Pagina 493 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 16:35
door Gamma
Wat is dan het verschil tussen deze week en volgende week qua werkzaamheden/onttrekkingen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 16:43
door cassie127
Uit mijn hoofd is volgende week donderdag spoor 1 t/m 5 in Amersfoort buitendienst en de rest van de week alleen spoor 1 en 2 buitendienst (en vaak ook nog spoor 4)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 17:06
door Daniel
Ik gok zomaar dat er ook nog ergens een periode zal zijn met 6 en 7 buiten dienst? Alle drie de perrons zijn nu roltraploos en de buitendienststellingen die je noemt passen mooi bij werkzaamheden op perron 1/2 (waar wat meer hijswerk nodig is omdat er ook een trap en overkapping geplaatst moet worden, dat beïnvloedt allicht spoor 4 dus ook). Gevolgd door perron 4/5 (waar ook nog schilderwerk nabij het spoor afgerond moet worden).
Al zou 6/7 wellicht een keer 's nachts kunnen gebeuren want daar hoeft alleen een roltrap geplaatst te worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 17:09
door Wubbo
Milco schreef: ↑ma 30 sep 2024, 10:34
Door werkzaamheden bij Amersfoort rijdt de
5600 via Hilversum. Tussen Hilversum en Utrecht rijden nu overdag 6 sprinters in het uur:
- de
4900 die enkel in Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht stopt;
- de
5600 die enkel in Utrecht Overvecht stopt;
- de
5700 die in Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht stopt.
Toch wel handig, die benaming "Sprinter"...
NS heeft dus niets geleerd van de vorige keer. Vanavond stopt de 5700 richting Utrecht alleen op Overvecht, de andere kant op nergens. De
14900 stopt dan weer op Hollandsche Rading. Volgt u het nog?
Vorige keer begreep niet elke machinist het. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 17:11
door teun
Karl schreef: ↑ma 30 sep 2024, 16:15
Eigenlijk zou je per treinserie een apart soort indicator moeten kunnen communiceren. Bijvoorbeeld een letter, een naam, een vormpje of een ander concept.
Missions à la Parijs.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 17:20
door Negen
Milco schreef: ↑ma 30 sep 2024, 10:34
Door werkzaamheden bij Amersfoort rijdt de
5600 via Hilversum. Tussen Hilversum en Utrecht rijden nu overdag 6 sprinters in het uur:
- de
4900 die enkel in Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht stopt;
- de
5600 die enkel in Utrecht Overvecht stopt;
- de
5700 die in Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht stopt.
Toch wel handig, die benaming "Sprinter"...
Daarnaast rijden er tot c.a. 21:00 gewoon 4 sprinters per uur tussen Utrecht en Den Dolder en vanaf 21:00 2x per uur de 5500 ipv normaliter 1x per uur (maar dat komt uiteraard omdat de 5600 nu niet Utr -
Dld rijdt).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 17:22
door Negen
Wubbo schreef: ↑ma 30 sep 2024, 17:09
Milco schreef: ↑ma 30 sep 2024, 10:34
Door werkzaamheden bij Amersfoort rijdt de
5600 via Hilversum. Tussen Hilversum en Utrecht rijden nu overdag 6 sprinters in het uur:
- de
4900 die enkel in Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht stopt;
- de
5600 die enkel in Utrecht Overvecht stopt;
- de
5700 die in Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht stopt.
Toch wel handig, die benaming "Sprinter"...
NS heeft dus niets geleerd van de vorige keer. Vanavond stopt de 5700 richting Utrecht alleen op Overvecht, de andere kant op nergens. De
14900 stopt dan weer op Hollandsche Rading. Volgt u het nog?
Vorige keer begreep niet elke machinist het. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.
Volgende week maandag heb je overdag 2 sprinters Utrecht - Hoofddorp, ook leuk. De 5700 op het normale pad en de 5800 die Utrecht - Soest - Baarn - Hoofddorp rijdt ipv Amersfoort Vathorst - Hoofddorp.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: ma 30 sep 2024, 18:11
door IIVQ
teun schreef: ↑ma 30 sep 2024, 17:11
Karl schreef: ↑ma 30 sep 2024, 16:15
Eigenlijk zou je per treinserie een apart soort indicator moeten kunnen communiceren. Bijvoorbeeld een letter, een naam, een vormpje of een ander concept.
Missions à la Parijs.
"Ja, je moet de ZUBI hebben, want de BAVO is vandaag BIVO".
Geloof me, in Parijs snapt ook niemand die missies. Alleen echte OV-nerds. Van sommige RER is er niet eens een recent overzicht van de betekenissen.
Al ben ik voor want fan. Dan wil ik ook "korte trein-/lange trein-indicatoren".
---
Of gewoon op z'n Bels. S56 barré!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 01 okt 2024, 07:43
door Meltrain
"Check vlak voor uw vertrek de Reisplanner."
Net voordat ik van huis vertrok, stond de
2416 nog met +9 aangegeven. Eenmaal aangekomen op station Delft bleek de trein opgeheven te zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 01 okt 2024, 08:10
door trolly
Had u maar wat later moeten vertrekken

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 01 okt 2024, 08:34
door MaartenD
Karl schreef: ↑ma 30 sep 2024, 16:15
sneltram schreef: ↑ma 30 sep 2024, 15:48
Ja, want de sneltrein van Zwolle naar Utrecht die overal stopt tussen Zwolle en Hilversum is lekker duidelijk.
Eigenlijk zou je per treinserie een apart soort indicator moeten kunnen communiceren. Bijvoorbeeld een letter, een naam, een vormpje of een ander concept.
S-trein, SN-trein SNE-trein, SNEL-trein. In volgorde van veel naar weinig stops.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 02 okt 2024, 07:32
door Meltrain
Jultar schreef: ↑vr 27 sep 2024, 00:21
Er zit al weken een forse spoorverzakking bij Delft Campus die machinisten blijven melden, vervolgens wordt de aannemer opgetrommeld om het na te kijken en in de tussentijd wordt alles over spoor 2 gestuurd om geen European Instructions af te hoeven geven.
Vervolgens wordt er geconstateerd door de aannemer dat het binnen de normen valt en wordt alles weer normaal gezet, waarna de eerstvolgende machinist de verzakking weer meldt, en het verhaaltje begint weer opnieuw.
Dat lijkt ook vandaag weer het geval te zijn, maar deze keer wordt ook spoor 4 niet gebruikt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 02 okt 2024, 11:47
door Tochjo
Ik las
bij de buren dat er inmiddels een tijdelijke snelheidsbeperking tot 80 km/uur geldt over spoor 1 bij Delft Campus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 02 okt 2024, 13:45
door Marc
Vanochtend kwam voor trein
18913 en
18910 weer eens een Break de grens over

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 02 okt 2024, 22:55
door MaartenD
Hmm, en door naar Heerlen?
Leuk experiment dus, die drielandentrein, maar kunnen we er maar mee stoppen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 07:16
door IIVQ
Marc schreef: ↑wo 02 okt 2024, 13:45
Vanochtend kwam voor trein
18913 en
18910 weer eens een Break de grens over
Hoe werkt dat? Arriva kan
om redenen geen trein leveren, dus NMBS zet bereidwillig een trein en personeel in om een verbinding tussen Visé en Maastricht in te leggen?
Dat klinkt niet heel des NMBS'.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 07:17
door Marc
En dan op halve kracht door de heuvels

. Het was gisteren de hele dag een puinhoop. Veel vertragingen en geregeld treinen die in Maastricht van materieel wisselde waardoor reizigers extra over moesten stappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 07:29
door Milco
Personeel van de NMBS is er immers toch al aangezien zij de treindienst tot Maastricht uitvoeren met Arriva materieel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 08:44
door Meltrain
Welke bovenleiding is er precies defect tussen
Gv en
Ledn? De
2400 kan niet tussen deze twee stations rijden, maar alle andere treinen (op de
3200 na) rijden normaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 08:45
door Gydo
Marc schreef: ↑wo 02 okt 2024, 13:45
Vanochtend kwam voor trein
18913 en
18910 weer eens een Break de grens over
Reedt deze tot
Mt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 08:59
door Marc
Ja, trein
18913 tot Maastricht, vanaf Maastricht reed een Arriva-stel door. De trein reed terug als
18910 (overstap voor de reizigers uit Aachen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 09:08
door Z2N
Meltrain schreef: ↑do 03 okt 2024, 08:44
Welke bovenleiding is er precies defect tussen
Gv en
Ledn? De
2400 kan niet tussen deze twee stations rijden, maar alle andere treinen (op de
3200 na) rijden normaal.
In het spoor tussen Laan van NOI en Mariahoeve, waar normaal gesproken de treinen vanuit Delft naar Leiden rijden. Die worden nu op Laan van NOI via spoor 4 geleid, het spoor voor de treinen uit Den Haag Centraal naar Leiden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 09:11
door Gamma
Fijn dat dat nu nog kan.
Na de wisselsanering rond dat station niet meer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 09:20
door Meltrain
Z2N schreef: ↑do 03 okt 2024, 09:08
Meltrain schreef: ↑do 03 okt 2024, 08:44
Welke bovenleiding is er precies defect tussen
Gv en
Ledn? De
2400 kan niet tussen deze twee stations rijden, maar alle andere treinen (op de
3200 na) rijden normaal.
In het spoor tussen Laan van NOI en Mariahoeve, waar normaal gesproken de treinen vanuit Delft naar Leiden rijden. Die worden nu op Laan van NOI via spoor 4 geleid, het spoor voor de treinen uit Den Haag Centraal naar Leiden.
Bedankt.
Maar paste de
2400 er dan niet meer tussen?
Of was het dan geen optie om de
2400 tot
Laa te laten rijden, zodat reizigers daar eventueel konden overstappen op een Sprinter richting Leiden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 03 okt 2024, 11:57
door MetroRET
Gezien de
2400 zichzelf kruist op
Laa, zal dat ook niet heel ideaal zijn.