Pagina 6 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 22:32
door SuperGhost
Mikos schreef:Schiphol-Alkmaar via Utrecht snap ik ergens wel, als je het traject Schiphol-Sloterdijk wilt ontwijken. Ik denk niet zo zeer dat het een 'fout' is, er zijn echter wel alternatieven, natuurlijk.
Is het niet handiger om dat via Duivendrecht te doen en dan de IC's Utrecht-Amsterdam extra te laten stoppen daar?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 22:34
door ODRAIL
Misschien wel. Maar of die optie voorgeprogrammeerd staat is de vraag.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 22:44
door Mikos
Dat zal vast handiger zijn, maar dat moet dan wel gebeuren. En daar heeft de automaat weinig mee te maken, die zal iets dergelijks pas omroepen op het moment dat dat echt gebeurt en dat het snelst als alternatief is. En pas wanneer dat handmatig is ingezet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 22:48
door Daniel
Volgens mij missen jullie een punt: het werd in Zwolle omgeroepen. Dat omreisadvies kan best nuttig zijn voor reizigers van Schiphol naar Alkmaar, maar ik heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat er vrij weinig reizigers vanuit Zwolle via Schiphol naar Alkmaar reizen :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:05
door Mikos
Naar Alkmaar niet, maar naar bijvoorbeeld Purmerend gaat het reisadvies wel via Schiphol. Helemaal handig is het dus niet, maar het is ook weer niet dat het nergens op slaat...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:14
door Daniel
Nouja, voor zover de reizigers naar Purmerend überhaupt door hebben dat dat advies ook op hun reis slaat. Immers ligt Purmerend niet bepaald op de lijn naar Alkmaar :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 24 dec 2016, 15:16
door Ardan
De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie] rijdt van Zl via Asd naar Shl en werd dus ook getroffen, dus heel vreemd is het niet dat het in Zwolle werd omgeroepen.
Kunnen meldingen bij de regionaaltjes ook? De spoorkaart op station Mariënberg is niet vervangen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 24 dec 2016, 15:28
door Mikos
Mariënberg is doorgegeven.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 00:00
door pedaalemmerzak
Kapot deur rubber in trein stel 4041 in IC Utrecht leiden CS . Achterdeur van voorste coupe Foto :


Staat echt super slordig dus wel fijn als dit snel gefikst zou kunnen worden :)

Afbeelding


[edit: typos weggehaald]

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 00:01
door pedaalemmerzak
Excuses voor de typ fouten

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 00:06
door Aking
Je weet dat je je bericht kan wijzigen?

Overigens mag ik hopen dat dit soort zaken tijdens de 24/48-uurs controle worden opgemerkt, ik denk dat Mikos hiervoor dan weer net iets te langzaam is (tenzij hij midden in de nacht gelijk een melding doorzet naar het LBM natuurlijk (A) )

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 02:42
door Mikos
Wanneer ik hier iets lees en er iets mee kan, zet ik dat zo snel mogelijk door. In dit geval heeft een melding echter weinig zin; dit zal tijdens de eerstvolgende controle door de storingsmonteur opgelost worden. Dit is net iets te 'klein' om wat mee te kunnen.

Aan 'achterdeur voorste coupé' heb ik trouwens ook weinig, want als de trein keert is het ineens de achterste coupé. Daarom graag het deurnummer van de dichtstbijzijnde buitendeur (te vinden op het balkon, naast of boven de deur zit een doorzichtige sticker met in dit geval een blauw cijfer).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 03:03
door Aking
ABvMk van de 4444 jonguh! :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 15:07
door Geert
Aking schreef:4444
Das war einmal...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:29
door ODRAIL
pedaalemmerzak schreef:Kapot deur rubber in trein stel 4041 in IC Utrecht leiden CS . Achterdeur van voorste coupe Foto :


Staat echt super slordig dus wel fijn als dit snel gefikst zou kunnen worden :)

http://i.imgur.com/zDUTkg3.jpg
Zo'n melding zou op het ns forum beter op zijn plaats zijn :idea: .

https://forum.ns.nl/

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 20:45
door Durashift
Mikos schreef:Wanneer ik hier iets lees en er iets mee kan, zet ik dat zo snel mogelijk door. In dit geval heeft een melding echter weinig zin; dit zal tijdens de eerstvolgende controle door de storingsmonteur opgelost worden. Dit is net iets te 'klein' om wat mee te kunnen.

(..)
Voor mijn interesse: Mikos, als jij zo'n defect tijdens je dienst in de trein opmerkt.. doe je er dan ook niks mee en ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken? Of pleeg je toch ff een belletje of scherm om de storing door te geven? Dan weet men in ieder geval dat er íets aan de trein gedaan moet worden..

Lijkt mij dat al die 24/48 uurs controle toch ook niet 100% goed zullen zijn..

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 20:48
door Durashift
Ardan schreef:Geen idee of het iets voor dit topic is, maar ik merk dat ik het lastig vind om de automagische storingsberichten van Tuffy juist te begrijpen. Het klinkt als een slecht uitgeschreven storingsbericht van GVB, net hoorde ik:
"Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort tussen Amersfoort en Barneveld Zuid en tussen Amersfoort en Apeldoorn de verstoring is voorbij. De vertraging neemt af."
Vooral omdat het woordje 'en' steeds hetzelfde klinkt.
Ligt het aan mij of moeten meer mensen even goed nadenken om het te snappen?
Ik heb eerder het idee dat Tuffy moeite heeft met het uitspreken van een punt, als deze al geprogrammeerd zou zijn..

"dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort [PUNT]. Tussen Amersfoort en Barneveld-Zuid én tussen Amersfoort en Apeldoorn [IS] de verstoring voorbij. De vertraging neemt af"

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 20:53
door Hainje
M.a.w. er zou aan het eind van een zin dus een stilte van een seconde ingevoegd moeten worden. Dat gaat volgens mij nog wel een leuk klusje worden om dat in een automatische afroep in te bouwen. :P

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:07
door Mikos
Durashift schreef:Voor mijn interesse: Mikos (...) ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken?
Belangrijke zaken, dingen die met veiligheid te maken hebben en de dingen die invloed kunnen hebben op comfort en veiligheid van de reiziger of collega geef ik over het algemeen direct door. Maar er zijn genoeg dingen die ik niet meld; ik heb natuurlijk meer te doen en het moet ook net uitkomen. De storingsmonteur pakt een heleboel zaken op.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:10
door Hainje
Aking in 3....2....1....

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:21
door Durashift
Mikos schreef:
Durashift schreef:Voor mijn interesse: Mikos (...) ga je er voetstoots vanuit dat de TD dit zal opmerken?
Belangrijke zaken, dingen die met veiligheid te maken hebben en de dingen die invloed kunnen hebben op comfort en veiligheid van de reiziger of collega geef ik over het algemeen direct door. Maar er zijn genoeg dingen die ik niet meld; ik heb natuurlijk meer te doen en het moet ook net uitkomen. De storingsmonteur pakt een heleboel zaken op.
Natuurlijk, je kan niet alles tegelijk.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:42
door Aking
Hainje schreef:Aking in 3....2....1....

Wat is er schatje? (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 29 dec 2016, 13:03
door Mikos
Ardan schreef:"Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort tussen Amersfoort en Barneveld Zuid en tussen Amersfoort en Apeldoorn de verstoring is voorbij. De vertraging neemt af."
"Het probleem oplossen is lastiger (en dus ook duurder) dan je zou denken. Bovendien is de info misschien niet mooi, maar wel juist. Het oplossen van onjuiste info heeft een hogere prioriteit. Dus alles bij elkaar optellend wordt het wél opgepakt, maar niet met de hoogste prio," aldus de reactie op het genoemde probleem.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 29 dec 2016, 17:51
door JWM
Wellicht helpt het volgende voorbeeld om de teksten op perronschermen eens wat relevanter te krijgen:

Op station Almere staat bij de Intercity naar Den Haag Centraal dat deze niet stopt in Laan van NOI. Dat heeft deze trein nooit gedaan. Dat Duivendrecht wordt overgeslagen staat nergens vermeld terwijl dat toch jarenlang een tussenstop is geweest en er bovendien andere Intercity's vanuit Almere naar Schiphol juist wel stoppen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 29 dec 2016, 18:24
door Mikos
Die melding "Stopt niet in" gaat er met de uitrol van de verbeteringen uit en zal alleen verschijnen bij een afwijking ten opzichte van 'normaal'. Het wachten daarop duurt langer dan gehoopt, dat had in Q4 2016 al moeten gebeuren. Wanneer dat nu gaat gebeuren is mij niet bekend.