Pagina 6 van 13
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 13:31
door fogeltje
Maar dat speelt al langer (alleen werd toen de naar Connexxion nog gekozen); maar in Nijmegen en Eindhoven heeft men toch gekozen voor Hermes omdat die naam van oudsher een binding met het gebied heeft. Hermes heeft ook een binding met Oost-Brabant. Al sinds de jaren 1920 reden Hermes of voorgangers in Oost-Brabant. Dat soort beweegredenen spelen ook vaak mee.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 18:14
door The Greyhound
Sebbo schreef: ↑za 11 jan 2025, 06:38
Ebusco komt nog steeds gewoon uit Deurne volgensmij
Op een paar Ebusco 3.0 bussen (wat geen succes was) komen alle Ebusco’s uit China.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 20:31
door iamthedutchdude
En weer gaat de discussie over of een bus onder Chinese rommel valt.
Laat ik duidelijk zijn: ja, de BYDs zijn rommel, maar daarmee is nog niet elke Chinese bus rommel. Zie bijvoorbeeld de redelijk succesvolle instroom van Yutong in ZHN. En ook de Ebusco's zou ik nou niet onder rommel scharen. Zie bijvoorbeeld de v.z.i.w. succesvolle inzet van die bussen in GD.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 20:39
door Jasper073
Hoe dan ook:
Als ik het goed begrijp dan mag Transdev niet mee doen omdat hun onderdeel zijn van Hermes ? of ja andersom.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 20:48
door iamthedutchdude
Nee, de vraag is of Transdev meedoet onder de naam Hermes (waarmee ze lokale binding hebben) of onder de naam Transdev (waarmee tegenwoordig structureel ingeschreven wordt). Transdev of Hermes (maar v.z.i.w. niet beide, want zelfde organisatie) mag echter gewoon inschrijven voor deze concessie.
Ik vermoed dat Transdev dat laatste doet, aangezien alle regionale namen de laatste jaren worden afgezworen (Connexxion is bijna overal verdwenen, Hermes rijdt in Veluwe-Zuid al met enkele bussen waarop de naam Transdev prijkt i.p.v. Hermes).
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 21:02
door Jasper073
Ahaa oke ik snap het

Thnx
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 21:26
door Lijn 45
Naar aanleiding van die vraag ben ik eens gaan kijken of Transdev onder de naam BBA zou kunnen inschrijven, die naam staat niet (meer) geregistreerd. Wel vond ik
deze, die waarschijnlijk is gebruikt voor hun bod op de huidige concessie. Dus wie weet gaat Transdev wel 'Brabants OV' als bedrijfsnaam gebruiken voor deze concessie (als ze inschrijven) (Bravo blijft uiteraard de merknaam).

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 21:43
door iamthedutchdude
Gezien de inschrijvingsdatum van dat beeldmerk vermoed ik dat Transdev dat beeldmerk had willen gebruiken in de Concessie Zuidoost-Brabant. Dat was echter wel in de tijd dat Transdev al die bijzondere merknamen (Breng, Hermes, Connexxion, OV Regio IJsselmond) nog accepteerde. Die tijden lijken nu toch echt in het verleden te liggen.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 21:56
door Selivio
iamthedutchdude schreef: ↑za 11 jan 2025, 20:31
Zie bijvoorbeeld de v.z.i.w. succesvolle inzet van die bussen in GD.
Dat heeft ook zeker 2 jaar geduurd voordat ze een beetje fatsoenlijk reden, maar dat vergeten we maar even

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 21:59
door omaylie
Van al die Qbuzz Ebusco 2.2's hebben die in Utrecht de minste problemen, maar dat terzijde.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 11 jan 2025, 22:30
door Meltrain
Lijn 45 schreef: ↑za 11 jan 2025, 21:26
Wel vond ik
deze, die waarschijnlijk is gebruikt voor hun bod op de huidige concessie.
Transdev heeft niet ingeschreven op de huidige concessie, maar misschien hebben ze die naam wel overgenomen (gekregen) van Veolia, die wel inschreef op de huidige concessie.
Maar eigenlijk is het in deze concessie niet zo belangrijk onder welke naam een vervoerder inschrijft, aangezien ze toch de merknaam Bravo moeten gebruiken.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 12 jan 2025, 11:14
door huibf
iamthedutchdude schreef: ↑za 11 jan 2025, 21:43
Gezien de inschrijvingsdatum van dat beeldmerk vermoed ik dat Transdev dat beeldmerk had willen gebruiken in de Concessie Zuidoost-Brabant. Dat was echter wel in de tijd dat Transdev al die bijzondere merknamen (Breng, Hermes, Connexxion, OV Regio IJsselmond) nog accepteerde. Die tijden lijken nu toch echt in het verleden te liggen.
Met de ZOB concessie is gevraagd om een branding te verzinnen. Daar is deze naam uit ontstaan. Uiteindelijk is het m niet geworden.
Volgensmij schrijft Transdev alleen nog in onder de Transdev naam. Ze willen van alle merken af. Connexxion en Hermes zullen bij een concessie wisseling dus sowieso ophouden te bestaan. Althans dat heb ik zo begrepen.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 12 jan 2025, 12:05
door RnBn
Ook voor de huidige ZOB concessie wilde men in Hilversum al af van Hermes en had het dus eigenlijk al Connexxion moeten zijn. Indertijd zat er in Eindhoven echter iemand op kantoor die zijn poot stijf heeft gehouden om zo de naam Hermes te behouden, ik ben alleen bang dat het nu niet meer gaat lukken.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 22 mar 2025, 12:24
door gkw1969
Is er al bekend wie er heeft ingeschreven op deze concessie? Biedingen moesten 20 maart 2025 om 12.00 binnen zijn
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 22 mar 2025, 13:07
door huibf
RnBn schreef: ↑zo 12 jan 2025, 12:05
Ook voor de huidige ZOB concessie wilde men in Hilversum al af van Hermes en had het dus eigenlijk al Connexxion moeten zijn. Indertijd zat er in Eindhoven echter iemand op kantoor die zijn poot stijf heeft gehouden om zo de naam Hermes te behouden, ik ben alleen bang dat het nu niet meer gaat lukken.
dat is zeker, Men schrijft maar onder een naam in en dat is Transdev. Ten tijde van de ZOB concessie was dat nog geen issue. Volgensmij had dat toen ook te maken met de CAO van Hermes en Novio....
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 22 mar 2025, 13:12
door huibf
gkw1969 schreef: ↑za 22 mar 2025, 12:24
Is er al bekend wie er heeft ingeschreven op deze concessie? Biedingen moesten 20 maart 2025 om 12.00 binnen zijn
Ja, maar

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 22 mar 2025, 13:14
door Hainje
Laten we zo stellen, wanneer mag het openbaar gemaakt worden?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 01 apr 2025, 23:04
door Jasper073
Ben ook wel nieuwsgierig haha hoop dat Arriva gewoon lekker blijft bij ons in Den Bosch
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 01 apr 2025, 23:17
door Chrysa
Hainje schreef: ↑za 22 mar 2025, 13:14
Laten we zo stellen, wanneer mag het openbaar gemaakt worden?
De aanbesteding bestaat uit twee fasen. In de 2e fase mag het bekend gemaakt worden. Dit zal ergens eind april zijn volgens mij.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 02 apr 2025, 10:33
door iamthedutchdude
Uit de
aanbestedingsstrategie:
Paragraaf 7.2 schreef:
Sluitingsdatum indienen Eerste inschrijving: 26 februari 2025
Sluitingsdatum indienen Definitieve inschrijving: 25 april 2025
Gunning: 18 juni 2025
Einde bezwaartermijn: 31 juli 2025
Start nieuwe concessie: 13 december 2026
Vermoedelijk komt er dus inderdaad niet eerder dan eind april iets naar buiten.
Over de twee fasen:
Paragraaf 7.1 schreef:openbare procedure met onderhandeling
De openbare procedure met onderhandeling is arbeidsintensiever en kent een langere doorlooptijd dan de ‘traditionele’ openbare procedure, maar gelet op positieve ervaringen bij onder andere de recente aanbesteding van de concessie West-Brabant, kiest de provincie voor deze procedure. Met deze keuze heeft de provincie namelijk meer ruimte voor inhoudelijke gesprekken met vervoerders over hun inschrijving, waarbij het doel is vervoerders de gelegenheid te bieden om:
- Eventuele gebreken in hun inschrijving te herstellen. Ondanks de grote mate van zorgvuldigheid die vervoerders doorgaans besteden aan hun inschrijving, kunnen bij het opstellen van een inschrijving altijd fouten worden gemaakt. Mede gelet op de grote inspanningen die een aanbesteding als de onderhavige vraagt van vervoerders, is het onwenselijk dat dergelijke fouten direct leiden tot uitsluiting. Om die reden wordt gebruik gemaakt van de ruimte die de van toepassing zijnde wet- en regelgeving biedt om vervoerders dergelijke fouten te laten herstellen.
- Onduidelijkheden in hun inschrijving op te helderen. Dit leidt er enerzijds toe dat de beoordelaars de inschrijvingen beter op hun waarde kunnen beoordelen, en kan anderzijds voorkomen dat na concessieverlening discussies ontstaan over de inhoud van de winnende inschrijving.
- De kwaliteit van hun inschrijving te verhogen. De focus ligt hierbij op het aanvullen van de onderbouwing waarom voor bepaalde maatregelen gekozen wordt, de effecten die hiermee bereikt worden en de wijze waarop eventuele risico’s bij de realisatie beheerst worden.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 02 apr 2025, 13:04
door Hainje
Kijk hier hebben we meer aan dan een "

"
Dank beiden.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 25 apr 2025, 07:49
door regenmaker
Gisteren was de definitieve sluitingsdatum:
https://s2c.mercell.com/today/110570
Is er al meer bekend?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 15:30
door Hainje
HOW LONG IS THIS GOING TO TAKE???!

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 19:48
door flipje
Je zou bijna denken.. Zeeland 2.0?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 16:53
door regenmaker
Lijkt me niet aangezien ze dan geen 2de ronde hadden ingepland waarbij discussies met vervoerders over hun bod worden gehouden, blijkbaar is er gewoon een radiostilte / vertraging om een reden die ik niet begrijp.