Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tegenwoordig niet meer. Er zullen 12-meters komen die de 360 gaat rijden. De citaro's die er nu rijden zijn slechts 4 die nu op de 360, de andere rijdt op de 129 en 660. En straks niet meer.
(waarom ga ik denken dat die citaro's naar de 300/310 gaan? )
Maar zullen de 12 meter-bussen niet in de R-NET-huisstijl gaan rijden dan?
En het zou inderdaad goed kunnen dat de zes bussen (9248-9253) naar de lijnen 300/310/N30 gaan. Maar er zijn daar geen dienstregelingswijzigingen geweest waardoor er op die lijnen extra bussen nodig zijn. Of wel?
Sowieso rijden die Citaro G's niet alleen op de Zuidtangent, maar rijden ze in de spits ook op de gewone diensten mee. Overigens heeft de 9113 een hele tijd op de Zuidtangent gereden, ze zitten sowieso niet bepaald ruim in de Citaro G's..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
360 ging inderdaad naar standaardbussen wegens bezuinigingen. Amstelland zit krap in de Citaro's, het feit dat er maandenlang een zilverkleurige uit Spijkenisse heeft rondgereden op de 300 zegt al genoeg eigenlijk. Het busstation op Bijlmer ArenA toont trouwens perfect aan hoe pervers het hele concept van R-NET is, want alleen de haltes van de 300 zijn voorzien van hippe R-NET dingen terwijl de overige R-NET lijnen helemaal niets hebben gekregen.
Arriva gaat hun bussen echt niet zomaar aan de concurrent verkopen, die sturen die bussen nog liever naar een land ergens ver van hier om ze nog eens jarenlang in te zetten, Portugal of Zweden bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vandaag weer een Rode bus op lijn 118 gezien. Wat ik op stalling Purmerend gehoord heb zijn er al bussen omgespoten. Maar die mogen weer niet Landsmeer in omdat ze 12,8 Meter lang zijn. Het blijft een falend fenomeen.
Er zijn geen bussen omgespoten, maar er rijden wel een aantal R-Net-bussen die geel gestickerd zijn. Dat heeft dan weer te maken met een lijn die in de toekomst R-Net zou gaan worden (weet zogauw even niet welke het was), waarvoor men dus vast het juiste materieel heeft aangeschaft. Zolang ze daar nog niet nodig zijn worden die bussen in 't geel gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Geen idee, dat vermeldde de mail waar ik het bovenstaande uit heb niet. Maar 'tis een lijn door twee concessiegebieden he, een knip zou me dus niet verbazen. Die is er immers eerder al geweest...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gelede Citaro's, precies dezelfde bussen als op de lijnen N30/300/310, wagenparknummers 9248-9253. Alleen volgens mij zijn ze een jaartje nieuwer, maar daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken.
JeffreyMeijer schreef:Ik had het nog leuker. Kwam op de A7 bij de afrit Purmerend een GVB bus tegen. Denk je uit de stad weg te zijn
Oh, ik kom regelmatig een HTM bus tegen in Zevenhuizen en Moerkapelle. Waarschijnlijk aan het lessen ?????
Kan een ritje naar de dealer zijn natuurlijk, ik weet niet precies waar die allemaal zitten maar ik dacht dat er ook een in Waddinxveen zat terwijl er geen een in Den Haag zou zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.