Pagina 6 van 10

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 16 jun 2008, 18:31
door Karl
Mat '54 op de Cartesiusweg.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 16 jun 2008, 19:09
door Daniel
Vanmiddag reed de t32549 zonder steward dus mocht de machinist bij elk station naar de eerste deur, fluiten, deuren sluiten, snel eruit springen en weer terug naar de cabine (binnendoor was kennelijk te ingewikkeld :P )

Op de terugweg zat er zowel bij Arriva als op de verkeersleiding iemand te slapen: de t32550 kwam voor een rood sein tot stilstand net voor Dordrecht, kennelijk was de trdl vergeten een rijweg op zicht naar spoor 15 in te stellen (waar de spitsversterking al klaar stond). Bij dat versterkingsstel was echter niemand aanwezig die aangaf dat er gecombineerd moest worden, dus parkeerde de machinist er maar vlak voor... uiteindelijk moesten tussen de instappende reizigers door de deuren dus weer even dicht om alsnog te combineren.
Maar daar hield het hele zooitje nog niet op: de machinist die het spitsstelletje van Gorinchem leeg terug naar Dordt moest rijden bleek geen vierkantsleutel te hebben dus werd de steward gevraagd in de buurt te blijven zodat'ie de cabine wel in kon :P Die reageerde echter met "splitsen?!"... goeie opleiding daar bij Arriva :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 16 jun 2008, 21:25
door Daantje
Vanmorgen in trein t2229 DDM (waarin nergens een nummertje te vinden was) met een gedeklasseerde bak. Ik heb heerlijk gezeten van Den Haag Laan van NOI tot Schiedam Centrum, het was ook veel rustiger dan de rest van de tweede klas. Keek zelf ook wel raar op want wist niet eens dat dit er was.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 16 jun 2008, 21:29
door Karl
Ah, de gedeklasseerde bak is er dus nog, zie 'm niet meer vaak in de s2200.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 16 jun 2008, 22:01
door Daniel
@Daantje: dat er geen nummertje te vinden is kan kloppen, DDM-1 heeft geen nummers voor de hele treinstam maar stamnummertjes per rijtuig die alleen op de buitenkant staan :wink:
Maar inderdaad, veel gedeklasseerde bakken zijn er niet meer. Behalve aan met een iets lichter kleur geel overgeplakte blauwe streep van de 1e klas kan je ze herkennen aan 't 687x-nummertje op de buitenkant.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 17:00
door reisthijs
Er rijdt ook nog DDAR rond met zo'n gedeklasseerde bak. Zat ik laatst nog in, bij twee banken heeft de zitting daar ineens toch het 1e-klas stofje, ziet er wel apart uit.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 18:23
door Daniel
Klopt ja, de 7401 was dat als ik me niet vergis.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 18:25
door Caspar
Zie 's ochtends vroeg meestal de 'Otter' staan bij de Singelgracht met 3 gedeklasseerde bakken erin (geel streepje over de blauwe strepen, wat bredere ramen). Zal me niets verbazen als ze dat ook meteen allemaal zijn?

Zat gister in een Ddar met 3 rijtuigen+loc tussen Asd en Wp

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 18:37
door Daniel
Tijdens een fietstochtje langs de MerwedeLingeLijn vanmiddag kwam ik nabij de Baanhoekbrug een vrij nieuw onderstation tegen. Volgens het bordje is het " OS Sdt ", maar nu komt de grap... het staat dus niet in Sliedrecht, maar op de Staart in Dordrecht :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 19:10
door Caspar
Afbeelding

Uitgelopen werkzaamheden afgelopen weekend tussen Amr en Zd, station Hlo.
Zelf heb ik 4x dat traject met bussen af moeten leggen. Alle varianten gehad; Stopbus Hlo- Beverwijk, Hlo- Zd snelbus Asdl- Amr en daar overstappen op de stopbus naar Hlo. En wat bleek: mijn vermoede klopte, het was ruim een half uur sneller om vanaf Sloterdijk rechtstreeks naar Amr te bussen en vanaf daar weer terug te bussen naar Hlo ipv de rechtstreekse bus van het reisadvies :?

Nog een treintje tegen gekomen op Asd:

Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 19:14
door Dubbele P
Vanmorgen in Roermond trof ik op V'tje 904 het opschrift 'Ddr-Gdm' aan.

Afbeelding

Zijn dit nog restanten uit de NS-tijd dat het stel op dat traject reed? En waarom heeft men dat erop gezet? Op andere V'tjes staat toch ook niet waar ze rijden? Overigens stond dat opschrift bij beide cabines aan beide zijden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 19:23
door Caspar
Oja nog vergeten te melden: gisteravond reed er een t4000 naar Uitgeest die bestond uit 3x SGMm :shock: Zal wel een gebrek aan SGMm geweest zijn door die uitloop van de werkzaamheden, zat smiddags namelijk in 2x SGMm als sneltrein Hn- Gvc

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 19:34
door Daniel
Dubbele P schreef:Zijn dit nog restanten uit de NS-tijd dat het stel op dat traject reed? En waarom heeft men dat erop gezet? Op andere V'tjes staat toch ook niet waar ze rijden? Overigens stond dat opschrift bij beide cabines aan beide zijden.
Dat opschrift staat erop omdat dit een van de stelletjes was die geschikt was gemaakt voor eenmansbediening door het inbouwen van sleutelkastjes in de cabines. Die eenmansbediening is er echter nooit gekomen vanwege protesten van de gemeenten langs de lijn, waarna de stelletjes door het hele land zijn gaan zwerven.
De sleutelkastjes zijn zover ik weet inmiddels weer uitgebouwd, maar de opschriften staan er dus nog altijd op :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 20:12
door mb90
Rond 19:30 uur is er weer een brandmelding geweest uit de overkapping van Barendrecht, alleen is deze dit keer wel serieus. Korpsen uit de hele regio Rijnmond zijn opgeroepen. Het scenario Zeer Grote Brand is zelfs gestart. Wordt vervolgd dus.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 20:33
door Jurjen
Caspar schreef:[..] snelbus Asdl- Amr
Niet Ass-Amr?
En wat bleek: mijn vermoede klopte, het was ruim een half uur sneller om vanaf Sloterdijk rechtstreeks naar Amr te bussen en vanaf daar weer terug te bussen naar Hlo ipv de rechtstreekse bus van het reisadvies :?
Tsja, de snelbussen kunnen vlakbij Ass de A9 op en tuffen dan zo door naar Alkmaar. Extra reistijd: een kwartiertje. Met een stopbus ben je alleen voor station Castricum al een kwartier in: Castricum voorbijrijden, door Castricum heen naar het station, en weer terug Castricum uit. Wat een hel!

Overigens heb ik begrepen dat bij de uitloop op maandag geen bussen beschikbaar waren! Reizigers tussen Utg en Zd werden dus gewoon aan hun lot overgelaten, want streekbussen reden ook niet... De s800 was opgeheven Asd-Amr, de s3000 omgeleid via Hlm (vermoedelijk zonder stop).

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 22:48
door IC3
Reiziger Ddrs schreef:Klopt ja, de 7401 was dat als ik me niet vergis.
Bijna goed :P 't is de 7402.
Caspar schreef:Zie 's ochtends vroeg meestal de 'Otter' staan bij de Singelgracht met 3 gedeklasseerde bakken erin (geel streepje over de blauwe strepen, wat bredere ramen). Zal me niets verbazen als ze dat ook meteen allemaal zijn?
In de Cheetah zag ik er gister anders ook nog een.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 22:50
door Wubbo
s800 reed tot Zd, s3000 stopte extra op Hlo als het goed is.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 22:51
door IC3
mb90 schreef:Rond 19:30 uur is er weer een brandmelding geweest uit de overkapping van Barendrecht, alleen is deze dit keer wel serieus. Korpsen uit de hele regio Rijnmond zijn opgeroepen. Het scenario Zeer Grote Brand is zelfs gestart. Wordt vervolgd dus.
Ja dat was me wat. Om 18.19 vertrokken uit Utrecht, om 22.13 in Zevenbergen aangekomen. Dat was met 120 minuten vertraging. Grrr. 't Had veel minder kunnen zijn, want de eerste trein die uit Rotterdam wegreed was de IC van 20.33 naar Vlissingen, die overigens wel een kwartiertje vertraging had. Komt 'ie aan in Dordt, zie ik daar nog de stoptrein naar Roosendaal staan van 20.56, rijdt'ie net voor neus weg en gaat 'ie dus voor de intercity rijden. Op die manier heb ik nog 50 min. mogen wachten op Dordt. :evil:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 17 jun 2008, 23:22
door Caspar
Wubbo schreef:800 reed tot Zd, 3000 stopte extra op Hlo als het goed is.
Dat was idd zo, maar Krommenie t/m Koog Bloemwijk hadden tot een uur of 3 gisteren helemaal niets. Daarna kon er worden doorgereden tot Wormerveer vanuit Zaandam, maar nog tot 19.30 heeft het geduurd voordat er helemaal volgens de dienstregeling gereden kon worden. Met die staking van Connexxion is het idd lastig om alternatief vervoer te krijgen, aangezien normale touringcars lang en breed richting de Costa's rijden intussen. De bussen van de geplande buitendienststelling voor dit weekend waren natuurlijk al tig maanden van te voren geregeld.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 18 jun 2008, 20:06
door Daniel
In Dordrecht is vandaag opstelspoor 21 tijdelijk buiten dienst gesteld vanwege de sloop van de voormalige fietsenstalling die binnenkort van start gaat. Tussen spoor 20 en 21 in staan nu bouwhekken en aan het einde van spoor 21 staat zelfs een dergelijk hek dwars over het spoor :P
Het opgestelde materieel is tijdelijk naar perronspoor 20 verhuisd, waardoor er dus tijdelijk iets minder bijsturingsmogelijkheden zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 18 jun 2008, 21:17
door Chauf21
Aan het begin van de middag klonk er op Den Haag Mariahoeve een luide pieptoon nadat de gebruikelijke omroepding-dong te horen was. En dat elke 5 minuten :(

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 18 jun 2008, 21:26
door Daantje
Chauf21 schreef:Aan het begin van de middag klonk er op Den Haag Mariahoeve een luide pieptoon nadat de gebruikelijke omroepding-dong te horen was. En dat elke 5 minuten :(
Op dat station is 5 minuten wachten ook al meer dan genoeg ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: do 19 jun 2008, 15:02
door waldo79
Jurjen schreef:
Caspar schreef:[..] snelbus Asdl- Amr
Niet Ass-Amr?
En wat bleek: mijn vermoede klopte, het was ruim een half uur sneller om vanaf Sloterdijk rechtstreeks naar Amr te bussen en vanaf daar weer terug te bussen naar Hlo ipv de rechtstreekse bus van het reisadvies :?
Tsja, de snelbussen kunnen vlakbij Ass de A9 op en tuffen dan zo door naar Alkmaar.
Je hebt globaal 2 routes: via Halfweg en bij Rottepolderplein de A9 op. Volgens mij is dat vanaf Ass nog iets van 10 km. Of via de Zaanstreek: A10-A8, binnendoor tot Uitgeest, daarna de A9. Lijkt me dat beide routes met een bus ruim 40 minuten kosten :)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: do 19 jun 2008, 17:34
door Daniel
- de doorgeschoten 869 had kennelijk toch aardig wat schade aan de infra toegebracht in Dordrecht... vandaag was men bezig de spoorstaven tussen de oorspronkelijke plek van het juk en het betonblok waar de trein op eindigde te vervangen. Kennelijk nogal ingewikkeld, want ze waren om 14.00 uur de spoorstaaf op z'n plek aan het leggen maar toen ik even voor 17.00 uur terugkeerde was'ie nog altijd niet volledig bevestigd
- de HC van de t12553 was z'n kniptang vergeten, leverde weer 'n origineel kaartje voor de verzameling op...
Afbeelding

Donderdag 16.55 ARNHEM spoor 3

Geplaatst: do 19 jun 2008, 20:31
door hmmg
Op spoor 3 komt de vertraagde trein uit Den Haag binnen. Gaat +10 naar Nijmegen. Trein op spoor 3, roosendaal, vertrek 16.56, staat klaar, fluitje, deuren sluiten en .....niet vertrekken. Verlate reizigers die nog hopen dat de HC de deuren weer vrij geeft. Inderdaad de deuren gaan weer open. Slimme reizigers denken dat trein naar Nm op spoor 2 eerder vertrekt en stappen masaal over. Pech. Trein naar Roosendaal mag toch eerder vertrekken. :lol:
Gevolg van dit alles dat de trein naar Tiel binnenkomt op spoor 5 (of is het 6?). Slechts met 5 minuten vertraging mag de trein naar Tiel vertrekken, helaas rijden de stopintercitys er nog voor dus sukkelen we naar Elst. Op de betuwelijn tart de machinist de grenzen van de ATB en in Kesteren rijdt hij vol vaart binnen. Gelukkig voor de overstappers is de trein naar Ut weer gehaald. Dit was dus twee uit drie keer te laat in Tiel deze week. Hoe dat straks moet als er vier intercitys en vier stoppers gaan rijden tussen Nijmegen en Arnhem :cry: