Pagina 52 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 11:56
door Vrokky
isaacp schreef: wo 11 dec 2024, 11:42
Sleutelstad schreef: wo 11 dec 2024, 11:20 Het gaat steeds minder met de Iveco's. Er komen bij start maar circa 40! En er worden tijdelijk touringcars ingezet

"Recentelijk ben ik echter door u geïnformeerd dat niet circa 100, maar slechts circa 40 van deze bussen tijdig instromen voor de start van de concessie. Dat is een beduidend lager aantal; Qbuzz wil het tekort aan materieel dat hierdoor ontstaat, opvangen door de inzet van tijdelijke dieselbussen en voor een deel door touringcars, die niet of slechts gedeeltelijk zijn voorzien van telematica."

Bron: https://pzh.notubiz.nl/document/1493061 ... 22Qbuzz%22
Dat wordt denk ik gratis reizen als ze touringcars in zetten op de StreekBuzz of StadsBuzz?
In DMG waren de ritten toendertijd wel gratis met touringcars inderdaad
Overigens was het hele incheck systeem zo wiebelig dat er bij heel veel ritten niet ingechecked kon worden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:24
door ThatPCDude
Fijn dat ik hier als chauffeur op deze manier achter mag komen -0- -0- -0-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:35
door Milco
Of het klopt weet ik niet, maar volgens Busposities worden de eVolvo's afkomstig van Arriva genummerd als 8101-8122. Blijkbaar neemt Qbuzz er 22 over en geen 23?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:37
door Stadsbus
Dit alles moet mij een beetje denken aan de periode dat Arriva ZHN en Friesland kreeg. Bijna alle bussen van VDL, die toen ook niet optijd konden leveren.
Toen had Arriva nog een groot aantal reserve bussen achter de hand (Wright).
Nu heeft Qbuzz recent nog een groot deel van zijn citaro’s (Facelift LE & G en C2 G) verkocht. Niet slim achteraf.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:37
door Lijn 45
Sleutelstad schreef: wo 11 dec 2024, 11:20 Het gaat steeds minder met de Iveco's. Er komen bij start maar circa 40! En er worden tijdelijk touringcars ingezet

"Recentelijk ben ik echter door u geïnformeerd dat niet circa 100, maar slechts circa 40 van deze bussen tijdig instromen voor de start van de concessie. Dat is een beduidend lager aantal; Qbuzz wil het tekort aan materieel dat hierdoor ontstaat, opvangen door de inzet van tijdelijke dieselbussen en voor een deel door touringcars, die niet of slechts gedeeltelijk zijn voorzien van telematica."

Bron: https://pzh.notubiz.nl/document/1493061 ... 22Qbuzz%22
In de vorige concessie reden er ook tijdelijk zeven touringcars van AMZ mee omdat de Qliner Volvo's nog niet allemaal in dienst waren. Die touringcars waren voor eind december al weer weg bij Arriva. Ik denk dat Qbuzz er nog meer nodig heeft met deze aantallen bussen die vervangen moeten worden. :p

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:43
door Sleutelstad
Milco schreef: wo 11 dec 2024, 12:35 Of het klopt weet ik niet, maar volgens Busposities worden de eVolvo's afkomstig van Arriva genummerd als 8101-8122. Blijkbaar neemt Qbuzz er 22 over en geen 23?
Mogelijk een foutje?

Overigens wel benieuwd hoe snel Iveco de rest levert

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:44
door omaylie
Het kan ook zijn dat het als 8100-8122 wordt genummerd (denk ik).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 12:59
door Lijn 45
Het kan ook 8101-8123 zijn, alleen is het nummer 8123 al op de radar te zien geweest, terwijl de andere nog 'uit staan'. 8123 zou misschien wel de 4821 of 4804 kunnen zijn, omdat die al een langere tijd niet onder hun Arrivanummer op de radar te zien zijn geweest.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 15:07
door Sleutelstad
Op de ZHN pagina van Qbuzz gaat nu bovenin een melding langaam langs dat je kort voor vertrek je reis moet plannen.

Verder rijdt lijn 275 voorlopig z'n route in Gouda nog niet omdat de infrastructuur niet gereed is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 15:18
door isaacp
Welke route gaat de 275 dan rijden? Via het Groene Hart Ziekenhuis of via het station Noordzijde?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 15:38
door Sleutelstad
Hij zou via een bedrijventerrein aan de Nieuwe Gouwe gaan rijden met een halte 'Meridaan'.
De tijdelijke route heb ik geen idee van

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 17:39
door jens
In de eerste week van de concessie is het busvervoer in heel ZHN gratis.

‘Qbuzz heeft toegezegd dat het busvervoer in Zuid-Holland Noord in de eerste week gratis is. Dat is een prettig gebaar.’

https://x.com/zeefnl/status/1866874733024657772?s=46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:01
door Daniel
De link in de tweet erboven bevat ook interessante info:
Qbuzz heeft maat­re­ge­len ge­no­men om de ge­vol­gen voor rei­zi­gers te ver­klei­nen en hen zo goed mo­ge­lijk op de plaats van be­stem­ming te bren­gen:

Qbuzz zet ver­schil­len­de bus­sen op ver­schil­len­de lij­nen in. De bus­sen van de pro­duct­for­mu­les R-net, snel­Buzz en streek­Buzz rij­den niet al­tijd op hun ei­gen lijn.
Qbuzz heeft de hulp in­ge­scha­keld van tou­ring­car­be­drij­ven. Dit be­te­kent ook dat niet alle bus­sen zijn voor­zien van reis­in­for­ma­tie­scher­men.
Krim­pen en Gou­da: een deel van de lij­nen wordt ge­re­den door bus­sen en chauf­feurs van Pouw ver­voer.
Alp­hen aan den Rijn: er wordt een aan­ge­pas­te dienst­re­ge­ling ge­re­den.
Duin- en Bol­len­streek, Noord­wijk-Lei­den-Schip­hol: ver­schil­len­de lij­nen wor­den uit­ge­voerd met tou­ring­car­bus­sen.
Bron: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... acc84b7cb1

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:09
door The Greyhound
Stadsbus schreef: wo 11 dec 2024, 12:37 Dit alles moet mij een beetje denken aan de periode dat Arriva ZHN en Friesland kreeg. Bijna alle bussen van VDL, die toen ook niet optijd konden leveren.
Toen had Arriva nog een groot aantal reserve bussen achter de hand (Wright).
Nu heeft Qbuzz recent nog een groot deel van zijn citaro’s (Facelift LE & G en C2 G) verkocht. Niet slim achteraf.
De situatie in Friesland was in samenspraak met VDL ontstaan om meer continuïteit in de productie van de vestiging Heerenveen te kunnen garanderen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:12
door ThatPCDude
Er gaan ook bussen komen die er niet uit zien als Qbuzz bussen maar wel voorzien zijn van boordcomputers e.d. Wat dit zou zijn geen idee. Er staan wel nog een kleine 100 Ambassadors in verschillende lots bij Womy, misschien die wel 😂

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:13
door Meltrain
Waardoor wordt de vertraagde levering van de Iveco's veroorzaakt?
En betreft dit vooral stads- of streekbussen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:18
door ThatPCDude
Alle 23 12m stadsBuzzen zijn op kenteken gezet, dus het zit hem in de Crossways. Qbuzz is zélf pas heel laat ingelicht en eigenlijk een beetje genaaid door iveco.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:23
door Sleutelstad
In Alphen een aangepaste dienstregeling. Wat houdt dat in?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:30
door RamonZuidhoek73
Hoelang gaat dit duren voordat alle bussen er zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:34
door sandertjo
Sleutelstad schreef: wo 11 dec 2024, 18:23 In Alphen een aangepaste dienstregeling. Wat houdt dat in?
Vakantie dienstregeling

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:36
door Lijn 45
Daniel schreef: wo 11 dec 2024, 18:01 De link in de tweet erboven bevat ook interessante info:
Qbuzz heeft maat­re­ge­len ge­no­men om de ge­vol­gen voor rei­zi­gers te ver­klei­nen en hen zo goed mo­ge­lijk op de plaats van be­stem­ming te bren­gen:

Qbuzz zet ver­schil­len­de bus­sen op ver­schil­len­de lij­nen in. De bus­sen van de pro­duct­for­mu­les R-net, snel­Buzz en streek­Buzz rij­den niet al­tijd op hun ei­gen lijn.
Qbuzz heeft de hulp in­ge­scha­keld van tou­ring­car­be­drij­ven. Dit be­te­kent ook dat niet alle bus­sen zijn voor­zien van reis­in­for­ma­tie­scher­men.
Krim­pen en Gou­da: een deel van de lij­nen wordt ge­re­den door bus­sen en chauf­feurs van Pouw ver­voer.
Alp­hen aan den Rijn: er wordt een aan­ge­pas­te dienst­re­ge­ling ge­re­den.
Duin- en Bol­len­streek, Noord­wijk-Lei­den-Schip­hol: ver­schil­len­de lij­nen wor­den uit­ge­voerd met tou­ring­car­bus­sen.
Bron: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... acc84b7cb1
Pouw zou zijn diensten nog wel eens volledig met lijnbussen kunnen gaan rijden, ze hebben natuurlijk nog wat Citaro's en Integro's in hun eigen huisstijl die vziw niet structureel gebruikt worden. Daarnaast hebben ze nu een reserve in de Utrechtse concessies, ik weet alleen niet in hoeverre die er volgende week nog zal zijn. En als andere optie hebben ze nog BusiNext met een hoop lijnbussen.

De touringcars voor het westelijk deel van de concessie zijn vermoedelijk van Brouwer, Beuk en/of Jonker. Ze hebben elk een paar lijnbussen, maar ik denk niet genoeg om alle diensten mee te rijden.
ThatPCDude schreef: wo 11 dec 2024, 18:12 Er gaan ook bussen komen die er niet uit zien als Qbuzz bussen maar wel voorzien zijn van boordcomputers e.d. Wat dit zou zijn geen idee. Er staan wel nog een kleine 100 Ambassadors in verschillende lots bij Womy, misschien die wel 😂
Ik denk dat dat de Noorse hybride Volvo's zijn. Op de foto's die ik daarvan heb gezien zijn ze nog Noors geel, maar hebben ze wel NL chipkaartlezers.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 18:40
door Sleutelstad
En eerder in dit topic benoemd dat er een EBS Scania is gesignaleerd

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:03
door ThatPCDude
Die inmiddels alweer vertrokken is.


@Lijn 45, met 7 stuks ga je geen 90 omlopen vullen ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:55
door ThatPCDude
Inmiddels kan ik bevestigen dat de elektrische stadsvolvo's van Arriva de nummers 8100 t/m 8122 gaan krijgen.

Wel een gemiste kans om er 8400 van te maken ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:30
door Matt5154
Er komen ze te zien aan de nummers 28 Ex IJsland Citea en 30 ex BVG Citea. 8130 en 8131 hebben echter R-net kleuren volgens Busposities.