Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Julius

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

^^^^^^^
Heb ooit ook een hybride 70 of elektrisch 76 gezien.
jesse-cruzu schreef: zo 21 jul 2024, 14:50 Ja inderdaad. Een aantal haltes zijn vervangen door onlogische nieuwe haltes dat je je afvraagt waarom? Die van bus 32 in de omgeving van het Erasmus MC en op de Utenhagestraat voor lijn 567 zijn nog geen 100 meter lopen van de oude haltes van bus 44. Die staan nu werkloos terwijl dat prima haltes waren op prima locaties. Nu moet je juist verder lopen van en naar metrostation Dijkzigt en in de Carnissebuurt staan de bushaltes nu letterlijk langs geparkeerde auto's waar je tussendoor moet om de bus jn of uit te stappen. Ja schiet mij maar lek _O-
Waarom rijdt lijn 44 überhaupt langs Carnisse? Het was niet eens zo langzame route om door die buurt te rijden aangezien er weinig auto’s zijn.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

^^"Snel van Noord naar Zuid en terug
Met de nieuwe route van bus 44 reis je in 7 minuten van Rotterdam Centraal naar Erasmus MC, Hogeschool Rotterdam en Little C en in ongeveer 13 minuten van Zuidplein naar Erasmus MC. Op werkdagen rijdt de bus overdag elke 10 minuten, op zaterdag ieder kwartier en op zondag elke 20 minuten. Vanwege de nieuwe route en frequentie verwachten we reizigersgroei op deze lijn
."

Althans volgens de RET...

Echter, het ding is wel sneller van A naar B. Maar slaat dus hele buurten nu over, dus mensen moeten verder lopen of zijn juist hun verbinding kwijt en is de totale reistijd juist toegenomen:
https://openrotterdam.nl/onvrede-over-i ... oruitgang/

Ik heb eerder het vermoeden dat men het afsluiten van een rijbaan over de Maastunnelcorridor moest rechtvaardigen.
waldo79

Bericht door waldo79 »

^^ lijkt me ook.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Bericht door TheAustGamerzzYTC »

Ik krijg het idee dat 4 en 125 gekoppeld word tijdens Rotterdam Umlimited omdat ze allebei daar gaan eindigen
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat dacht je 9 pagina's geleden ook al, en dat was toen ook al onzin. Niet in de laatste plaats omdat beide lijnen een andere frequentie rijden.
BusFreakRotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zo bijzonder is het niet dat de elektrische 1500 serie op andere lijnen dan bijv. lijn 44 of 70 wordt ingezet. De 1500 serie heeft een accupak met groter bereik dan de eerste 1400 serie. Van de week reed er ook een 1500 bus op lijn 79 in Poortugaal. Die lijn zit deze zomer gekoppeld aan het lijnenpakket van Hoogvliet. Als het korte diensten zijn kan dat best. ;)
Julius

Bericht door Julius »

Over de nieuwe tramnet van 2025: op pagina 481 zag ik dat atroffa010 iets zei over dat lijn 25 wordt ingekort tot CS vanwege de Erasmusbrug. Maar als dat zo’n groot probleem pas je toch de dienstregeling aan? Of (slechte idee komt) kort je de trams bij Wilhelminaplein? Of misschien als de brug open is kan je trams kort keren bij Oostplein en Wilhelminaplein?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: ma 22 jul 2024, 10:23 Zo bijzonder is het niet dat de elektrische 1500 serie op andere lijnen dan bijv. lijn 44 of 70 wordt ingezet. De 1500 serie heeft een accupak met groter bereik dan de eerste 1400 serie. Van de week reed er ook een 1500 bus op lijn 79 in Poortugaal. Die lijn zit deze zomer gekoppeld aan het lijnenpakket van Hoogvliet. Als het korte diensten zijn kan dat best. ;)
Maar elektrische bussen, zowel 1400's als 1500's, zijn toch vrij zeldzaam in Hoogvliet?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Bemined schreef: ma 22 jul 2024, 09:05 Dat dacht je 9 pagina's geleden ook al, en dat was toen ook al onzin. Niet in de laatste plaats omdat beide lijnen een andere frequentie rijden.

Dat was met werkzaamheden toen wel gedaan (een keertje of meer idk maar werdt wel gekoppeld)
zou frequentie ophogen , vandaar het idee , overigens is 1400/1500 (zeer)zeldzaam in Hoogvliet/Poortugaal

14.08 edit: 312 (citaro ) op 156 ri metro West
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Julius

Bericht door Julius »

Citaro’s vind je nu overal op de netwerk omdat er een tekort aan Citea’s zijn vanwege de pendelbus. Keertje zag ook een 144 citaro.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Dat snap ik wel maar...... maar heb je ooit r-net hybrid citea elders gezien? Mijn ma en later ik op 56/156 een keertje...ma zei dat ze die heb ik nog nooit gezien op 56/156 , ik zei die hoort op R-NET 170/173 hoewel 174 ook R-net moet worden...
Edit: 1103 op 300 vandaag! Dus mat dump lijn.....
Julius

Bericht door Julius »

Ja, een keertje op 83/183/283 gezien (kan niet meer herinneren welke) en volgens mij ook eentje op de 142 of 144 denk ik. Ze zijn wel echt moeilijk te vinden, op busposities.nl zie je maar 2 foto’s voor de 1287. Maar het is hetzelfde buslijn.

Plus die foto’s zijn speciaal gemaakt omdat ze gewoon zo moeilijk buiten lijn 170 en 173 te vinden zijn.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Lijkt mij raar want 1297 was in Vlaardingen een keer
Gideon
Contacteer:

Bericht door Gideon »

TheAustGamerzzYTC schreef: ma 22 jul 2024, 16:15 Dat snap ik wel maar...... maar heb je ooit r-net hybrid citea elders gezien? Mijn ma en later ik op 56/156 een keertje...ma zei dat ze die heb ik nog nooit gezien op 56/156 , ik zei die hoort op R-NET 170/173 hoewel 174 ook R-net moet worden...
Edit: 1103 op 300 vandaag! Dus mat dump lijn.....
Soms als ik naar werk ging, heb ik wel eens een R-net bus op 174 gezien. Al heb ik dat de laatste tijd niet meer zo vaak gezien.
Al sta ik nog steeds te wachten tot dat ze, de lijnen naar echt R-net veranderen en dus 470 en 473 word
Met vriendelijke groet,

Gideon.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Mag de 1100 serie op lijn 300 aub staan????? Vandaag een 1100 .....

Extra edit : gisteren 1 1500 in Hoogvliet nu 2 1500....
Busseninportland
Contacteer:

Bericht door Busseninportland »

Julius schreef: ma 22 jul 2024, 14:22 Citaro’s vind je nu overal op de netwerk omdat er een tekort aan Citea’s zijn vanwege de pendelbus. Keertje zag ook een 144 citaro.
Er is geen tekort. Sommige chauffeurs vinden de citaro lekkerder rijden dan de citea en de citaro's moeten ze nu nog blijven testen voor het geval er een spontane stremming is of er weer een pendeldienst komt. Er is alleen een tekort aan chauffeurs op dit moment en niet iedereen kan de hybride of elektrische citea's rijden, omdat ze te klein zijn om de weg te zien in die citea's
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

In de week van 12 augustus wordt er op bijna alle tramlijnen weer anders gereden dan normaal zoals ik kan zien in de 9292 app vanwege Tour de France :|

Lijn 2: Geen wijzigingen
Lijn 4: Rijdt helemaal niet
Lijn 7: Burgemeester Oudlaan - De Esch
Lijn 8: Kleiweg - Oostplein. Het gedeelte tussen Spangen en Zaagmolenbrug vervalt helemaal
Lijn 21 & 24: Ingekort tot Woudhoek/Holy - Rotterdam Centraal
Lijn 23: Beverwaard - Wilhelminaplein
Lijn 25: Rijdt in twee delen: Carnisselande - Maashaven & Schiebroek - Rotterdam Centraal Blijdorpzijde (als lijn 125)

Lijn 32 is ingekort tot Dijkzigt - Overschie
Laatst gewijzigd door atroffa010 op ma 22 jul 2024, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Heb je wel goed gekeken?
Op de wijzigingen van lijn 4 en 23 na zijn dit allemaal wijzigingen van 27 juli tijdens Rotterdam Unlimited.

Ik kan de wijzigingen overigens niet vinden in andere bronnen.

Wel zie ik dat lijn 8 vanaf 29 juli is ingekort tot het traject Spangen - Rotterdam Centraal. De RET zegt dat het duurt tot 10 augustus 2025, maar zelf denk ik dat het precies 1 jaar minder duurt. ;)
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 22 jul 2024, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Lijn 23 rijdt aankomende zaterdag van Beverwaard naar Spangen. In de week van 12 augustus echter tot Wilhelminaplein. Voor de rest zijn de omleidingen inderdaad net als aankomende zaterdag op lijn 4 na.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Is dat niet beetje dom? Tram 23 rijdt naar marconiplein...... Dan verlies je deels reizigers op tram 23....
Bemined

Bericht door Bemined »

atroffa010 schreef: ma 22 jul 2024, 19:33 In de week van 12 augustus wordt er op bijna alle tramlijnen weer anders gereden dan normaal zoals ik kan zien in de 9292 app vanwege Tour de France :|

Dit klopt niet, lijn 4 rijdt van Kleiweg via Bergweg naar Achterkant CS en rijdt dan door als 125 via Diergaarde Blijdorp naar Schiebroek. En de Tour de France Femmes is slechts twee dagen hier, op 12 en 13 augustus.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Bemined schreef: ma 22 jul 2024, 19:49
atroffa010 schreef: ma 22 jul 2024, 19:33 In de week van 12 augustus wordt er op bijna alle tramlijnen weer anders gereden dan normaal zoals ik kan zien in de 9292 app vanwege Tour de France :|

Dit klopt niet, lijn 4 rijdt van Kleiweg via Bergweg naar Achterkant CS en rijdt dan door als 125 via Diergaarde Blijdorp naar Schiebroek. En de Tour de France Femmes is slechts twee dagen hier, op 12 en 13 augustus.

Als dat zo is, heb ik toch gelijk.........

Ze sluiten heel Vlaardingen West af tijdens Tour de France femmes........
Bemined

Bericht door Bemined »

Je beweerde eerst dat 4 en 125 gekoppeld zouden worden tijdens Rotterdam Unlimited, dat is dus niet waar. Alleen tijdens de Tour de France Femmes worden ze dus gekoppeld. In tegenstelling tot Rotterdam Unlimited is er tijdens de Tour de France Femmes namelijk wel sprake van dat lijn 125 via de Bergselaan en Stadhoudersweg rijdt, terwijl deze tijdens Rotterdam Unlimited via Schiekade en Provenierssingel rijdt.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Aha, ik wist helemaal niet dat Le Tour de France Femmes dit jaar in Rotterdam start.
Tja, dan zijn de wijzigingen wel logisch.
In OVInfo zijn ze echter nog niet te vinden.
Plaats reactie