Pagina 49 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 21:04
door Matt5154
Citaro wagens 5147, 5151, 5152 en 5154 t/m 5158 zullen tijdelijk in Ijssel-Vecht rijden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 21:59
door Matt5154
ovVeluwe schreef: ↑vr 08 dec 2023, 12:49
Helaas nog niet. Het plan is dat er morgen de eerste 20 worden overgebracht van Oldenzaal naar Harderwijk en zondag de overige 20.
Citaro 5154 en 5155 staan ondertussen in Harderwijk.
Heb net de nummering van die ex Twentse bussen ontvangen.

Ze worden de 4158 t/m 4189.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 22:08
door Milco
Dan worden het dus 42 bussen uit Twente in plaats van de (dacht ik) geplande 40?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 22:15
door Matt5154
Blijkbaar wel ja.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 22:53
door ovVeluwe
Deze nummering lijkt te duiden op 31 bussen ipv 40 of 42. Dus toch geen reserve uit Twente? (daarom extra Haaglanden of tot apparatuur is ingebouwd?)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: vr 08 dec 2023, 22:56
door Matt5154
32 zelfs

De MB's blijven totdat apparatuur ingebouwd is. Ze blijven even tijdelijk in IJssel-Vecht zei die tegen mij. Er zijn 31 Ebusco's besteld, dus dan heb je 31 tijdelijke bussen nodig. Plus een reserve.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 09:20
door Daniel
Matt5154 schreef: ↑vr 08 dec 2023, 22:56
Er zijn 31 Ebusco's besteld, dus dan heb je 31 tijdelijke bussen nodig. Plus een reserve.
Niet persé, tijdelijke diesels hebben immers geen laadpauzes nodig. Tenzij de omlopen daar al volledig op ingericht zijn, maar dat hangt weer af hoe lang ze de reserves willen gebruiken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 09:45
door VIRM
Dieselbussen keren terug in deel Overijssel waar ze elektrisch rijden (en dat is tegen de afspraak)
De oude dieselbus keert terug in het openbaar vervoer in de Vechtstreek. In dat deel van de provincie rijden nu nog alleen elektrische bussen. Het gaat om een tijdelijke inzet, het is niet bekend tot wanneer. De provincie Overijssel overweegt juridische stappen, want bij de concessie is afgesproken uitsluitend elektrisch te rijden.
De terugkeer van de dieselbus in het ov heeft te maken met de samenvoeging van twee concessiegebieden. IJssel-Vecht (grofweg van Kampen en Zwolle tot Deventer) en IJsselmond (Noordwest-Overijssel) worden namelijk na dit weekend één gebied. Maar in IJsselmond rijden nog geen zogenaamde emissiearmebussen en de bestelde elektrische bussen voor die regio zijn er wegens een leveringsprobleem nog niet.
Daarom zullen, tot de levering van de elektrische variant, de diesels nog dienst doen. Door de versmelting van de twee concessies, zullen de oude en nieuwe bussen in beide gebieden rijden. En dus is een tijdelijke terugkeer van de diesel voor IJssel-Vecht een feit.
Bron en meer:
RTV Oost
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 09:47
door VIRM
Gisteren de nieuwe procedure gezien hoe een rolstoelgebruiker de bus in- en uit wordt gelaten: eerst moeten de deuren van de bus weer worden gesloten, wordt de rolstoelplank uitgeklapt en mogen de deuren daarna weer open. De uiterst vriendelijke chauffeur van mijn bus vond het nogal omslachtig. Even later kreeg hij de BYD blues voor zijn kiezen: de bus vond een paar honderd meter voor het busstation van Zwolle dat hij er al was, zette het contact met het laadpunt uit en zette de bus ook uit.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 09:49
door flipje
Er zijn straks 18 'reserve' bussen
1x BYD K7
1x BYD K9UB (Panto-Up)
6x BYD K9UB (Snelreis uitvoering)
6x BYD K9UE (Comfortreis)
4x VDL Citea LLE
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 13:47
door Herjanuitoverijssel
Er schijnen acht citaros uit haaglanden in ijsselvecht te staan nu, 4 in Harderwijk en nog 4 in Nagele. Gehoord van een chauffeur
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 13:49
door ovVeluwe
Deze blijven totdat alle Citea's volledig gereed zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 13:55
door Herjanuitoverijssel
Ah op die manier, Blijven de citeas rood?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 18:18
door Stadsbus
De Citaro’s uit Haaglanden zijn voorzien van RRReis logo’s op de voorkant tvv de MRDH logo’s. Ze zullen dus niet maar een enkel dagje rond rijden in deze concessie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 09 dec 2023, 18:21
door Matt5154
Dat zal eventjes zijn. Als alle Citea's klaar zijn gaan ze terug naar Haaglanden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 10 dec 2023, 23:34
door maurits-07
Zijn er nummers van deze citaros bekend?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 10 dec 2023, 23:51
door Matt5154
Matt5154 schreef: ↑vr 08 dec 2023, 21:04
Citaro wagens 5147, 5151, 5152 en 5154 t/m 5158 zullen tijdelijk in Ijssel-Vecht rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 01:44
door gkw1969
Vanavond rond 22.30 waren 24 van de gehuurde 40 Citea’s inzetbaar. Samen met de 8 Citaro’s moet dat voldoende zijn voor de dienstuitvoering. Er zijn 40 Citea’s gehuurd terwijl er 31 nodig zijn, dit om reserve te hebben. Dat was ook nodig want 2 Citea’s zijn wel omgebouwd al, terwijl ze door een storing of een schade nog niet inzetbaar zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 07:33
door Matt5154
Er zijn maar 32 citea's

(4158 t/m 4189)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 08:22
door Youri
Ik zit vandaag wat door de reisinformatie te spitten, en ik zie op de 216 dat er 2x een Ebusco 3.0 staat bij de gereden ritten. Testrit mogelijk?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 08:59
door Lijn 45
Ik heb de scholierenlijnen bekeken op OVinfo en ze hadden allemaal geen actuele informatie. Komt die er ooit wel voor de uitbestede lijnen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 09:19
door ovVeluwe
Nee. Waarschijnlijk wordt er gereden met een handheld OVpocket. Die geeft bij EBS geen actuele info.
Carrotmerc schreef: ↑ma 11 dec 2023, 08:22
Ik zit vandaag wat door de reisinformatie te spitten, en ik zie op de 216 dat er 2x een Ebusco 3.0 staat bij de gereden ritten. Testrit mogelijk?
Waarschijnlijk is er een ticketbox, die bedoeld is voor een Ebusco, geplaatst in een Citea. Er wordt wel vaker een verkeerde ticketbox in een bepaalde bus geplaatst.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 09:33
door busfanNL
In de meeste schoolbussen zit niet eens een handheld dus realtime positie is überhaupt niet mogelijk. Waarom dat is? Geen idee.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 09:46
door ovVeluwe
Enkele omlopen van EBS zenden überhaupt geen realtime info, met name de omlopen voor scholierenlijnen inderdaad (620 wordt in de ochtend op omloop gereden) en de ReserveerRRReis lijnen waar geen vaste bus op rijdt (zoals lijn 17 en 170).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 10:06
door gkw1969
Matt5154 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 07:33
Er zijn maar 32 citea's

(4158 t/m 4189)
Helaas, het zijn er echt 40: 4158-4197. De laatst 8 staan nu in Harderwijk voor inbouw van de ticketbox. Ze hebben inmiddels al wel de nieuwe stikkers.
De bussen blijven verder rood en voorlopig blijft het Twentse Ros bij een aantal nog op de zijkant staan.