21 jul 2024, 21:09 Op station Zwolle stond er een half uur geleden toen ik daar vertrok met de 674, een stam Duitse rijtuigen van de IC Berlijn met de lichten uit, al weet ik dat niet meer zeker. Wat is de reden dat deze op station Zwolle stond?
Mogelijk zelfde stam die om 20u05 op Deventer stond. Misschien LM naar Amsterdam?
Het is de omgeleide Intercity Berlijn die wegens werkzaamheden bij Amersfoort via Zwolle en Almere rijdt. De trein die je zag was de vervangende trein voor IC 142 welke gisteren in Stendal opgeheven was vanwege een behoorlijk aantal rijtuigen zonder klimaat. Daarop is IC 241 in Rheine geëindigd loc omgelopen en vertraagd teruggekeerd als vervangende IC 142 naar Amsterdam (als men dit niet gedaan had was er vanochtend geen materieel voor IC 141, IC 143 of IC 145).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ITF

Bericht door ITF »

Dat er een verband zou zijn met de opgeheven IC 142 vermoedde ik al, alleen niet dat de 241 omgekeerd is in Rheine en daarna terug ging naar Amsterdam. Er staat dus geen reserve stam rijtuigen in Amsterdam?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Michael

Bericht door Michael »

RobertT schreef: do 18 jul 2024, 23:12
Suus schreef: wo 17 jul 2024, 23:16 Behalve mijn eerste trein vandaag, de 1135 (soms vermomd als 1024), ging het eigenlijk prima vandaag.

Ik ben wel benieuwd waar het omslagpunt zit dat de 1100 langs het perron van Eindhoven wordt gekeerd, dat lijkt soms al met slechts 5 minuten vertraging te gebeuren.
Dat is geheel verschillend,soms idd bij 5 minuten,soms al bij 3,dan weer bij 7.Ik zie dat regelmatig gebeuren,dat er geen touw aan vast te knopen is.
Ook als ie op tijd is,wordt wel eens toch op 5 gekeerd
Afgelopen zondag is de 1100 die rond 18:15 aan hoort te komen op Ehv met 9 minuten vertraging aangekomen en op spoor 4 gekeerd. Met als gevolg dat de reizigers uit Venlo waaronder ikzelf van spoor 6 naar spoor 4 konden gaan rennen om de betreffende trein nog te kunnen halen wat ook gelukt is.
Bemined

Bericht door Bemined »

De NS waarschuwt dat de werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Schiedam Centrum uitlopen tot minimaal maandag 29 juli 4:00. Reisplanner wordt de dag voor vertrek bijgewerkt. Of de omleiding via de Binckhorstboog dit weekend doorgaat kan ik niet afleiden uit de melding, in de melding staat nu nog "Tussen Den Haag C. en Rotterdam C. reis via Gouda" maar dat was het advies tot en met vrijdagavond, in het weekend zou Den Haag Centraal er ook uit liggen richting Gouda en zou men juist via HS rijden.
en-es

Bericht door en-es »

Volgens de reisplanner gaan er rechtstreekse IC's tussen Utrecht Centraal en Den Haag HS dit weekend. Dit kan nog veranderen?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: wo 24 jul 2024, 18:24 De NS waarschuwt dat de werkzaamheden tussen Den Haag Centraal en Schiedam Centrum uitlopen tot minimaal maandag 29 juli 4:00. Reisplanner wordt de dag voor vertrek bijgewerkt.
Waar staat dit?
cassie127

Bericht door cassie127 »

In het bericht over de werkzaamheden die tot en met zaterdag duren staat deze vermelding.

Aanvullend:
Zoals het er nu uitziet worden er geen bussen ingezet en komt er een negatief reisadvies. Situatie kan kritisch worden ivm zomercarnaval in Rotterdam.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dat had wel duidelijker vermeld mogen worden.
Waarom zijn de werkzaamheden verlengd? En waarom worden er geen bussen ingezet?
en-es

Bericht door en-es »

Geen chauffeurs?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Als je er zaterdag probeert te rijden, hobbelt het waarschijnlijk nogal. Zoals Bemined zegt, uitloop/vertraging.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar waarom is er uitloop?
Er wordt toch altijd een ruime planning aangehouden?
Gamma

Bericht door Gamma »

Heel schattig, maar het kan natuurlijk voorkomen dat planningen uitlopen
Plaats reactie