Pagina 50 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 14:06
door regenmaker
Nu de geledes en lange Citea's weg zijn uit Emmeloord is het staan geblazen richting Urk. En in Marknesse staat een groep asielzoekers te wachten op de 76 richting het AZC. Alleen moet die nu gereserveerd worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 15:51
door ovVeluwe
76 is de hele dag al veels te druk. De busjes rijden voorlopig nog de vaste route omdat men nog niet allemaal van het reserveren af weet. Het AZC is wel een groot probleem, zij begrijpen al helemaal niks van het reserveren en er staan vrijwel altijd 10 tot 15 man.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:12
door ovVeluwe
Vreselijk, EBS heeft nu ook "next stop" aan de omroep toegevoegd.. alsof we zo internationaal zijn in het oosten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:13
door regenmaker
Maar ze kunnen in de spits gewoon gebruikmaken van de 146 die stopt er nu namelijk ook.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:14
door regenmaker
ovVeluwe schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:12
Vreselijk, EBS heeft nu ook "next stop" aan de omroep toegevoegd.. alsof we zo internationaal zijn in het oosten.
Is dat niet gewoon van die Citea's uit Twente een overblijfsel. In de BYD's namelijk niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:25
door ovVeluwe
In BYD 2340 is dat nu toch wel te horen. Overigens is er bij sommige haltes overstap informatie beschikbaar op de schermen.
(Bovendien hadden die Twentse Citea's bij Syntus alleen een bel bij de omroep)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:25
door Milco
Denk het niet, in Zaandam hoorde ik het gisteren ook in een ex-Connexxion bus en die hadden het voorheen ook niet. Ik vind het wel netjes.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:27
door ovVeluwe
In de randstad kan het nog begrijpen, maar in het oosten

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:56
door regenmaker
ovVeluwe schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:25
In BYD 2340 is dat nu toch wel te horen. Overigens is er bij sommige haltes overstap informatie beschikbaar op de schermen.
(Bovendien hadden die Twentse Citea's bij Syntus alleen een bel bij de omroep)
Ahja zit nu ook BYD met Next stop erin.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 17:40
door Globetrotter
regenmaker schreef: ↑ma 11 dec 2023, 14:06
Nu de geledes en lange Citea's weg zijn uit Emmeloord is het staan geblazen richting Urk. En in Marknesse staat een groep asielzoekers te wachten op de 76 richting het AZC. Alleen moet die nu gereserveerd worden.
Wat rijdt er eigenlijk op lijn 641?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 17:54
door regenmaker
Ik zag een bus van TCE Tours bij Urk Singel stoppen. Geen idee welke lijn het was.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 18:07
door flipje
De Gebo rijdt lijn 641, hoofdzakelijk met VanHool Astromega touringcars.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 18:20
door Herjanuitoverijssel
Zijn dat niet de dubbeldekkers?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 18:40
door Matt5154
Is er wel bekend welke nummer draagt de TCR/(Busi)Next wagen die op lijn 150 rijdt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 18:49
door flipje
Klopt
Matt5154 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 18:40
Is er wel bekend welke nummer draagt de TCR/(Busi)Next wagen die op lijn 150 rijdt?
Gisteren reed er een ex-limburg Amba (572) op lijn 150.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 18:55
door Lijn 45
regenmaker schreef: ↑ma 11 dec 2023, 17:54
Ik zag een bus van TCE Tours bij Urk Singel stoppen. Geen idee welke lijn het was.
Ze reden 681 in de IJsselmond-tijd, misschien doen ze dat nog steeds?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:12
door Matt5154
gkw1969 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 10:06
Matt5154 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 07:33
Er zijn maar 32 citea's

(4158 t/m 4189)
Helaas, het zijn er echt 40: 4158-4197. De laatst 8 staan nu in Harderwijk voor inbouw van de ticketbox. Ze hebben inmiddels al wel de nieuwe stikkers.
De bussen blijven verder rood en voorlopig blijft het Twentse Ros bij een aantal nog op de zijkant staan.
Nu snap ik wel wrm er 40 wagens zijn, naast de 31 Ebusco's komen straks ook de ex Waterland VDL gelede wagens (1030-1039) als daar de nieuwe VDL wagens geleverd zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:14
door Milco
Waar gaan die rijden dan? Voor zover ik weet ging er geen geleed meer rijden in deze concessie, behalve 7/9 in Zwolle.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:15
door Heel_Holland_Spot
Gaan die VDL's misschien specifiek op 141 rijden aangezien die zo druk was? Of is daar nog niets over bekend?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:17
door ovVeluwe
De diesel Citea's rijden vanuit Harderwijk, Lelystad en Nagele, dus ze kunnen op verschillende lijnen in de regio rijden. Niet specifiek de 141.
Edit: het ging blijkbaar over de elektrische
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:19
door Matt5154
Daar is helaas nog niks over bekend, maar heb zo'n vermoede dat wat net Milco zei dat ze op lijnen 7 en 9 gaan rijden in Zwolle. @ovVeluwe dit gaat over de Waterland gelede wagens 1030-1039. Die bussen hebben de panto op de bus staan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:21
door Heel_Holland_Spot
Matt5154 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 19:12
gkw1969 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 10:06
Matt5154 schreef: ↑ma 11 dec 2023, 07:33
Er zijn maar 32 citea's

(4158 t/m 4189)
Helaas, het zijn er echt 40: 4158-4197. De laatst 8 staan nu in Harderwijk voor inbouw van de ticketbox. Ze hebben inmiddels al wel de nieuwe stikkers.
De bussen blijven verder rood en voorlopig blijft het Twentse Ros bij een aantal nog op de zijkant staan.
Nu snap ik wel wrm er 40 wagens zijn, naast de 31 Ebusco's komen straks ook de ex Waterland VDL gelede wagens (1030-1039) als daar de nieuwe VDL wagens geleverd zijn.
Ik doelde op deze VDL's uit Waterland
Edit: Zal wel niet 141 worden, gezien de panto-up. Dus ik verwacht inderdaad rond Zwolle en dan dus waarschijnlijk 7 en 9
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:22
door ovVeluwe
Dom van me, overheen gelezen.
Ze kunnen beter op lijn 141 inderdaad. De CapaCity's kunnen de komende jaren nog wel mee.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:22
door Matt5154
En de 247

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:25
door Heel_Holland_Spot
ovVeluwe schreef: ↑ma 11 dec 2023, 19:22
De CapaCity's kunnen de komende jaren nog wel mee.
Over de CapaCity's gesproken, er waren toch ook plannen om bij die een elektrische moter in te bouwen?