Pagina 6 van 174
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: wo 07 dec 2016, 01:36
door OVinspecteur
nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.
We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: wo 07 dec 2016, 07:46
door Roeland
Mochten ze in de toekomst lijn 90 willen "opknippen" tussen de beide provincies, dan lijk Groot-Ammers mij de minst slechte grens. Volgens mij zit je dan ongeveer op de grens, waar men het meest op Utrecht dan wel op Rotterdam is georiënteerd.
De Zuid-Hollandse lijn 90 kan bijvoorbeeld worden gekoppeld aan lijn 74 (lijn 90 wordt dan: Rotterdam - Alblasserdam - Nieuwpoort - Gorinchem). Het Utrechtse deel zou dan lijn 94 kunnen heten.
De kernen Groot-Ammers en Nieuwpoort worden dan zowel door lijn 90 (naar Rotterdam) als door lijn 94 (naar Utrecht) bediend.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: wo 07 dec 2016, 09:54
door OVinspecteur
Eerder had ik inderdaad ook al eens geopperd om lijn 74 en 90 zo samen te voegen. En dat dan in combinatie met een overstappunt bij de kruising N214 X N216 (Slingelandse plassen) op de 388, zowel richting Utrecht als richting Dordrecht. Misschien heb je dan tussen Ameide en Schoonhovense veer helemaal geen grote bus meer nodig.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: wo 07 dec 2016, 11:14
door OVinspecteur
OVinspecteur schreef:nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.
We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.
Herstel: inmiddels heeft het college van de provincie Utrecht enkele dagen geleden een herindelingsontwerp vastgesteld zonder gemeentegrenscorrecties (
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... stgesteld/). Dat zou dus betekenen dat Ameide en Meerkerk meegaan naar Utrecht en een klein stukje Vijfheerenlands polderland ten oosten van Arkel (tot halverwege Kedichem) bij Zuid-Holland blijft. Maar wie weet wordt er nog een robbertje om gevochten.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: wo 07 dec 2016, 23:02
door nvdw
Wat denk je zelf?
Er wordt hier en elders zo belangrijk gedaan over de provinciegrens terwijl het maar één bestuurslaag van vele is die met wijzigingen te maken krijgt. De gemeentelijke herindeling is voor de kernen zelf nog van veel grotere impact dan de 'verhuizing' naar een nieuwe provincie. Nu al bestaan er samenwerkingsverbanden op regionaal niveau die provinciegrenzen overstijgen, zoals de sociale arbeidsvoorziening en de woningcorporatie, en de kans is aannemelijk dat dat ook zal blijven. Ook niet te vergeten: het waterschap Rivierenland. Dat strekt zich nu al uit over vier verschillende provincies, daar verandert de gemeentelijke herindeling straks niets aan...
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: zo 23 apr 2017, 14:20
door OVinspecteur
http://www.merwedelingelijn.nl/aanbeste ... van-start/
Vervoerders kunnen zich tot 14 september 2017 inschrijven.
Waar is dat PvE?
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: zo 23 apr 2017, 14:59
door Richard38
Programma van Eisen
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: zo 23 apr 2017, 17:09
door Ardan
Hij vroeg waar het was, niet wat ;)
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Geplaatst: zo 23 apr 2017, 17:37
door ArrivaBas
Het PvE staat dacht ik een paar pagina's terug. :Y
Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 21:44
door StefanRijnhoutjes
Wie denken jullie dat zich gaat inschrijven voor deze concessie???? *bus*
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 22:16
door W0rteltje
Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 22:21
door CamilleKreemers
Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 22:39
door Wageningen1998
Mocht Syntus winnen dan zijn ze toch behoorlijk groot geworden.. Veluwe, Midden-Overijssel, Twente, Utrecht, Almere en DAV.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 23:35
door Ardan
Bovenstaande drie berichten naar dit topic verplaatst.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 06:17
door Suus
Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: di 25 jul 2017, 07:12
door Stefan
W0rteltje schreef:Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
RET mag niet meedoen. Ze hebben de concessie voor Rotterdam onderhands aanbesteed gekregen.
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: di 25 jul 2017, 08:53
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.
Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 09:09
door regenmaker
Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Off-topic: Geldt hetzelfde dan ook voor de Nordwestbahn etc?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 09:15
door Suus
In Duitsland wordt de laatste tijd vooral ingezet op behoud van wat ze hebben en niet meer op nieuwe concessies. Ik verwacht dat ze een koper gaan zoeken. OV over de weg is 90% van de omzet van Transdev, en daar gebeuren nu de grootste ontwikkelingen (MaaS, elektrische voertuigen etc).
Re: Aanbesteding DAV
Geplaatst: di 25 jul 2017, 10:08
door dylanwild94
The Greyhound schreef:CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.
Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 10:26
door Daniel
Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 10:50
door dylanwild94
Dan krijgen we de GVBD terug.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 11:40
door ArrivaBas
Zo'n terugkeer van een stadsbedrijf is wel erg onlogisch. Zonder dollen: Ik zie Keolis persoonlijk wel inschrijven, net als Arriva. EBS en CXX zie ik echt niet hierop inschrijven.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 11:40
door Meltrain
Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over

De Duitse spoormarkt is complete open, maar voor het stads- en streekvervoer is die nog redelijk dicht inderdaad.
Dus dan wordt het First of Stagecoach.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 25 jul 2017, 12:54
door Bretgrenz
Ik zie inderdaad alleen Keolis (Syntus) en Arriva zich inschrijven, Qbuzz wellicht als ze snel zijn. Dan is het ook meteen afwachten op nieuw materieel, daar ben ik het meest benieuwd naar. Het PvE heeft niet veel specifieks, alleen dat de huidige 7700 Hybrid bussen (ik neem aan dat de Rosero's en nieuwe Citea's ook worden meegenomen) en de GTW-treinstellen bewaard moeten blijven.