Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
umbusko
Donateur

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Maar… rechts heeft toch standaard voorrang als er niks staat? :s

Een voorrangsbord mis je makkelijk, en dan zijn (Nederlandse) haaientanden heel prettig omdat je meteen ziet wie voorrang heeft. Als er niks staat, blijf je twijfelen: stond er een bord en heb ik het gemist of stond er überhaupt geen bord? Zoveel kruispunten waar ik iets op intuïtie doe en daarna denk, klopte dit wel?
ArrivaBas
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: zo 06 jul 2025, 21:32
umbusko schreef: wo 18 jun 2025, 17:30 Haaientanden mis ik trouwens ook ontzettend.
Haaientanden hebben in Duitsland een ander betekenis dan in Nederland. Bij ons zijn ze een teken dat rechts aan deze kruispunt voorrang heeft en niet zoals in NL waar men altijd voorrang moet geven als men de tanden op zijn rijbaan heeft.
Duitsland is binnen Europa juist de enige die afwijkend een brede onderbroken streep als verkeerstekens voor voorrang verlenen gebruikt. De rest van in ieder geval West-Europa gebruikt daar haaientanden voor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie