Pagina 6 van 11

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 19:56
door MdJ
IC?

Wij, in Nederland, hebben treinen waarvan soms afgevraagd mag worden of deze trein IC mogen heten... Een s8800, een vroegere s4900...

Die trein Hasselt-Maastricht heet IC omdat Hasselt een IC naar Maastricht wil. NMBS wil dat best faciliteren en noemt de L-trein een IC. Niet dat er stations worden overgeslagen....

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 21:46
door Suus
En het erge is: een IC-treinpad is duurder vanwege de prioriteit die Infrabel er aan toekent.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: za 22 mar 2014, 08:41
door Vinny
Maar dat komt in theorie wel de betrouwbaarheid van de treinserie ten goede.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: za 22 mar 2014, 09:14
door waldo79
En die intercity maakt een omreis van heb ik jou daar. Met een bus kun je heen en weer zijn voordat de trein het ommetje via Luik hebt gemaakt.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: za 22 mar 2014, 09:17
door Daniel
Zo snel is die bus in mijn ervaring (heb 'm ooit weleens een keer genomen) nu ook weer niet :P

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: za 22 mar 2014, 11:13
door Meltrain
Ach, over een paar jaar kun je met de tram. :Y :wink:

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 01 apr 2014, 17:46
door Thom91
'Treinpetitie' lijkt nu al succes: NS stelt nieuwe dienstregeling uit
01 apr 2014 15:16 | laatste update: 01 apr 2014 15:16

HAARLEM De petitie voor behoud van de intercity tussen Alkmaar en Haarlem en de stoptrein tussen Uitgeest en Amsterdam lijkt nu al een succes te zijn. De NS heeft laten weten de dienstregeling uit te stellen.
De NS was van plan de intercity Alkmaar-Haarlem om te dopen tot stoptrein en de stoptrein tussen Amsterdam, Haarlem en Uitgeest alleen nog in de spits te laten rijden. In december zou die nieuwe dienstregeling van start moeten gaan, maar dat wordt nu uitgesteld.

Vanmiddag overhandigde reizigersorganisatie Rover de petitie aan NS-regiodirectrice Heike Luiten. De petitie was een initiatief van Rover en de PvdA en wordt door veel politieke partijen gesteund. De petitie werd door bijna 3000 Noord-Hollanders ondertekend.

Bron

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:47
door Frans F
NS eist wel dat de regio snel gaat meewerken aan een plan van aanpak om de mobiliteit efficiƫnter te organiseren anders wordt de inkrimping eind 2015 alsnog doorgevoerd. Ik vrees dat met name het busvervoer een (parallel rijdende) veer zal moeten laten.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 19:31
door Wubbo
Hier het besluit van NSR over de dienstregeling 2015.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 23:38
door Milco
Voor de puzzelaars... de dienstregeling van 2015 staat al in de reisplanner van NS International.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 00:30
door Z2N
En de grootste nieuwigheid voor 2015:

Code: Selecteer alles

	06:52	Amsterdam Centraal
07:05	07:07	Schiphol (Airport)
07:38	07:43	Den Haag HS
08:01	08:05	Rotterdam Centraal
08:19	08:20	Dordrecht
08:45	08:47	Roosendaal
Roosendaal(fr)
09:15	09:17	Antwerpen Centraal
09:21	09:23	Antwerpen-Berchem
09:35	09:38	Mechelen
09:49	09:52	Bruxelles-Nat.-AƩroport
10:05	10:07	Brussel Noord/Bruxelles Nord
10:10	10:11	Bruxelles Central/Brussel Centraal
10:15		Bruxelles-Midi
Hafas gaf me overigens geen directe rit op Amsterdam - Brussel, maar met overstap in Rotterdam (vanuit ICD) en Antwerpen. Reistijd dan 3:00 of 3:15, directe trein doet er 3:23 over.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 00:32
door verfmeer
Dat laat zien wat voor een gestoord idee het is. Hij staat zo lang stil dat het sneller is om 2x over te stappen, wat HAFAS je dan ook goed laat zien.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 00:39
door Suus
Die tijden waren niet echt een verrassing, de Belgen hadden dat al eerder gemeld.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 08:36
door Thom91
Je hebt een overstap van 29 minuten in Rotterdam, ICD op benelux. Complete dienstregeling staat al in HAFAS.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 09:51
door reisthijs
Z2N schreef:Hafas gaf me overigens geen directe rit op Amsterdam - Brussel, maar met overstap in Rotterdam (vanuit ICD) en Antwerpen. Reistijd dan 3:00 of 3:15, directe trein doet er 3:23 over.
Probeer het nog eens zonder hogesnelheidstreinen.
verfmeer schreef:Hij staat zo lang stil
Waar? Ik zie vooral korte tussenstops, en de lange tussenstop in Roosendaal verdwijnt ook.
De rijtijd is wel extreem ruim op sommige stukken (vooral Schiphol-Den Haag HS).

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 11:36
door Dennenboom
De trein zou binnen die lange reistijd zelfs naar Den Haag Centraal kunnen rijden en daar kopmaken. Of daar paden voor zijn weet ik niet, maar waar een wil is is een weg.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 13:08
door Nitein-Repart
Vergeet niet dat je alle sporen moet kruisen en alleen op spoor 6 of 7 kan parkeren. Niet heel handig dus. Anders is stoppen in Laan van NOI een mogelijkheid vanwege de directe aansluiting op RandstadRail naar het centrum. Tussen Den Haag HS en Den Haag CS rijden slechts 6 treinen per uur in een ongelijke verdeling.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 13:33
door reisthijs
Vergeet niet dat er geen wil is.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:51
door waldo79
En lees ik nu een stop in Antwerpen-Berchem? Dat moet door de NMBS komen, die kan dan besparen op een nationale trein :X

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:53
door Nitein-Repart
reisthijs schreef:Vergeet niet dat er geen wil is.
Maar dat is gewoon echt niet handig.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:54
door Nitein-Repart
waldo79 schreef:En lees ik nu een stop in Antwerpen-Berchem? Dat moet door de NMBS komen, die kan dan besparen op een nationale trein :X
Ja leuk, lekker met z'n alleen in zo'n Benelux proppen. 7x ICR is gewoon te krap voor Antwerpen-Brussel. Een IC vervangen door de Benelux gaat geheid voor problemen leiden.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:00
door Dennenboom
Erno-BE schreef:
reisthijs schreef:Vergeet niet dat er geen wil is.
Maar dat is gewoon echt niet handig.
Bediening van Den Haag Centraal vind ik handiger dan het doortrekken naar Schiphol en Amsterdam. Amsterdam - Belgie moet IMHO echt via de HSL, die is daarvoor aangelegd.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:13
door Frans F
Erno-BE schreef: Ja leuk, lekker met z'n alleen in zo'n Benelux proppen. 7x ICR is gewoon te krap voor Antwerpen-Brussel. Een IC vervangen door de Benelux gaat geheid voor problemen leiden.
Wie van Antwerpen naar Brussel gaat neemt geen IC via Zaventem.
7xICR is meer dan genoeg, ik vrees zelfs te veel.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:15
door reisthijs
waldo79 schreef:En lees ik nu een stop in Antwerpen-Berchem? Dat moet door de NMBS komen, die kan dan besparen op een nationale trein :X
Klopt. De Benelux vervangt een IR-trein op de route Antwerpen-Luchthaven-Brussel.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:45
door Milco
Het lijkt erop dat de s17400 een spitstrein wordt. In de daluren en op zaterdag komt ie niet in de reisplanner voor als ik een reis plan van Breukelen naar Utrecht Centraal of v.v.