Juist niet. Hoofddorp Opstel kun je behoorlijk ontlasten omdat je een heel spoor bezet houdt (9 rijtuigen...) + een ander spoor om om te lopen.Vinny schreef:Het beste zou zijn als de IC Enschede/Bad Bentheim-Amsterdam Centraal als stoptrein doorrijdt naar Hoofddorp Opstel.Ronald schreef:Maar je zit dan wel met een kerende internationale trein op Amsterdam Centraal (die van/naar Watergraafsmeer zou moeten), ik weet niet of dat handig is. Vandaar mijn opmerking hierover omdat keren op Hoofddorp Opstel misschien handiger is (maar wel veel extra tijd kost).
Dienstregeling 2013
Re: Dienstregeling 2013
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2013
Gaat de aangepaste s4500 ook eindelijk in Zaandam stoppen, zodat het een volwaardig IC-station wordt? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2013
De s4500 (of s1500) is al druk genoeg met de reizigers naar Hoorn en verder dus ik hoop van niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013
Valt mee, 8 bakken icm of 9 bakken pimpel ;)Ronald schreef:Ik voorzie alleen wel een capaciteitsprobleem als die s140 rond de avondspits uit Amsterdam Centraal vertrekt. De s1500 is behoorlijk druk rond die tijd...
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Dienstregeling 2013
De adviesaanvraag aan het locov.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Dat ziet er wat de NoordOost betreft redelijk hetzelfde uit als we hier al beredeneerd hadden... wel netjes trouwens dat men in Utrecht keurige cross-platformoverstaps wil gaan bieden tussen de pendels van/naar Rotterdam / Den Haag en de trein die Den Haag / Rotterdam - Amersfoort e.v. doet. Al vraag ik me toch wel enigzins af hoe men dat denkt te realiseren: omrangeren via OZ of steeds wisselende aankomst-/vertreksporen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
Hoeveel geld mag ik inzetten op Schothorst?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Ik zou er niet teveel op inzetten... heb het over Utrecht Centraal he Betreft dus de aansluiting van de 2000 Gvc - Ut op de 500/12500 Rtd - Gn / Lw en van de 2800 Rtd - Ut op de 1700/11700 Gvc - Es / Amfs die men cross-platform wil aanbieden.
Maar als je vanuit Rtd op, zeg maar wat, spoor 8 te Ut aankomt voor de aansluiting ri. Amersfoort vanaf 9 dan zal de aansluiting in de andere richting ook op 8/9 moeten plaatsvinden, tenzij je gaat omrangeren.
Maar als je vanuit Rtd op, zeg maar wat, spoor 8 te Ut aankomt voor de aansluiting ri. Amersfoort vanaf 9 dan zal de aansluiting in de andere richting ook op 8/9 moeten plaatsvinden, tenzij je gaat omrangeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
Ooh, Ut. Nee dan kan ik er beter niet teveel geld op inzetten.
Re: Dienstregeling 2013
DVM deel 3 -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013
Ik vraag me overigens af of het wel verstandig is om de spits IC tussen Alm en Shl toch nog maar niet te gaan rijden. Als er iets tot het afromen van de drukte van zowel de sprinters als de NO zal leiden dan is het laten rijden van die spits IC wel. Nu staat in het document dat men zich nog niet druk maakt over de capaciteit van de NO maar ik kan me toch niet voorstellen dat het rijden van de s4300 en s4600 14/16 bakken SLT (met het bijbehorende overvolle midden) nou voor van die korte halteertijden zal zorgen in de spitsen. Daar wordt met geen woord over gerept.
Re: Dienstregeling 2013
Je maakt gewoon een lange stop op het belangrijkste station: Amsterdam Zuid of Amsterdam Centraal. Iets wat nu ook al dagelijkse praktijk is en die tijd gebruik je om de trein helemaal vol te proppen, daarna gaat het bijna vanzelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013
De sprinters zijn het drukste op de stukjes Muiderpoort-Muziekwijk en Duivendrecht-Muziekwijk. Als de trein grotendeels vol is dan duurt het in- en uitstappen bij ieder los station substantieel langer en als je de boel dan krap hebt ingeplant krijg je iedere spits vertraging rond Zwolle en Schiphol. Niet echt de meest handige plekken nietwaar? Daarom zou je zoveel mogelijk reizigers moeten proberen een alternatief zonder sprinter moeten bieden. Dat zijn er tussen Almere en Amsterdam steeds minder:
- 2013: Geen IC-stop Almb
- 2016: Geen IC-stop Dvd
Re: Dienstregeling 2013
Het kan wat onhandig geformuleerd zijn in die LOCOV-brief, maar tussen neus en lippen door lees ik dat Alkmaar- Amsterdam C niet meer door de s800 bediend gaat worden. Alle overige treinseries in de brief zijn namelijk met alle stops weergegeven. Wijziging zal wel gevolg zijn van de bouwput op Amsterdam C.
Re: Dienstregeling 2013
Maar ja, dan zal er toch een andere (op Amsterdam Centraal kerende?) treinserie ingelegd moeten worden... Ook niet echt handig lijkt me.
Re: Dienstregeling 2013
Ik interpreteer het net ietsje anders: Alkmaar-Amsterdam en Enkhuizen-Amsterdam zijn nog niet "vastgebakken" aan een andere treinserie, wellicht wil de NS de handen vrij hebben om dat later nog eens te beslissen.Raymond schreef:Het kan wat onhandig geformuleerd zijn in die LOCOV-brief, maar tussen neus en lippen door lees ik dat Alkmaar- Amsterdam C niet meer door de s800 bediend gaat worden. Alle overige treinseries in de brief zijn namelijk met alle stops weergegeven. Wijziging zal wel gevolg zijn van de bouwput op Amsterdam C.
Ik ben nog altijd voor het volgende dienstregelingsmodel:De sprinters zijn het drukste op de stukjes Muiderpoort-Muziekwijk en Duivendrecht-Muziekwijk. Als de trein grotendeels vol is dan duurt het in- en uitstappen bij ieder los station substantieel langer en als je de boel dan krap hebt ingeplant krijg je iedere spits vertraging rond Zwolle en Schiphol. Niet echt de meest handige plekken nietwaar? Daarom zou je zoveel mogelijk reizigers moeten proberen een alternatief zonder sprinter moeten bieden. Dat zijn er tussen Almere en Amsterdam steeds minder:
2013: Geen IC-stop Almb
2016: Geen IC-stop Dvd
IC Enschede-Amersfoort-Amsterdam Centraal-Schiphol (geeft in Hilversum aansluiting op de sprinter naar Amsterdam Zuid)
IC Groningen/Leeuwarden-Almere-Amsterdam Zuid-Schiphol (geeft in Almere aansluiting op de sprinter naar Amsterdam Centraal)
De Sprinters in Weesp ook onderling aansluiting op elkaar laten bieden en alle treinseries 4x per uur laten rijden, met een optie op 6x per uur. Volgens mij moet dat passen.
Over de sprinterdrukte nog het volgende: de sprinters naar Het Gooi zijn iets drukker dan naar Almere, vooral omdat de trein hier ook in een belangrijke scholierenvervoersstroom voorziet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
Er staat in die brief ook dat er niets verandert in ´de kop van Noord-Holland'. Een directe reismogelijkheid naar Utrecht verliezen lijkt me wel degelijk een flinke verandering, dus ik denk dat ze gewoon geen zin hadden om alle stops boven Amsterdam weer te geven. Ze spreken over de huidige situatie namelijk ook over een IC Amsterdam - Heerlen/Maastricht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Zijn de rijtijden tussen de nieuwe stations op de Hanzelijn en de rijtijden naar de andere nieuwe stations voor drgl.2013 (zoals Almere Poort, Maastricht Noord, Halfweg-Zwanenburg) toevallig al (ongeveer) bekend?
En begrijp ik nou goed dat de IC's op de Hanzelijn nou wel in Lelystad gaan stoppen. Ik dacht eerder van niet.
Verder kan ik trouwens de treinnummerlijst van drgl.2013 niet openen, die op de Prorailsite staat :( Er wordt wel een nieuw venster geopend, maar dan gebeurt er niks :(
En begrijp ik nou goed dat de IC's op de Hanzelijn nou wel in Lelystad gaan stoppen. Ik dacht eerder van niet.
Verder kan ik trouwens de treinnummerlijst van drgl.2013 niet openen, die op de Prorailsite staat :( Er wordt wel een nieuw venster geopend, maar dan gebeurt er niks :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Re: Dienstregeling 2013
Met de IC Den Helder-Nijmegen verliest vooralsnog niemand een verbinding met Utrecht...RoelZ1 schreef:Er staat in die brief ook dat er niets verandert in ´de kop van Noord-Holland'. Een directe reismogelijkheid naar Utrecht verliezen lijkt me wel degelijk een flinke verandering, dus ik denk dat ze gewoon geen zin hadden om alle stops boven Amsterdam weer te geven. Ze spreken over de huidige situatie namelijk ook over een IC Amsterdam - Heerlen/Maastricht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
Maar die zou wel van 4x per uur naar 2x per uur gaan. Ik durf er wel een flesje wijn op in te zetten dat de trein uit Maastricht gewoon ma-za overdag door zal rijden naar Alkmaar en in de spits door naar Schagen.
Re: Dienstregeling 2013
De NS heeft ooit in een document geroepen dat er vanwege de verbouwing wat doorkoppelingen op Amsterdam Centraal zouden verdwijnen. Met het oog op een robuuster spoorwegnet roep ik al jaren dat de serie 800 opgeknipt moet worden, en wel zo snel mogelijk. Alkmaar en Maastricht hebben geen relatie met elkaar, maar wel last van elkaar als er op dat lange tussengelegen traject een verstoring is. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
De 800 blijft gewoon Maastricht - Alkmaar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Die ene doorkoppeling die vanwege verbouwing is verdwenen, namelijk Schiphol - Amsterdam - Lelystad wordt per dienstregeling 2013 juist weer hersteld.Vinny schreef:De NS heeft ooit in een document geroepen dat er vanwege de verbouwing wat doorkoppelingen op Amsterdam Centraal zouden verdwijnen.
Het gaat hierbij om de nieuwe fietstunnel die onder het CS wordt gebouwd, dat is als het goed is eind dit jaar klaar. Dan is er ook geen noodzaak meer om een verbinding op te knippen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Men is momenteel natuurlijk ook nog bezig met de toekomstige poortvrije passages onder Amsterdam Centraal door. Daarvoor zijn ook af en toe delen van perronsporen buiten dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
De fietstunnel west is pas deel een, er komt nog veel meer leuks aan inderdaad. Daardoor moet er wel (tijdelijk) geknipt worden want je kan helaas niet zoals in Rotterdam de gehele dag alles op twee perrons minder doen.
De s800 rijdt door naar Alkmaar omdat je in Amsterdam geen enkele ruimte hebt om die treinserie te keren en is wordt wel wenselijk geacht 4x per uur naar Alkmaar te rijden. Dan is de s800 naar Alkmaar blijven sturen een goede oplossing en door het doorsturen van de s3500 naar Heerlen wordt de materieelinzet ook opeens een stuk flexibeler, je hoeft niet meer het hele land door met 2x VIRM-IV als je dat niet wil.
De s800 rijdt door naar Alkmaar omdat je in Amsterdam geen enkele ruimte hebt om die treinserie te keren en is wordt wel wenselijk geacht 4x per uur naar Alkmaar te rijden. Dan is de s800 naar Alkmaar blijven sturen een goede oplossing en door het doorsturen van de s3500 naar Heerlen wordt de materieelinzet ook opeens een stuk flexibeler, je hoeft niet meer het hele land door met 2x VIRM-IV als je dat niet wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten