Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik heb vandaag mijn eerste ervaring gehad met Qbuzz op lijn 140 tussen Dordrecht en Rotterdam. Niks op aan te merken, prima die MAN's... maar 2 dingen:
- De bestemming stond links uitgelijnd... ontzettend lelijk.
- De omroep in de bus?! Heeft één of andere administratieve medewerker uit het Qbuzz-kantoor dat ingesproken ofzo . Wat een jankstem. Huur dan ff iemand professioneel in zoals bij Connexxion (Marion de Jager) en GVB (Marc Klardie).
ziggy schreef:- De omroep in de bus?! Heeft één of andere administratieve medewerker uit het Qbuzz-kantoor dat ingesproken ofzo . Wat een jankstem. Huur dan ff iemand professioneel in zoals bij Connexxion (Marion de Jager) en GVB (Marc Klardie).
Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan
Ik zag er pas een Volvo 7700 (?) in Interliner livrei.
Vanmiddag in Gelderland geweest, moest ik met CXX-lijn 85 en CXX-lijn 51. Op de eerste lijn had ik een MB Citaro met planken wat stoelen leken te zijn en op de tweede een ramba, dat ding viel bijna uit elkaar (obvious) en op de hellingen bij Wageningen had de motor het er maar moeilijk mee. Dat was nog niet het ergste, maar op dezelfde lijnen zag ik de andere kant op alleen maar Alliances of Integro's. :(
Karl schreef:Ik zag er pas een Volvo 7700 (?) in Interliner livrei.
Vanmiddag in Gelderland geweest, moest ik met CXX-lijn 85 en CXX-lijn 51. Op de eerste lijn had ik een MB Citaro met planken wat stoelen leken te zijn en op de tweede een ramba, dat ding viel bijna uit elkaar (obvious) en op de hellingen bij Wageningen had de motor het er maar moeilijk mee. Dat was nog niet het ergste, maar op dezelfde lijnen zag ik de andere kant op alleen maar Alliances of Integro's. :(
Lijn 85 is van Veolia Transport en ik vermoed dat je een Volvo 8700 gezien hebt, ik kan me nu niet indenken dat ze een Volvo 7700 in Interliner-livrei zetten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
lijn 86 is een gezamelijke lijn, zowel van Veolia als van Cxx. Als je een MB citaro Ex-ex-ex-ex-ex Apeldoornse stadsbus ziet, kan je beter even wachen op een van Veolia
Die 2800 bussen zijn echt rammelbussen ja, die reden hier (BRU) ook nog. Ik zag gisteren zo'n bus op lijn 180 Utrecht - Gouda, daar zou je toch ook niet blij van worden
Geert schreef: Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan
Van de buren:
Jablan schreef:De halte afroep bij het GVB wordt verzorgd door Studio Le Roy.
Gewoon een stem die je kunt inhuren, net zoals de stem van NS ook regelmatig terugkomt in radiocommercials.
en:
frankst schreef:Marc Klardie zit ook in een aantal treinen trouwens. (buitenland)
Hij doet bijvoorbeeld ook de omroep in de talenten bij Enschede.
Dat bij Qbuzz klinkt echt nergens naar. En het display + afroep-ontwerp lijkt ver-dacht veel op InfoXX, ook met "Volgende halte: *haltenaam*". Dat bij GVB/Connexxion klinkt een stúk beter, ook al is het bij GVB ook een medewerker. Het is wel een medewerker die zn stem verhuurd, dus wel enigszins professioneel.
Geert schreef: Marc Klardie is ook 'maar' een verkeersleider bij GVB hoor. Niks professioneels aan
Van de buren:
Jablan schreef:De halte afroep bij het GVB wordt verzorgd door Studio Le Roy.
Gewoon een stem die je kunt inhuren, net zoals de stem van NS ook regelmatig terugkomt in radiocommercials.
Als je op de site van Studio Le Roy kijkt zie je al hoe het zit: de studio verzorgt de opnames, maar ze worden ingesproken door GVB-medewerker Marc Klardie. "De stem" van NS (Arie Leenman wordt hier bedoeld neem ik aan?) heb ik professioneel nog nooit buiten NS gehoord. Of wordt hier Tuffy Vos of Loes van der Schaft bedoeld? Die laatste twee zijn wel professionele voice-overs.
en:
frankst schreef:Marc Klardie zit ook in een aantal treinen trouwens. (buitenland)
Hij doet bijvoorbeeld ook de omroep in de talenten bij Enschede.
Vanmorgen zag ik een uitrukkende GVU Citaro G met "12 Geen Dienst" (en eerst "12 De Uithof AZU") op de Balijelaan in Utrecht... kan nog weleens krap worden dan.
Verder reed er een Almeerse O408 (de 2312) op lijn 700 :D Foto volgt vanavond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mja... en ze zeggen steeds dat er in de zomerperiode kleinere busjes zouden hebben gereden, maar heb niet anders als touringcars langs zien komen in die periode
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zat in GVU lijn 12 naar de Uithof, en net bij de halte Heidelberglaan wilde ik eruit. En met mij nog vier anderen, naar later bleek. Maar aangezien we ALLE 5 dachten "iemand anders zal wel op het knopje drukken" konden we dus vanaf het ziekenhuis terug lopen
Overkomt je zelden, en iedereen is schuldig. Kon er dan ook alleen maar smakelijk om lachen :D
Reiziger Ddrs schreef:Verder reed er een Almeerse O408 (de 2312) op lijn 700 :D Foto volgt vanavond...
De ritten vanuit Almere worden gereden door CXX-tours. Dus dat klopt wel.. er is ook wel eens een lijn 700 bus verdwaalt op de spitslijnen richting Amsterdam......
Mja dat CXX-Tours die ritten rijdt wist ik ondertussen wel... heb in de bijna negen maanden dat ik nu in Utrecht werk en 's ochtends zowat altijd lijn 700 tref echter alleen nog touringcars en Integro's (zowel grijze als bestickerde) erop gezien. Maar vanmorgen dus deze 2312, waarvan hieronder een geweldige tegenlicht-telefoonfoto...
En zoals ik in het treintopic al schreef had het een leuke bijkomstigheid dat ik vandaag wat later in Dordt arriveerde. Normaal kom ik de vaste omloop van onze nieuwste "aanwinst" op de stadsdienst namelijk ergens onderweg met de bus naar huis tegen, maar vandaag was ik net te laat om die bus naar huis te halen en tevens mooi op tijd om de 5919 op de gevoelige chip vast te leggen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op het busstation van Bijlmer ArenA is opeens een paal met bolcamera geplaatst op perron B, precies op de plek waar de middelste uitstapdeur uitkomt als de bus mensen uit laat stappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat zijn perron 1 en 2, daarachter heb je perron A t/m veel, en op perron B (aankomst 44, vertrek 45) staat bijna op het einde een bolcamera met een hoopje zand ernaast. Voor een camera lijkt het mij helemaal geen effectieve plaats, ze kunnen hem beter bij houten banken neerzetten, daar is het veel drukker en blokkeren bussen het uitzicht niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.