
Dienstregeling 2024
-
- Berichten: 480
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: Dienstregeling 2024
In principe zou het echt een spitstrein moeten worden. Maar wie weet is er toch een verrassing. 

-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Dienstregeling 2024
Naar mijn mening zou NS het ook niet kunnen maken, om in het definitieve drg-besluit zomaar een belangrijke treinserie op te heffen, terwijl dat in de eerdere adviesaanvraag niet eens was aangekondigd.
Mogelijk was de aangekondigde verspitsing van de 4600 een soort van blufpoker, om daarmee het opheffen in avond/weekend erdoor te krijgen? Zo van: als we dan achteraf aankondigen dat-ie tussen 9 en 16 uur toch nog wel rijdt, dan gaan Locov en de gemeente Almere wellicht schoorvoetend akkoord met het opheffen in avond/weekend?
Het was ook totaal inconsistent om in het vervoerplan enerzijds te roepen dat reizigers zich meer buiten de spits moeten spreiden, en vervolgens op één van de drukste forensenrelaties (Almere - Amsterdam) de bediening buiten de spits te minimaliseren?
Mogelijk was de aangekondigde verspitsing van de 4600 een soort van blufpoker, om daarmee het opheffen in avond/weekend erdoor te krijgen? Zo van: als we dan achteraf aankondigen dat-ie tussen 9 en 16 uur toch nog wel rijdt, dan gaan Locov en de gemeente Almere wellicht schoorvoetend akkoord met het opheffen in avond/weekend?
Het was ook totaal inconsistent om in het vervoerplan enerzijds te roepen dat reizigers zich meer buiten de spits moeten spreiden, en vervolgens op één van de drukste forensenrelaties (Almere - Amsterdam) de bediening buiten de spits te minimaliseren?
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Dienstregeling 2024
De 1500 met vertrek op de oneven hele uren uit Amsterdam naar Deventer staat in Hafas (of in elk geval de NSI-planner waar ik het opvraag) genoteerd als Nightjet 

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2024
De 3200 en 5200 lijken (van maandag t/m donderdag) ook de hele dag te rijden en niet uitsluitend tijdens de spitsuren. Tevens gaat de 3200 stoppen op Veenendaal-De Klomp.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
Dat kan nog niet kloppen, want daar zou juist de hele week dezelfde treinserie gaan stoppen zodat de busaansluitingen op vrijdag gelijk aan de rest van de week kunnen blijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
"Daar" is op Veenendaal-De Klomp ja, waar juist op aandrang van de busvervoerders was gekozen met de hele week dezelfde stoppende serie (met hooguit een lichte afwijking van een enkele minuut i.v.m. de inpassing) zodat altijd aansluiting geboden kan worden. Dat staat ook zo in de reactie van NS op het Locov advies.
De busvervoerders hebben daarop juist in hun definitieve plannen geen afwijkende bediening op vrijdag opgenomen (wat op andere plekken juist aansluitingen zou slopen).
Overigens valt het richting Arnhem nog wel mee met 2 minuten verschil, de andere kant op scheelt het 5 minuten.
De busvervoerders hebben daarop juist in hun definitieve plannen geen afwijkende bediening op vrijdag opgenomen (wat op andere plekken juist aansluitingen zou slopen).
Overigens valt het richting Arnhem nog wel mee met 2 minuten verschil, de andere kant op scheelt het 5 minuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Dienstregeling 2024
Zie ik het goed, dat de 3500 straks na 21:00 nogsteeds niet rijdt tussen Eindhoven en Utrecht? Dacht te hebben zien staan in de capaciteitsaanvraag dat deze juist wel weer het hele stuk ging rijden.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2024
Wauw... je zou maar 5 hele minuten langer moeten wachten op je bus.Daniel schreef: ↑vr 08 sep 2023, 12:50 "Daar" is op Veenendaal-De Klomp ja, waar juist op aandrang van de busvervoerders was gekozen met de hele week dezelfde stoppende serie (met hooguit een lichte afwijking van een enkele minuut i.v.m. de inpassing) zodat altijd aansluiting geboden kan worden. Dat staat ook zo in de reactie van NS op het Locov advies.
De busvervoerders hebben daarop juist in hun definitieve plannen geen afwijkende bediening op vrijdag opgenomen (wat op andere plekken juist aansluitingen zou slopen).
Overigens valt het richting Arnhem nog wel mee met 2 minuten verschil, de andere kant op scheelt het 5 minuten.
- Hainje
- Berichten: 13644
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Dienstregeling 2024
Als ik de situatie rond De Klomp een beetje goed heb gevolgd, dan is het probleem vooral dat NS er een puinbak van maakt door elke week een andere serie op dat station te laten stoppen. Hierdoor heb je dan dus de ene week een overstap van 7 minuten en de andere week van 23 minuten op de bussen. Daar is voor Syntus natuurlijk niet tegenaan te plannen/wijzigen.
Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat busvervoerders er bij NS op aandringen gewoon consistent te zijn met hun stoppatroon. Dat heeft niets te maken met dat het een in jouw ogen relatief onbelangrijk station is en dat reizigers incidenteel misschien een paar minuutjes langer moeten wachten op hun aansluiting. Die toon klinkt namelijk wel door in je berichten.
Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat busvervoerders er bij NS op aandringen gewoon consistent te zijn met hun stoppatroon. Dat heeft niets te maken met dat het een in jouw ogen relatief onbelangrijk station is en dat reizigers incidenteel misschien een paar minuutjes langer moeten wachten op hun aansluiting. Die toon klinkt namelijk wel door in je berichten.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
Ware het niet dat het 25 minuten zijn op maandag t/m donderdag, want er was in de reactie op het advies sprake van 5 dagen in de week een stop van de 3100. De 3200 stopt er juist 5 minuten later vanuit Arnhem, maar de overstaptijd bedraagt normaal 6 minuten. Dat haal je dus niet.
Andersom was het probleem kleiner geweest. Notabene zelf het ROCOV advies geschreven dat negatief was over een afwijkende vrijdagsdienst (toen was nog sprake van het patroon wat nu in hafas staat), juist omdat het dan maar 5 minuten scheelde bij een op de 3200 afgestemde busdienst. (Met de bus daarmee meeschuiven verdubbeld de overstappen in Amersfoort weer, dus dat schiet niet op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2024
Dit is sowieso nog niet de laatste versie want het wijzigingsblad van december met de zogenoemde late requests wordt pas in oktober afgesloten. Maar als de 3200 er nog in staat is het waarschijnlijk de conceptversie, want die was door de ns in de definitieve versie al teruggebracht tot 6 ritten in de ochtend 6 in de middag.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2024
Verschillen per dag kan ik me nog iets bij voorstellen, maar per week?Hainje schreef: ↑vr 08 sep 2023, 14:40 Als ik de situatie rond De Klomp een beetje goed heb gevolgd, dan is het probleem vooral dat NS er een puinbak van maakt door elke week een andere serie op dat station te laten stoppen. Hierdoor heb je dan dus de ene week een overstap van 7 minuten en de andere week van 23 minuten op de bussen.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Hainje
- Berichten: 13644
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Dienstregeling 2024
Niet te letterlijk nemen. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2024
De 3200 is tussen Ah eb Shl ook de meest nutteloze serie die je kan bedenken en kost alleen een extra mcn. De max lengte nu is VIRM VI. Echter de treinen die ervoor of erna rijden rijden niet op maximale lengte, als je geluk hebt VIRM VI+IV maar meestal kleiner in de ochtendspits. 'smiddags rijdt de 3100 die na de 3200 rijdt meestal met een los stel. Dus waarom die 3200 moet rijden ....Bemined schreef: ↑vr 08 sep 2023, 16:16 Dit is sowieso nog niet de laatste versie want het wijzigingsblad van december met de zogenoemde late requests wordt pas in oktober afgesloten. Maar als de 3200 er nog in staat is het waarschijnlijk de conceptversie, want die was door de ns in de definitieve versie al teruggebracht tot 6 ritten in de ochtend 6 in de middag.
Tussen Shl en Rtd heb ik geen idee over de bezetting en lengte vd treinen dus daar oordeel ik niet over.
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Dienstregeling 2024
Ik zie dat Keolis ook ritten toevoegt: de 7992 (Es v 0.04u) gaat op zondag t/m donderdag ook rijden, maar dan tot Hgl. En er komt van ma t/m vr een vroege trein naar Enschede: de 7907 (Aml v 5.30u). Op zaterdag is de 7913 (Aml v 7.00u) nieuw. Ook rijdt de IC 's avonds een uur langer door (in beide richtingen één latere rit).
Daarnaast kun je op zondag vroeger met de IC uit Es: de 1624 start hier ipv pas in Dv.
Daarnaast kun je op zondag vroeger met de IC uit Es: de 1624 start hier ipv pas in Dv.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2024
Maar waar is momenteel wel de hele dag ETMET nodig dan? Ook op Eindhoven-Amsterdam kun je prima uit met een kwartiersdienst als je de treinen op lengte laat rijden. Hooguit 2 of 3 ritten per dag die dan echt een hoge bezettingsgraad hebben, maar dan kun je net zo goed voor die 2-3 ritten een voortrein laten rijden. (wellicht die voortrein juist Breda-Utrecht-Amsterdam laten rijden om de reizigers vanuit Breda en Tilburg juist uit de IC vanuit Eindhoven te houden)henrivanderweijden schreef: ↑vr 08 sep 2023, 22:29De 3200 is tussen Ah eb Shl ook de meest nutteloze serie die je kan bedenken en kost alleen een extra mcn. De max lengte nu is VIRM VI. Echter de treinen die ervoor of erna rijden rijden niet op maximale lengte, als je geluk hebt VIRM VI+IV maar meestal kleiner in de ochtendspits. 'smiddags rijdt de 3100 die na de 3200 rijdt meestal met een los stel. Dus waarom die 3200 moet rijden ....Bemined schreef: ↑vr 08 sep 2023, 16:16 Dit is sowieso nog niet de laatste versie want het wijzigingsblad van december met de zogenoemde late requests wordt pas in oktober afgesloten. Maar als de 3200 er nog in staat is het waarschijnlijk de conceptversie, want die was door de ns in de definitieve versie al teruggebracht tot 6 ritten in de ochtend 6 in de middag.
Tussen Shl en Rtd heb ik geen idee over de bezetting en lengte vd treinen dus daar oordeel ik niet over.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2024
Ook in hafas te vinden (als je weet waar je moet zoeken):
ICD 9520
Rtd 09:19 (splitsen vanaf de 900 vermoed ik)
Atw 10:01/10:03
Brusz 10:38
Startdatum staat vooralsnog op wijzigingsblad april, of het daadwerkelijk gaat rijden geen idee maar het pad is aangevraagd in ieder geval (in feite gebruikt men de Eurostar paden in de uren dat deze niet rijdt).
ICD 9520
Rtd 09:19 (splitsen vanaf de 900 vermoed ik)
Atw 10:01/10:03
Brusz 10:38
Startdatum staat vooralsnog op wijzigingsblad april, of het daadwerkelijk gaat rijden geen idee maar het pad is aangevraagd in ieder geval (in feite gebruikt men de Eurostar paden in de uren dat deze niet rijdt).
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2024
Betreft op werkdagen:
ICD 9520: 08:38 Asd - 10:38 Brusz
ICD 9536: 12:38 Asd - 14:38 Brusz
ICD 9556: 17:38 Asd - 19:38 Brusz
ICD 9564: 19:38 Asd - 21:38 Brusz
ICD 9511: 07:22 Brusz - 09:22 Asd
ICD 9531: 12:22 Brusz - 14:22 Asd
ICD 9543: 15:22 Brusz - 17:22 Asd
ICD 9563: 20:22 Brusz - 22:22 Asd
En in het weekend:
ICD 9516: 07:38 Asd - 09:38 Brusz
ICD 9528: 10:38 Asd - 12:38 Brusz
ICD 9540: 13:38 Asd - 15:38 Brusz
ICD 9564: 19:38 Asd - 21:38 Brusz
ICD 9511: 07:22 Brusz - 09:22 Asd
ICD 9523: 10:22 Brusz - 12:22 Asd
ICD 9551: 17:22 Brusz - 19:22 Asd
ICD 9559: 19:22 Brusz - 21:22 Asd
ICD 9520: 08:38 Asd - 10:38 Brusz
ICD 9536: 12:38 Asd - 14:38 Brusz
ICD 9556: 17:38 Asd - 19:38 Brusz
ICD 9564: 19:38 Asd - 21:38 Brusz
ICD 9511: 07:22 Brusz - 09:22 Asd
ICD 9531: 12:22 Brusz - 14:22 Asd
ICD 9543: 15:22 Brusz - 17:22 Asd
ICD 9563: 20:22 Brusz - 22:22 Asd
En in het weekend:
ICD 9516: 07:38 Asd - 09:38 Brusz
ICD 9528: 10:38 Asd - 12:38 Brusz
ICD 9540: 13:38 Asd - 15:38 Brusz
ICD 9564: 19:38 Asd - 21:38 Brusz
ICD 9511: 07:22 Brusz - 09:22 Asd
ICD 9523: 10:22 Brusz - 12:22 Asd
ICD 9551: 17:22 Brusz - 19:22 Asd
ICD 9559: 19:22 Brusz - 21:22 Asd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2024
Waarom keren die treinen zo lang?
-
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Dienstregeling 2024
Deze treinen zijn een voorproefje van de nieuwe snellere IC Brussel?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Dienstregeling 2024
Gaan ze er echt twee uur over doen? Lijkt me heel ambitieus.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2024
De ICD heeft een sneller pad tussen Amsterdam Centraal en Schiphol en heeft kortere halteertijden. Op basis van de bruto reistijd zou ICNG 13 minuten langer onderweg zijn dan een Thalys wat mij wel realistisch doet klinken.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2024
Terwijl de rijtijden tussen Brussel, Antwerpen en Rotterdam ook met een ICR stam gehaald kunnen worden (zie 9273 via treinposities)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten