Pagina 51 van 56

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 12:47
door Frank93
De 9262 staat al een paar dagen in Alkmaar. Texel krijgt er een gelede wagen bij als reserve dus dat wordt deze dan gok ik.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 13:34
door omaylie
Weet natuurlijk niet wat de situatie is op Texel, maar stel dat ze per se CNG bussen willen, dan kunnen ze natuurlijk ook een uit Zeeland halen als reserve.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 14:54
door ReisRanger
Is het ook al bekend welke bussen de BYD's gaan vervangen? We hebben natuurlijk stuk of 5 ex-R net citeas erbij gekregen, maar ik denk niet dat ze daarmee die 21 BYD's kunnen vervangen. Aantal e-citea's van Hoorn naar Alkmaar denk ik?

Of blijven die BYD's toch wel? πŸ€”

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 15:06
door Milco
Met diesels hoef je niet tussentijds naar de garage om bij te laden, dus wellicht dat er minder bussen nodig zijn vanaf de 21e?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 15:19
door Meltrain
Voldoet Connexxion nog wel aan de concessie-eisen wanneer het elektrische bussen gaat vervangen door dieselbussen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 15:23
door Dionysusnu
Zie de eerdere vraag hier:
Station Luchtbal schreef: ↑ma 10 jun 2024, 12:37 Een eventuele vervanging van de BYD's door dieselbussen stuit niet op geboden of verboden in de concessievoorwaarden?
Dionysusnu schreef: ↑ma 10 jun 2024, 17:09 Volgens de eisen onder 7.1.4 van het PvE (bron: CROW concessiedatabase) moeten vervangende voertuigen dezelfde of een recentere datum eerste toelating hebben, en aan dezelfde of een betere emissienorm voldoen. Dus dieselbussen zouden niet zomaar mogen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 15:25
door ReisRanger
Lijkt me knap als het tot het eind van de concessie nog met diesels vervangend voor elektrische bussen rijden, ze zouden dan toch meer e-bussen moeten bestellen neem ik aan. Maar welk soort dan? Dat is mij nog een vraag...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 15:29
door Frank93
Er gaan 2 dieselbussen van Den Helder naar Hoorn, en 10 elektrische VDL's van Hoorn naar Alkmaar. In Alkmaar komen er ook nog 8 dieselbussen bij (waarvan een aantal nu al in de dienst rijden).

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 13 jul 2024, 16:00
door ReisRanger
Zijn de dieselbussen die naar Alkmaar gaan allemaal ex R-net bussen, dus 3200-3207?

En trouwens, de dieselbussen rijden toch (momenteel) of alleen in Alkmaar of wisselend tussen Hoorn en Den Helder? Of gaan ze als de dienstregeling ingaan zoveel mogelijk in hun eigen gebied rijden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 14 jul 2024, 10:50
door Ovspotteralkmaar
Frank93 schreef: ↑za 13 jul 2024, 15:29 Er gaan 2 dieselbussen van Den Helder naar Hoorn, en 10 elektrische VDL's van Hoorn naar Alkmaar. In Alkmaar komen er ook nog 8 dieselbussen bij (waarvan een aantal nu al in de dienst rijden).
Die 2 diesels die van Den Helder naar Hoorn gaan, Dat is toch alleen vanwege het zomerpakket wat vanaf 21 juli in gaat, tot einde zomer vakantie?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 14 jul 2024, 19:39
door Meltrain
Ik zie eigenlijk vandaag pas dat lijn 138 alleen op werkdagen overdag rijdt. Aangezien lijn 438 ook niet 's avonds en in het weekend rijdt, betekent dat dat Andijk op die momenten geen busverbinding meer heeft.
Dat is wel een forse verslechtering!

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 14 jul 2024, 20:05
door Milco
Net buiten het dorp vertrekt 1x/uur lijn 132 naar Hoorn.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 15 jul 2024, 08:20
door CSA2
Ook lijn 131 rijdt zaterdag naar Andijk Hoekweg.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 16 jul 2024, 08:33
door BusFreakRotterdam
Is er al ergens een lijnfolder/boekje te downloaden met alle lijnen in een pdf file dienstregeling ingaand op 21 juli?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 16 jul 2024, 15:13
door Milco
Ik zit de nieuwe dienstregeling van lijn 30 te bekijken. De laatste rit 's avonds rijdt in beide richtingen slechts tussen Den Helder en Julianadorp waardoor er 's avonds laat twee ritten na elkaar vanuit Julianadorp naar Den Helder rijden met slechts een interval van 6 minuten. :')

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 16:20
door Milco
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 16 jul 2024, 08:33 Is er al ergens een lijnfolder/boekje te downloaden met alle lijnen in een pdf file dienstregeling ingaand op 21 juli?
Jazeker, hier de directe link: https://www.connexxion.nl/getmedia/47c2 ... 210724.pdf

Wel ontbreken bij diverse lijnen de vertrektijden; ik ben het al tegengekomen bij de lijnen 2, 8 en 130. Ook de niet bestaande halte GARAGE bij lijn 8 is een mooie misser :')

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 16:52
door TLP
Maar welke route rijdt lijn 130 dan?
De missende vertrektijden bij lijn 2 en 8 lijken de suggestie te wekken dat er op sommige momenten halteoverslaand vervoer wordt gereden. Hoewel dat voor bijvoorbeeld lijn 131/132 opgelost is met het teken | geeft de situatie bij lijn 2 en 8 wel een verwarrende indruk.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 16:57
door Milco
Lijn 130 rijdt tussen Julianadorp en Schagen. En er worden geen haltes overgeslagen, de tijden ontbreken hier daadwerkelijk in het busboekje. In de dienstregeling klopt alles wel.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 16:59
door CamilleKreemers
Die halte Garage klinkt bijna als afloshalte

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 16:59
door Milco
In de dienstregeling komen de vertrektijden bij GARAGE overeen met de halte Bestevaerstraat.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 18:47
door CSA2
CamilleKreemers schreef: ↑wo 17 jul 2024, 16:59 Die halte Garage klinkt bijna als afloshalte
Sommige ritten van lijn8/9 slaan soms een halte over of eindigen niet bij het station maar de Nassaulaan in Alkmaar.

Lijn 133/138 zitten ook hele opmerkelijke dingen tussen. 133 vertrekken overdag 2 bussen achter elkaar met slechts een minuut speling en de 138 vertrekt vanaf Station Bovenkarspel-Grootebroek (en niet station Bovenkarspel zoals de lijnfolder vermeld) richting Andijk een minuut na de buurtbus na Andijk. Er worden iig flink wat dienstregelingsuren verspilt aan zaken die totaal zinloos zijn of die elders meer dan prima ingezet hadden junnen worden.

Alles is weer lekker professioneel in elkaar gezet en goed gecontroleerd voor het online is gezet... Maargoed het is Cxx dus de verwachtingen mogen niet te hoog zijn natuurlijk!

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 20:58
door IIVQ
Het dienstregelingboekje wordt intern bij ons gekscherend wel eens het leugenboekje genoemd. Druk je het op tijd, dan komen onvermijdelijke lastminite drgl-wijzigingen niet mee. Druk je het te laat, dan gaat iedereen zeuren. We maken het tegenwoordig echt alleen nog als het moet van de opdrachtgever.

In de periode dat we het nog wel drukten maar niet meer uitdeelden (in een andwre concessie) maar alleen op aanvraag opstuurden, we minder dan 30 aanvragen hadden, waarvan meer dan de helft op het adres van gemeente- of provinciehuis of ROCOV-leden.
Het maken van een drgl-boekje is helaas geen geautomatiseerd proces, het kost enkele weken fulltime werk, dat weegt mijns insziens niet echt op tegen de paar mensen voor wie het nodig is.

Kijk maar gewoon op de drgl online, die klopt. Bij die 8/9 is iets raars gebeurd. Die halte GARAGE kan ik niet verklaren, er is daar afgelopen 10 jaar geen garage geweest terwijl de halte wel in de route van lijn 2/8/163 zit. En we doen in Alkmaar ook niet aan aflossen bij de garage.

Overigens staat de 130 bij de 30 en dat van die 133 met 2 ritten vrijwel tegelijkertijd klopt, dat zijn verdichtingsritten van/naar Zwaag (overigens alleen buiten de vak).

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:00
door CSA2
Heb wat jaren in Zwaag gewoond langa die bewuste route en dat is pure geldverspilling... Met de basisfrequentie van lijn 133 is het aanbod meer dan voldoende. Had ook in lijn 4 gestoken kunnen worden zodat er op zaterdag overdag iedere 30 min. Een bus rijdt, of lijn 5/6 xodat er een knappe 30/30 ligging zou kunnen zijn in de avond en op zondag. Wat een amateuristisch gepruts allemaal weer.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:04
door IIVQ
Richt een busmaatschappij op zou ik zeggen. In 2026 gaat er weer een tender voor dit gebied lopen. Je wint zΓ©ker, aangezien je het veel beter weet dan de zittende partij! *O*

(Tip: begin nu alvast even met je diploma's halen)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 jul 2024, 22:14
door CSA2
Voor gezond verstand heb je geen diploma's nodig. Wel kennis van de omgeving en reiabewegingen.. gelukkig woon ik pas 45 jaar in de omgeving dus weet ik totaal niet waar ik over praat. Al eens een rondje in NHN gedaan? Naar Lambertschaag, Andijk of een uurtje op Abbekerk Busstation gestaan in de regen? Mooi bezoekje aan Julianadorp of uberhaupt een reiziger geaproken die in Alkmaar met de stadsbus naar het centrum wil?

Je kan praten over diploma's en papieren wat je wilt, maar Cxx is al flink wat jaren de boel aan het slopen. Vraag je collega's die in de werkelijkheid leven met dagelijks een atuur in hun handen eens wat ze er van vinden, kijken of jouw papieren werkelijkheid echt zo staat als een huis...