Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
cassie127

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Voordeel is wel dat je met je Eurocityticket geen toeslag nodig hebt op de HSL.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79

Bericht door waldo79 »

Die vermelding van het toeslagvrij reizen staat altijd op het ticket ongeacht of Schiphol Rotterdam onderdeel uitmaakt van de reisroute.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

rvdborgt schreef:
iamthedutchdude schreef: vr 01 aug 2025, 12:48 Als ik een internationaal ticket voor de Eurocity koop (van Antwerpen naar Zwolle, met 100% korting in NL), staat daar dan een routevoorschrift op voor het binnenlands traject of is de routekeuze binnen Nederland vrij?
Er is geen routevoorschrift in Nederland. Alleen het grenspunt en de bestemming worden vermeld. Dat is overal hetzelfde, aangezien NS dat zelf bepaalt in de NRT-tabellen voor de verkoop door andere spoorwegen.
En het treinnummer als het een ticket met treinbinding betreft, die bestaan namelijk ook met 100% korting in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Ik heb een global interrail pass. Ik heb voor deze pas nog één reisdag over en twee inbound/outbound reizen (van de oorspronkelijke 3). Kan ik dus een retourtje maken op deze laatste reisdag?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Je kunt doen wat je wilt. Als je een retour vanuit Nederland doet, zal de app maar 1 in/outbound gebruiken, want het is op dezelfde dag.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Je mag een hele dag in Nederland reizen, niet "slechts" een (of twee) ritten.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Suus schreef: vr 01 aug 2025, 14:13 En het treinnummer als het een ticket met treinbinding betreft, die bestaan namelijk ook met 100% korting in Nederland.
Daarvan heb ik gelukkig geen last, aangezien ik toch een Flexpreis boek (weet nog niet precies hoe laat ik uit Antwerpen weg kan, daarnaast wordt het toch door de werkgever betaald). Maar die treinbinding geldt dan toch alleen voor het oversteken van Hazeldonk Grens?

Voor de rest: bedankt voor de snelle antwoorden!
en-es

Bericht door en-es »

Treinbinding geldt inderdaad alleen voor de desbetreffende EC of ECD waarmee je de grens over gaat.
Ivan

Bericht door Ivan »

Zojuist heeft mijn broertje een nieuwe ov chipkaart in gebruik genomen. Nu heeft zijn Ma zo'n reizen op rekening 40% korting abonnement erop gezet, echter bleek dat die nog niet op de kaart was geladen.
Toen hij daarnet wilde inchecken klaagde het poortje over te weinig saldo; dus ik zette er wat saldo op. Daarna bedacht ik me dat dat abonnement er misschien nog niet op zou staan, wat juist bleek te zijn.

Aangezien hij voor zowel trein als bus ed reizen op rekening heeft, heeft hij dat saldo natuurlijk niet nodig.
Is er een manier om dat er terug vanaf te halen? Op ovchipkaart.nl kan in enkel het geld terug vragen in combinatie met een nieuwe pas of enkel de huidige opzeggen. Dat is uiteraard juist niet de bedoeling.
Plaats reactie