Pagina 52 van 56
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 20 mar 2025, 20:21
door ICE11
Zoals ik elders hier in het forum al schreef zijn de geplande grootschalige werken tussen Köln en Bonn op korte termijn door DB Infra
Go afgelast. Daardoor komt National Express nu in de problemen, omdat het personeel al elders is ingezet en dus kan de RB48 mogelijk tot eind van dit jaar niet naar Bonn rijden hoewel de lijn gewoon open is.
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 28 mar 2025, 19:40
door ICE11
Er zijn weer mooie vooruitzichten voor reizigers tussen Köln en Bonn via de linke Rheinstrecke: De "Generalsanierung" van februari tot juli 2028 was al bekend, maar nu heeft men bekend gemaakt, dat aansluitend tot eind 2029 meerdere bruggen tussen Köln Hansaring en Köln Süd worden vernieuwd zodat alle treinen via de Südbrücke moeten. Dus voor bijna twee jaar geen doorgaande treinen tussen Köln Hbf en Bonn Hbf......

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 29 mar 2025, 12:25
door TomSteyl
Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf -
Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden
En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 29 mar 2025, 14:37
door ITF
Welk voordeel heeft het omwisselen van de zuidelijke takken van RE 1 en 5?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 29 mar 2025, 14:44
door cassie127
Ja die snap ik nou ook niet helemaal. RE 5 kan toch gewoon omgeleid worden zoals je nu bij de RE 1 hebt staan. Daar is geen compleet nieuwe lijnvoering voor nodig.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 29 mar 2025, 16:32
door TomSteyl
Vooral vanwege het niet kopmaken en toch de rijtijd binnen de perken te houden (vanaf Messe/Deutz direct naar Düsseldorf). En de capaciteit via Kalk Nord is te weinig voor 2 uur treinen per uur per richting.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 23:13
door ICE11
TomSteyl schreef: ↑za 29 mar 2025, 12:25
Misschien moeten ze voor die periode een aantal verbindingen husselen, bijvoorbeeld:
* RE1: Koblenz - Bonn - Südbrücke - Messe/Deutz - Düsseldorf -
Hamm (is technisch mogelijk via Kalk Nord)
* RE5: Aachen - Köln Hbf - Düsseldorf - Wesel
* RE6: (Niederdollendorf Emplacement) - Bonn Oberkassel - Köln/Bonn Flughafen - etc. - Minden
En wellicht afspreken met SWB/KVB om de trams tussen Köln en Bonn uit te breiden (op kosten van DB Infra natuurlijk)
Je vraagt te veel flexibiliteit van spoorwegen, welke al met het dagelijkse kost zijn overbelast....
En wat de trams betreft, hier zijn de tegenargumenten vooral de enkelspoor op lijn 18, de beperkte capaciteiten in Bonn om te keren en het drukke kruispunt Barbarossaplatz in Köln.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 01 apr 2025, 20:45
door TomSteyl
Ik vraag me af als ze optie Kalk-Nord niet zullen doen, hoe het er dan uitziet. Opties met kopmaken of Köln Hbf/Messe-Deutz helemaal overslaan lijkt me bijna onmogelijk. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is echt alles via de lijn ten oosten van de Rijn te pompen, maar daar zullen ze ter linkerzijde allerminst blij mee zijn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 03 apr 2025, 10:23
door ICE11
Dat met Köln volledig overslaan heeft men ooit al gedaan. De RE5 reed toen nonstop van Brühl naar Leverkusen-Mitte....
Als wij het al over werken hebben... Tussen 2. en 19. Mei is Köln Hbf. vanuit het westen helemaal niet bereikbaar vanwege omschakelen op digitale beveiliging:
https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... 71158.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 03 apr 2025, 11:31
door Ardan
De 21e eeuw heeft ook eindelijk Köln bereikt hoor

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: ma 07 apr 2025, 14:24
door Nitein-Repart
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... gehen.html
Vanaf dienstregeling 2026, ingaande op 14 december 2025 gaat de S6 weer doorgaand rijden tussen Essen, Düsseldorf en Köln.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: di 08 apr 2025, 18:59
door Nitein-Repart
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... hrbar.html
Het was de bedoeling dat Marienheide-Lüdenscheid (RB25) vanaf 1 mei heropend zou worden, maar Marienheide-Lüdenscheid wordt pas vanaf 30 juni heropend.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 17 apr 2025, 20:05
door ICE11
Vanaf 28. April tot 13. December rijdt TCS dagelijks twee omlopen op de RE13 tussen Venlo en Wuppertal, materieel nog onbekend:
https://www.zuginfo.nrw/download/174489 ... 4_1312.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: do 17 apr 2025, 20:53
door Dionysusnu
Slaat TCS in dit geval op Train Charter Services? Dat komt een beetje uit de lucht vallen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 09:20
door en-es
Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 10:10
door ICE11
Op DSO wordt gespeculeerd dat het TCS-101 met n-Wagen van GfF worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 14:14
door waldo79
Zou leuk zijn om die in Venlo te zien

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 17:45
door Gydo
en-es schreef: ↑vr 18 apr 2025, 09:20
Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Er wordt ook gesproken over inzet van de BR426...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 17:52
door MetroRET
Is dat wel toegelaten van/naar Venlo !?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 18:39
door Gydo
Ik vind dit erg interessant en leuk om te horen, neemt TCS een deel van de ritten met die twee omlopen over?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 18:47
door Tom024
Even terugscrollen leert een hoop:
viewtopic.php?p=868442#p868442
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 20:34
door ArrivaBas
Gydo schreef: ↑vr 18 apr 2025, 17:45
en-es schreef: ↑vr 18 apr 2025, 09:20
Afwijkende materiaal, dat klinkt best wel interessant. Centralbahn wellicht?
Er wordt ook gesproken over inzet van de BR426...

Deze hokken?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 20:54
door MetroRET
BR 426.1 zou ook leuk zijn

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 19 apr 2025, 01:53
door RobertT
Mooi,terugkeer van de uursdienst vanuit Venlo.Wellicht bevielen de vervangende bussen toch niet zo goed.
Ook goed trouwens dat er een rit bijkomt,namelijk die van 23.05 uit Venlo.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Geplaatst: za 19 apr 2025, 10:08
door ICE11
Alleen de reizigers tussen Wuppertal en
Hamm blijven de dupe, want daar rijdt de RE13 steeds nog maar 1x/2uur en de parallel rijdende RE7 is inmiddels ook chronisch onbetrouwbaar.
Wat het materieel betreft blijft het afwachten, in ieder geval heeft DB Gebrauchtzug genoeg materieel wat naar Venlo mag (mogen de 426 dat überhaupt?) en de TCS-101 worden eigenlijk ook regelmatig gebruikt, bij voorbeeld voor treinen voor voetbalsupporters of iedere weekend de "Säuferzüge" naar de Mosel.