PvE en kaart hebben een update gehad.
Daniel schreef:Bij de bediening van het havengebied staat "Minimaal 30 van de haltes". Gezien dat wat krom gespeld is vraag ik me af of daar nu moet staan dat er minstens 30 haltes bediend moeten worden, of dat er een procent-teken mist (dus 30% van de haltes). Minimaal 30 haltes lijkt vrij fors t.o.v. het aantal haltes.
Klopt was inderdaad een foutje, is nu 40% van de haltes.
Daniel schreef:Er bestaat een wens voor de bediening van halte Veerkade. Echter wordt niet gespecificeerd hoeveel reizigers daar heen gaan terwijl dat voor het Tremastrand wel gebeurd.
Je kan hiervoor de reizigersaantallen voor de Noorder Haven gebruiken. Halte is hernoemd in Havenhoofd.
Daniel schreef:De reizigersstromen naar het havengebied zijn opgesplitst per haven, maar het is niet zo heel duidelijk zichtbaar waar de ene haven ophoudt en de andere begint. Vooral voor de haltes aan de Havenbaan niet.
Heb de wijken waarbij de grens niet duidelijk was voorzien van een lichte markering hopelijk helpt dat.
Daniel schreef:De tip om parallelliteit met de tram te voorkomen heeft in combinatie met het bedienen van minimaal 30 haltes in het Havengebied tot gevolg dat je vrijwel alle haltes in de havens behalve die in Vishaven Oost (want daar rijdt de tram) zou moeten bedienen. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Zie andere comment.
Daniel schreef:Kunnen bussen ook over de trambrug tussen Winkelcentrum Noord en de Snoekweg rijden?
Nee over de trambaan kunnen alleen trams rijden.
Daniel schreef:Mag er geen bus tussen de Vaartse Straat en het Wellness Centrum rijden? Hier staat immers geen rijtijd vermeld.
De rijtijden gaan per straatgedeelte, niet tussen haltes. De rijtijd die daar staat vermeld geldt dus voor het traject tussen Oostdam en het Wellnes Resort.
Daniel schreef:Mag er ook op meer dan één kernnetlijn een HOV-concept worden uitgerold? Zoja, hoe zit dat dan met de extra punten?
Zie PvE, heb dit gedeelte geüpdatet.
Daniel schreef:Heeft HOV daadwerkelijk alleen frequentie-eisen en geen materieel-eisen?
Nee, zie PvE.
Daniel schreef:Zou de loop van de tramlijn in een wat duidelijker zichtbaar kleurtje op de kaart gezet kunnen worden in plaats van zachtroze?
Gedaan.
Daniel schreef:Er wordt verwezen naar allerlei belangrijke aansluitingen, maar ik zie nergens hoeveel minuten overstaptijd er voor een aansluiting nodig is? Als ik 2 minuten voor vertrek van de trein aankom, geldt dat dan bijvoorbeeld als aansluiting?
2 minuten is geldig, zie PvE
Daniel schreef:Hebben de ritten op de tramlijn effect op de reizigersaantallen van de bus?
Nee, ik heb de tabellen expres gescheiden gehouden.
KM46 schreef:NesseGog vraagt zich af of de provincie ook een plattegrond beschikbaar heeft van de tramremise (sporenplan) en sporenplannen van de keerlussen (i.v.m. bufferende trams).
Nee, helaas niet.
DrechtBlub schreef:Ik zie in de definities voor de tijdsperiodes helemaal geen weekend-avond tijdvakken, alleen maar voor weekdagen. - Maar ik zie wél een weekendavond tijdsvak in de telcijfers.
Was een foutje, aangepast.
DrechtBlub schreef:Het aantal haltes voor de wensen voor de stadslijnen: Vat ik het goed op dat 6/10 haltes het totaal aantal haltes op de lijn is dat minimaal met de genoemde frequentie bedient moet worden om aan de wens te voldoen, of moet dat aantal haltes ook daadwerkelijk per richting geboden worden (en als dat zo zou zijn: Hoe gaan we dan om met ringlijnen?)
Ringlijnen mogen gewoon, moeten wel verschillende haltes zijn.
DrechtBlub schreef:Bij de wens voor Havengebied/Veerkade staat "óf". Betekent dit dat je geen punten (of maar voor één van de twee) krijgt als je ze allebei doet?
De punten staan niet voor niets apart vermeld, als je alleen de Veerhaven ontsluit krijg je dus de bijbehorende punten.
DrechtBlub schreef:Mogen de gewenste stadslijnen de stad ook technisch verlaten, zoals voor de bediening van Vinken óf het Wellness resort tussen Oostdam en Kanalendijk?
Wat mij betreft wel, als de eisen maar voldaan worden.
DrechtBlub schreef:Het valt DAB op dat de halte plantenhoek en Hemel & Aarde erg onhandig geplaatste zijn tov. het wegennet. Is het mogelijk om hier iets aan te doen?
Aangepast.
DrechtBlub schreef:Hoe wil de provincie dat wij ook de tramritten van SSG in de dienstregeling verwerken als we niet weten wat hun dienstregeling is? Als we dat zelf moeten invullen: Dat is volstrekt onmogelijk want we hebben geen idee waar SSG naar toe gaat op de rest van de route en hoe dat daar in de rest van de tramlijnen van
St. Gallius ligt.
Je hoeft alleen maar het gedeelte binnen Tremabergen te plannen, dus je hoeft geen rekening te houden met Sint Gallius.
DrechtBlub schreef:Ik zie nergens in het PvE of belbussen wél of niet toegestaan zijn en zo ja: Welke eisen door belbussen voldaan mogen worden.
Deze zijn niet toegestaan in deze concessie.
DrechtBlub schreef:Hoe zit 't eigenlijk met de trein-aansluitingen op Semanen?
Toegevoegd.
DrechtBlub schreef:Is het mogelijk om bij Veerkade (moet dit niet "Havenhoofd" zijn zodat dit eenduidig is tussen de concessies?) standaard een keerlus te hebben liggen? Immers is dit het punt waar in theorie reizigers naar toe reizen bij Noorderhaven op de dal-tijden en het dus weinig nut heeft om of bij iedere rit een één minuut lange matrit in te moeten voegen op en neer bij de steiger, óf een rondje te rijden van 6-8 minuten over een dan verder leeg stuk industrieterrein.
Aangepast.
bys1 schreef:Is er voor de tram iets van een toelichtingsscore, of wordt de dienstregeling op een andere manier beoordeeld (vaste puntenaantallen op basis van frequenties)?
Hier moet ik nog even over nadenken, maar ga er maar vanuit dat er ook een toelichtingsscore voor de tram komt in de definitieve versie.
bys1 schreef:Worden er voor HOV-lijnen eisen gesteld aan het materieel, of moet er bijv materieel met een aparte huisstijl op rijden (dus eigen omlopen)?
Ja, toegevoegd.
bys1 schreef:Kunnen vervoerders ook kiezen voor kleiner elektrisch materieel? Daarbij denk ik vooral aan (groot) midi materieel. Hiermee is het mogelijk om beter vervoer aan te bieden.
Nee, helaas niet.
bys1 schreef:Is het toegestaan om vraagafhankelijk vervoer aan te bieden?
Nee.
bys1 schreef:Voor de duidelijkheid: Veerkade en Tremastrand mogen ook allebei bediend worden voor 18 punten? Er staat nu of/of.
Ja je kan voor een van beide gaan of voor beide (18 punten).
bys1 schreef:Moeten er per se 6 sterke punten zijn of kan ik ook 60 punten verdienen met minder punten? Bijv met gecombineerde sterke punten.
Heb het iets aangepast.
bys1 schreef:Zijn er ook aansluitingen bij Semanen Station en bij de Veerkade?
Aangepast.
bys1 schreef:Over Veerkade gesproken. In de concessie EilandOV-1 is er een voetveer tussen Haringe, Veerhaven en Tremabergen, Havenhoofd. Is die halte hier ook, of moet de Veerkade hernoemd worden?
Halte hernoemd.