Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gesloten
Hainje

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Hainje »

Dat dan weer wel.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik verbaas me er vooral over hoe VROEG het allemaal moet for some reason :') Vriendlief begint uiterlijk om 8 uur, liefst al om 730 of nog eerder, andere vrienden met kantoorbanen zijn ook allemaal zo vreselijk vroeg.. En ik altijd maar denken dat werkvloeren pas zo rond 8 uur eens gingen opstarten maar dat schijnt al haast 'laat' te zijn :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Hainje

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk voor de spitsen willen reizen.

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ik kreeg te horen dat ik morgen wel om 17:00 in Dordt moet zijn
Ah, Je gaat een winterjas kopen? :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Ardan schreef:Ik verbaas me er vooral over hoe VROEG het allemaal moet for some reason :') Vriendlief begint uiterlijk om 8 uur, liefst al om 730 of nog eerder, andere vrienden met kantoorbanen zijn ook allemaal zo vreselijk vroeg.. En ik altijd maar denken dat werkvloeren pas zo rond 8 uur eens gingen opstarten maar dat schijnt al haast 'laat' te zijn :')
Sommige mensen mogen niet aankomen op Utrecht Centraal tussen 8 en 9, dus ja.

Over kerst gesproken, (ik weet, mosterd en maaltijd), die gaat super gezellig worden, ik zit tot 04:00 in het vliegtuig die zondagochtend.
Chrysa

Mag ik even kwijt #202

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: Ah, Je gaat een winterjas kopen? :lol:
Met mijn vader? Die vent koopt zijn eigen kleren niet eens zelf. :')
JWM

Bericht door JWM »

OV-Fiets rekent per 1 januari geen abonnementskosten meer. Wel gaat het huurbedrag fors omhoog naar 3,85 (was 3,35).
Aking

Bericht door Aking »

Dus vanaf >20 ritten per jaar ben je duurder uit, maar volgens NS is dat een minderheid (worden die dingen echt maar zo weinig gebruikt? :X )
JWM

Bericht door JWM »

Het is in iedergeval drempelverlagend voor nieuwe gebruikers.
trolly

Bericht door trolly »

Aking schreef:Dus vanaf >20 ritten per jaar ben je duurder uit, maar volgens NS is dat een minderheid (worden die dingen echt maar zo weinig gebruikt? :X )
Dan lijkt de oplossing me simpel: verhoog de prijs voor pak 'm beet de eerste vijftien ritten tot € 4,-, en verlaag die prijs weer voor de meergebruikers, desnoods tot een bepaald plafond. Het gaat toch allemaal automagisch, en zo spaar je alle kolen en geiten. Of verdienen ze gewoon niet genoeg op de veelgebruikers? (En worden die dingen door sommigen juist héél veel gebruikt?)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik denk gewoon dat men ervan uit gaat dat de veelgebruikers dat blijven doen (en niet gaan overstappen op de bus), en dat minder reguliere gebruikers nu vaker gaan fietsen of juist gaan beginnen met OV-fietsen. Deze nieuwe prijsstelling is ook voor veel dagjesmensen aantrekkelijk, waardoor je ook in het weekend de bezetting verhoogt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Plus dat de NS Business Card deze prijsstelling al had
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Aking schreef:Dus vanaf >20 ritten per jaar ben je duurder uit, maar volgens NS is dat een minderheid (worden die dingen echt maar zo weinig gebruikt? :X )
Voor de mensen die het betreft gaat NS repareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Deze nieuwe prijsstelling is ook voor veel dagjesmensen aantrekkelijk, waardoor je ook in het weekend de bezetting verhoogt.
De bezetting in het weekend is anders al heel behoorlijk hoor, genoeg stations waar je dan gewoon misgrijpt. Van het verhogen van de bezetting zou je vooral op een station als Utrecht Centraal met veel verhuurlocaties met heel veel fietsen profijt kunnen hebben. Echter niet op kleinere stationnetjes die juist voor dagjesmensen een aantrekkelijk vertrekpunt kunnen vormen vanwege een mooie omgeving o.i.d.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trolly

Bericht door trolly »

@Suus: like.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Voor de mensen die het betreft gaat NS repareren.
Compenseren bedoel je? Of?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, maar NS noemde dat repareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Gvd, blijkbaar heeft de gemeente vandaag fietsen staan wegknippen en ook mijn fiets is meegenomen. Ik weet echter zeker dat mijn fiets niet gevaarlijk stond toen ik 'm vanmorgen achterliet (niet in de stalling, maar daar was ook geen plek meer).

En alsof je al niet genoeg gestraft bent door 's avonds in de regen naar huis te lopen ipv fietsen en morgen ergens ver weg in de Binckhorst je fiets op te halen mag je ook nog even 25 euro neerleggen voordat je je fiets weer meekrijgt. Wat is dat voor debiel beleid :roll:
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Ik verbaas me er vooral over hoe VROEG het allemaal moet for some reason :') Vriendlief begint uiterlijk om 8 uur, liefst al om 730 of nog eerder, andere vrienden met kantoorbanen zijn ook allemaal zo vreselijk vroeg.. En ik altijd maar denken dat werkvloeren pas zo rond 8 uur eens gingen opstarten maar dat schijnt al haast 'laat' te zijn :')
Ochtendmensen en avondmensen he. Ik begin meestal kwart over 9, met later zou ik weinig moeite hebben alleen ben je dan zo laat weer thuis...
Aking

Bericht door Aking »

Geert schreef:Gvd, blijkbaar heeft de gemeente vandaag fietsen staan wegknippen en ook mijn fiets is meegenomen. Ik weet echter zeker dat mijn fiets niet gevaarlijk stond toen ik 'm vanmorgen achterliet (niet in de stalling, maar daar was ook geen plek meer).

En alsof je al niet genoeg gestraft bent door 's avonds in de regen naar huis te lopen ipv fietsen en morgen ergens ver weg in de Binckhorst je fiets op te halen mag je ook nog even 25 euro neerleggen voordat je je fiets weer meekrijgt. Wat is dat voor debiel beleid :roll:
Befehl ist Befehl! :x
Hainje

Bericht door Hainje »

Zit in een sprinter welke moeite heeft met optrekken. Je hoort de machinist 'gas geven' maar echt optrekken is er niet bij. :p

ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Welk type materieel is het?
Hainje

Bericht door Hainje »

SLT. Zal wel een software dingetje zijn.

waldo79

Bericht door waldo79 »

Merkt dat wel vaker met SLT. Wegrijden vanaf het beginpunt na kopmaken levert ook problemen op. Vaak genoeg dat je in Tl een aantal minuten langs het perron blijft staan en dat dan ineens de machinerie op gang komt :lol:

Gisteren hield mijn trein het op Htnc voor gezien na 1 meter gereden te hebben...Een reset was nodig om de boel op te gang te krijgen, gevolg +15 en een gemiste overstap :N
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Voor het eerst in Mini Metro meer dan 2000 punten gehaald. Vond het toch wel een aardig netwerkje zo :)

Afbeelding
Gesloten