Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik zag vanmiddag twee gekoppelde trams op de Stadhouders weg. Ze filmden lesrijtuig. Toen ik een uur later weer langs fietste reden ze los van elkaar via de Bergselaan naar de Schieweg richting centrum. Gaan ze testen om met gekoppelde trams te rijden?
Zag je zo'n kabeltje bij de koppeling van die trams of niet? Zo ook zomaar kunnen dat er instructie werd gegeven als er een tram gesleept moet gaan worden naar de remise in geval van defecten of pantos die kapot zijn.
Trams zijn al sinds jaar en dag voorzien van een mogelijkheid om via een stang puur mechanisch gekoppeld te worden ten behoeve van het wegslepen van defecte trams. Kan dus gewoon een instructierit zijn voor precies die procedure.
Of voor de gevangenis. Wel typisch dat men het RNet logo blijkbaar niet mag bestickeren want dan herkennen reizigers niet meer dat de metro hoogwaardig OV is en pakken ze weer massaal de auto.
Had een mooie oranje metro verwacht voor Fanta
Begrijp nog steeds het concept van Rnet niet. De meeste reizigers hebben hier echt geen oog voor. Als je echt iets onderscheidend wilt vind ik het M-net in Berlijn wel een goed voorbeeld. 24/7 service.
Is er al iets bekend over terugkeer van de BOB bus. Zo’n grote stad zonder nachtbus is echt heel vreemd.
Daantje schreef: ↑di 24 sep 2024, 21:22
Ik zag vanmiddag twee gekoppelde trams op de Stadhouders weg. Ze filmden lesrijtuig. Toen ik een uur later weer langs fietste reden ze los van elkaar via de Bergselaan naar de Schieweg richting centrum. Gaan ze testen om met gekoppelde trams te rijden?
Het was idd een instructierit. Gekoppelde trams kan niet want daar is de infra niet geschikt voor (en de trams ook niet).
010rdamm schreef: ↑di 24 sep 2024, 23:12Had een mooie oranje metro verwacht voor Fanta
Begrijp nog steeds het concept van Rnet niet. De meeste reizigers hebben hier echt geen oog voor. Als je echt iets onderscheidend wilt vind ik het M-net in Berlijn wel een goed voorbeeld. 24/7 service.
Is er al iets bekend over terugkeer van de BOB bus. Zo’n grote stad zonder nachtbus is echt heel vreemd.
Met ingang van dienstregeling 2025 keren de BOB-buslijnen weer terug, op voorwaarde natuurlijk als er genoeg personeel is om die bussen te gaan rijden.
Ga ik wel vanuit; zijn vanuit de zelfde order als die van de HTM. Lijkt me niet dat je als “vervolgorder” nog veel dingen kan aanpassen?
Bemined schreef: ↑ma 22 jul 2024, 22:17
De RET wil met spoed 27 extra elektrische bussen kopen van hetzelfde type wat de HTM onlangs heeft aangeschaft. Reden is het uitstel van de aanbesteding van de 3e tranche elektrische bussen, de lagere beschikbaarheid van de huidige bussen en het voornemen van de gemeente om 30km/u zones in te voeren in de stad wat mogelijk extra omlopen kost. De RET doet hierdoor nu beroep op dwingende spoed om een beperkt aantal bussen aan te schaffen zonder aanbesteding te doorlopen.
dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 17:52
De RET neemt in 2025 27 mercedes benz e citaro's in gebruik.
Zullen hetzelfde model gaan worden als bij de HTM
Bron: interne mededeling van de RET.
Typisch RET, ze kiezen vaak voor of VDL(voorheen Berkhof, Hainje... een pot nat, dezelfde meuk) of Mercedes-Benz.
De reden lijkt mij vooral de uitval van de VDL wagens waardoor er nog relatief veel 300 series rijden. (Hoeveel Citaro's heeft de RET nog?) Het probleem met die Citaro's is dat ze einde levensduur beginnen te raken.
Ik denk dat die nieuwe E-Citaro's er komen om de huidige Citaro's te vervangen, ze zijn immers al 16 jaar oud.
Ergens wel goed nieuws daar Mercedes-Benz tot de betere bussen behoort, beter dan VDL.