Pagina 49 van 56
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 21:06
door gpvos
Volgens dat artikel is het enige probleem een kapotte brug tussen Marienheide en Meinerzhagen, dus je zou best alleen daartussen bussen kunnen laten rijden en verder weer treinen naar Lüdenscheid.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 16:11
door Nitein-Repart
Dan moet je apart een trein Lüdenscheid-Meinerzhagen inleggen en ik kan mij voorstellen dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 21:25
door verfmeer
Kreis Kleve heeft een nieuw onderzoek laten uitvoeren. Voor 200 miljoen euro aan aanlegkosten en 15 miljoen euro exploitatiekosten per jaar zouden er in de grensregio 3400 OV-reizigers per dag bij komen.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aabcfacc/
https://www.nrz.de/lokales/kleve-und-um ... auern.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 09 nov 2024, 14:48
door TomSteyl
Ik hoor ze bij de gemeente Berg en Dal al in de gordijnen vliegen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 09 nov 2024, 15:27
door JordiBrabant
NRZ schreef:Auch eine Umfahrung Groesbeeks ist sinnvoll.
Bedoelen ze dan een omleiding rondom Groesbeek of Groesbeek omver rijden?

Beide scenarios hebben voordelen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 09 nov 2024, 16:04
door en-es
Groesbeek wil die trein toch niet?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 09 nov 2024, 18:51
door TomSteyl
De gemeente Groesbeek wilde het idd niet, zo hebben notabene hun gemeentehuis erg in de aura van de spoorlijn geplaatst
Maar mss is er na de herindeling met Ubbergen en Millingen a/d Rijn wel een meerderheid te vinden. Ik denk dat ze er echt van kunnen profiteren.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 09 nov 2024, 20:49
door Djeez
Mocht het er überhaupt al komen ben je dankzij de bureaucratie in Duitsland en discussie over wie wat betaald qua grensoverschrijdend vervoer alweer 10 jaar verder, om het net voor de start weer af te schieten.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 10 nov 2024, 19:00
door ICE11
Moet niet de bureaucratie, een beschermde kever of worm die mogelijk af en toe in de buurt van het tracé rondloopt is in Duitsland helemaal voldoende om grote projecten jaren te vertragen....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 08:17
door ICE11
De plannen om op de huidige diesellijnen rondom Düren met waterstoftreinen te rijden gaan naar de prullenbak. In plaats daarvan wil men nu deze lijnen (Düren-Heimbach, Düren-Linnich, Düren-Euskirchen) onder de draad brengen.
https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 7-2024.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 08:37
door Nitein-Repart
Gezien de vele storingen die de waterstof-Lint-treinen rondom Frankfurt hebben, lijkt mij dit geen onverstandige keuze. Ik hoop dat waterstoftreinen definitief naar de prullenbak gaan. Voor drukkere lijnen (minstens 2x per uur een trein) loont electrificatie, voor rustigere lijnen batterijtreinen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 09:09
door MaartenD
Elektrifcatie geeft natuurlijk ook weer mogelijkheden. Bijvoorbeeld de S19 naar Heimbach doortrekken (tourisme) en de RB20 naar Euskirchen of Linnich.
Elektrifcatie van Düren - Euskirchen was trouwens al gepland voor 2028-2030, maar dat ook in verbinding met herbouw van Linnich - Hückelhoven-Baal, maar of dat nog serieus is?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 10:17
door Nitein-Repart
De meeste reizigers stappen in Düren over op de RE1 of RE9, dat is wel een stuk sneller als met de RB-treinen of S13/S19 naar Düren vanuit Aachen of Köln.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 10:35
door MaartenD
Dat hangt natuurlijk helemaal van de dienstregeling af. Je hebt nu een 12 minuten overstap op de RE naar Keulen terwijl de S-Bahn 10 minuten langer onderweg is. Dus als je doorrijdt dan is dat dezelfde reistijd terwijl je wel meer reizigers bedient.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 19:53
door ICE11
Nieuwe datum voor de elektrificatie van het gehele Euregiobahn-net rondom Aachen: 2033.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 21 nov 2024, 08:45
door en-es
Binnen 10 jaar, dat valt toch mee?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: zo 24 nov 2024, 19:20
door ICE11
https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=68545&type=do
Vanaf pagina 8 zijn de veranderingen met de trein-dienstregeling 2025 in het VRR-gebied op een rij te vinden en vanaf pagina 11 de plannen voor de Generalsanierung Köln-Hagen tussen februari en juli 2026.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 08:23
door ICE11
en-es schreef: ↑do 21 nov 2024, 08:45
Binnen 10 jaar, dat valt toch mee?
Ik las net dat het zelfs 2035 kan worden....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 08:59
door ArrivaBas
De belangrijkste redenen waardoor werkzaamheden in Duitsland zo achterlijk lang duren zijn bureaucratie en het feit dat elk simpel project in diverse deelprojecten opgeknipt wordt, in plaats van dat de hele klus in één keer aangepakt wordt. De elektrificatie van de Eifelstrecke en de andere Vareo-lijnen rondom Euskirchen is in meer dan tien fases opgeknipt en voor elke fase is weer een andere club de opdrachtnemer, in plaats van dat het hele project in één keer aanbesteed wordt aan een bedrijf of consortium.
Zelfs iets kleins als het plaatsen van viaducten wordt overigens in deelprojecten gesplitst. Tussen Brandenburg en Potsdam is in 2022 en 2023 een viaduct over het spoor gebouwd, maar de aanleg van de taluds is apart aanbesteed, waardoor het wegverkeer pas in 2026 het viaduct kan gebruiken:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 10:52
door ICE11
Je bent nog een tweede reden vergeten, namelijk dat in Duitsland iedereen tegen elk project bezwaar kan maken en de besluit daarover heel veel tijd nodig heeft.... Bij voorbeeld wil men bij een kleine rivier hier in de buurt een wateropslagbekken bouwen om de dorpen langs het rivier voor overstromingen te beschermen. Nu is ontdekt, dat op het plaats waar het bekken moet komen enkele zeldzame mossen groeien, welke bij het bouw naar een andere plek verplant zullen worden. Nu moet het hele besluitvormende proces daarom weer opnieuw worden gestart, zodat iedereen (bij voorbeeld milieuorganisaties) de kans krijgt om een klacht in te dienen als hij met het verplanten niet eens is......
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 11:53
door verfmeer
Het een heeft wel met het ander te maken. Door het project in zoveel deelprojecten op te knippen kan je in ieder geval 90% van het werk uitvoeren, terwijl je voor de problematische delen wacht tot een uitspraak van de rechter. Zo zijn ze als onderdeel van de HSL Berlijn - München de spoorlijn tussen Bamberg en Fürth aan het verbreden naar 4 sporen, behalve rond het dorpje Vach, want daar zijn de bewoners in protest gegaan.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 14:27
door ArrivaBas
Het ligt aan het soort werk of het zin heeft om op te knippen. Bij een wegverbreding of verdubbeling van sporen heb je dan het laaghangend fruit, de fases met makkelijke planvorming, al gerealiseerd als er bij een of meerdere fases moeilijkheden ontstaan. In de twee door mij genoemde voorbeelden is het volstrekte bullshit, want een elektrificatie slechts gedeeltelijk uitbouwen heeft als gevolg dat je alsnog stukken moet blijven dieselen (maar dan onder de draad) of een doorgaande verbinding in meerdere stukken moet knippen. En hoeveel toegevoegde waarde heeft een viaduct dat aan een of beide kanten niet te berijden is omdat de taluds ontbreken?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 22:58
door Suus
De spookviaducten bestaan in België ook, dat is daar ook na de regionalisering niet opgehouden dus niet specifiek een uitwas van slechte planningscultuur in Duitsland
- Spoiler: show
- De meeste recente in België is volgens mij een in 2016 gebouwde brug voor een in 2019 afgeblazen ringweg rond Perwez, niet ver van afrit 11 van de E411.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 28 nov 2024, 23:30
door Meltrain
ICE11 schreef: ↑do 28 nov 2024, 10:52
Je bent nog een tweede reden vergeten, namelijk dat in Duitsland iedereen tegen elk project bezwaar kan maken en de besluit daarover heel veel tijd nodig heeft....
Ja, in Nederland ook. Je wilt niet weten wat voor onzinnige bezwaren ik af en toe voorbij zie komen.

Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: wo 04 dec 2024, 07:15
door Suus
Vanwege personeelsgebrek zullen de RB36 Oberhausen Hbf - Duisburg-Ruhrort en de RE44 Moers - Oberhausen Hbf - Bottrop Hbf vanaf 15 december voor één jaar niet rijden. Reizigers kunnen op de trajectdelen waar geen andere treinen komen gebruik maken van de bus.