Pagina 52 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 12 dec 2023, 21:05
door regenmaker
Ja en dat is dus niet zo. Het is nog steeds staan tussen Emmeloord en Urk. Wellicht heeft het even wat tijd nodig om reizigers aan de nieuwe reispatronen te laten wennen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 12 dec 2023, 21:23
door Milco
Dat sowieso. Mensen zijn vaak vastgeroest aan een bepaald patroon en moeten even wennen aan iets nieuws zoals een nieuwe route.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 13 dec 2023, 09:05
door Michael
MichOV schreef: ↑di 12 dec 2023, 14:15
Bij al de Citea's die ik in Harderwijk e.o. zag staat het Twents logo in het groot aan de zijkanten er nog op en is de bus nog volledig in het rood blijft dat zo? Lijkt mij een beetje tegen de bedoelingen in toch aangezien RRReis kleurstelling wit moet zijn toch?
Het zijn tijdelijke bussen omdat de levering van de nieuwe bussen vertraagd is en zoals het er nu uitziet pas in april geleverd gaan worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 13 dec 2023, 17:01
door Plutona
Vandaag voor het eerst met lijn 619. Die wordt nu gereden met een touringcar van TCR uit Raalte; waarschijnlijk permanent uitbesteed?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 01:14
door ovVeluwe
NintendoC schreef: ↑di 12 dec 2023, 20:29
Weet iemand wat er met BYD 2413 aan de hand is? Volgens Busposities rijdt die al een halfjaar niet rond.
Zag hem toevallig laatst op stalling Zwolle naast de wasstraat. In de bus stonden dozen met chauffeursstoel zittingen. Maar geen idee waarom hij niet wordt ingezet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 15:54
door CitaroMH
ovVeluwe schreef: ↑ma 11 dec 2023, 16:12
Vreselijk, EBS heeft nu ook "next stop" aan de omroep toegevoegd.. alsof we zo internationaal zijn in het oosten.
Maar ik denk dat men voor de AZC liever omroepen in arabisch of russisch doet
Ik denk die snappen niet echt veel van NL en engels.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 17:31
door TffpaA
CitaroMH schreef: ↑zo 17 dec 2023, 15:54russisch
Waarom Russisch (ik ben niet bekend met de situatie daar)?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 17:41
door CitaroMH
Als ik het goed begreep, is de AZC aal asylzoekcentrum en ik dacht, het komen veel mensen uit arabuische landen en uit de Oekraine.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 17:45
door Heel_Holland_Spot
In Oekraïne spreken ze Oekraïens en dus is een Russische omroep niet nodig.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 17:50
door CitaroMH
Oké, dan arabisch en oekrains

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 17:59
door TffpaA
Als je Oekraïners een totale hartverzakking wilt geven, spreek je ze toe in het Russisch. Als je ze een gevoel van welkom wilt geven: doe maar Oekraïens.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 18:45
door Z2N
In grote delen van Oekraïne is het Russisch nog steeds gangbaar, al is dat door de oorlog wel steeds minder aan het worden. Maar steden als Odesa zijn toch echt vrijwel volledig Russischtalig.
Overigens lijkt het mij logischer om Engels te gebruiken, niet alleen omdat dat de Lingua Franca is in de communicatie met mensen die het Nederlands niet vaardig zijn. Dat zijn meer dan alleen vluchtelingen, en vooral arbeidsmigranten en internationale studenten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 19:22
door Stefan
Heel_Holland_Spot schreef: ↑zo 17 dec 2023, 17:45
In Oekraïne spreken ze Oekraïens en dus is een Russische omroep niet nodig.
En in België spreken ze alleen Belgisch, oh wacht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 20:07
door PHS
-
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:17
door JothamvW
Op plekken die in de volksmond alsnog AZC's worden genoemd, net als dat de Oekraïners asielzoekers worden genoemd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:33
door Hainje
Oekraïners zijn net zo goed asielzoekers, alleen omdat ze wit zijn en hun thuisland niet door een bondgenoot van de VS wordt aangevallen, krijgen ze een vriendelijker behandeling dan de mensen die op de vlucht zijn voor geweld veroorzaakt door Westerse kolonisatiedrift en oliehonger.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:43
door SuperGhost
Oekraïners zijn geen asielzoekers. Een asielzoeker is iemand die een asielaanvraag doet en daarmee een vluchtelingenstatus probeert te verkrijgen. Dat is een juridische status. Omdat de EU een verdrag heeft waarmee Oekraïners hier voor een bepaalde tijd mogen verblijven, hoeven ze (nog) geen vluchtelingenstatus aan te vragen en zijn ze dus geen asielzoeker.
En dat heeft ook niets te maken met dat Oekraïne niet door een bondgenoot van de VS aangevallen wordt, want die regeling was er al voordat Rusland Oekraïne binnen viel en was onderdeel van een handelsverdrag (herinneren we ons dat referendum nog waar we tegen stemden en vervolgens dat verdrag toch doorging met een 'inlegvelletje'. Dat dus).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 17 dec 2023, 21:45
door TffpaA
Hadden we hier niet een apart draadje voor in het ontmoetingspunt?
viewtopic.php?f=16&t=16475
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 18 dec 2023, 19:58
door VIRM
Nou, na een jaar rondtuffen in Zwolle heeft EBS de basis nog steeds niet op orde. Rituitval door personeelsgebruik of vertraging door file kan ik snappen. Maar de reisinformatie rammelt aan alle kanten: leuk is een bus staat als rijdend, om vervolgens niet op te komen draven. EBS: Even Blijven Staan.
Overigens was de rituitval op busstation Zwolle toen ik vanmiddag keek in OVinfo best fors.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 18 dec 2023, 22:07
door CxxHNH
Dit is niet de juiste plek om het over Oekraïne te hebben. Graag on topic blijven!
Danku!
Ik denk dat EBS nog steeds personeelstekorten heeft, al misschien niet meer zo hevig als eerder. Ik weet niet wat de reizigersinformatie regelt, de Ticketbox zou gewoon moeten werken. Misschien wordt sommige data niet gedeeld?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 19 dec 2023, 01:26
door ovVeluwe
Zo te merken heb jij niet bepaald ervaring met EBS. Er vallen vooral rondom Zwolle nog veel diensten uit en dat is sinds de nieuwe dienstregeling alleen maar meer geworden, omdat er in Zwolle meer diensten zijn bijgekomen.
Als in OV-info staat dat er een rit uitvalt klopt dat vrijwel altijd. Dit wordt op tijd aangestuurd vanuit de regie.
En de ticketbox zou inderdaad moeten werken, alleen zitten hier nog regelmatig storingen in.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 19 dec 2023, 08:04
door VIRM
CxxHNH schreef: ↑ma 18 dec 2023, 22:07
Ik denk dat EBS nog steeds personeelstekorten heeft, al misschien niet meer zo hevig als eerder. Ik weet niet wat de reizigersinformatie regelt, de Ticketbox zou gewoon moeten werken. Misschien wordt sommige data niet gedeeld?
Ik had de indruk dat het allemaal wel iets beter ging vóór de ingang van de nieuwe dienstregeling en de integratie van Ijsselmond. Nu heb ik het idee dat we weer een jaar terug in de tijd zijn geworpen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 19 dec 2023, 08:29
door baszwl
Als vaste meelezer maar niet zo vaak reagerende forummer én collega-reiziger van VIRM kan ik beamen dat het met EBS in ieder geval rondom Zwolle niet goed gaat en dat de nieuwe dienstregeling dat heeft verergerd. Aanhoudende personeelstekorten, het simpelweg niet aanpassen van al een jaar lang te krappe doorkoppelingen in de spits waardoor opgebouwde vertragingen eindeloos worden doorgegeven en materieelproblemen dragen hier allemaal aan bij. Het ergste vind ik nog wel dat EBS nu een verhoogde niet geplande rituitval combineert met structureel geschrapte ritten vanwege het personeelstekort, dat laatste juist om ongeplande uitval tegen te gaan. Het feit dat EBS die geplande rituitval stilletjes heeft doorgevoerd, geen rekening houdend met reizigersstromen maakt het ov nu echt wel een hordeloop. Zo is er in Zwolle een complete materieelomloop op de stadsdienst uitgegooid, waardoor er nu tweeuurlijks op de lijnen 2, 4, 6, 8, 10 en 13 een rit niet meer wordt gereden en er dus een gat van een uur in één richting valt. Saillant detail is dat dit alleen gebeurt tussen 06.30 en 18.30 uur en dus ook volop in de spits, maar daarna en in het weekend niet. Combineer dat met wat rituitval rondom die geschrapte ritten en flinke vertragingen bij dat wat nog wel rijdt en het resultaat is dat wijken vaak meer dan een uur zonder verbinding zitten terwijl aansluitingen over een nog langere tijd verloren gaan. Het doet me als ov-liefhebber en reiziger pijn om dat aan te zien en om steeds met die uitval en de vervoerkundig onnavolgbare keuzes geconfronteerd te worden. Jammer, want qua vervoergebied is het wel een interessante concessie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 19 dec 2023, 09:01
door DDietzen
In juni begon ik met pendelen Apeldoorn-Zwolle. Gedurende de brede zomer viel de 201 zo vaak uit - meestal gepland, maar ook regelmatig onaangekondigd of ineens met +20 ofzo - dat ik liefst de trein nam, of heel goed mijn reizen moest plannen tussen alle uitval door. In de herfst sloeg dat om, trok de uitval bij EBS bij en ging de punctualiteit van NS achteruit waardoor mijn overstap in Deventer het vaak moest bekopen. Sinds de nieuwe dienstregeling lijkt het echter weer terug te bewegen: meerdere uitvallende bussen achtereen, terwijl NS het beter doet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 19 dec 2023, 12:55
door Philip
Haha, dat komt overeen met mijn ervaring. In het najaar ging het langzaam steeds beter, maar met de nieuwe concessie is het weer prut. De NS is in mijn beleving overigens ook beroerd bezig de laatste tijd.