Pagina 52 van 53
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 07:31
door VIRM
Op het busstation van Zwolle worden lijnen afwisselend gereden door 'RRReis' of 'EBS Public Transport BV'. Komt deze inconsistentie door data vanuit de vervoerder?
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 07:35
door Daniel
Ik heb het idee ja dat bij EBS was interne codes naar buiten zijn gekomen in de reisinformatie. Het viel me laatst ook al op dat "EBS-VPR" en "EBS-HGL" in de lijst met vervoerders in OVinfo verschenen zijn.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 09:49
door ThatPCDude
Met bijbehorende lijnkleuren die precies nergens anders voorkomen

Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 10:27
door IIVQ
Het gaat sowieso niet zo lekker. Als ik op bijv. Bijlmer ArenA kijk zie ik allerlei lijnen:
300 R-Net - Connexxion
330 R-Net - allGo (Keolis)
66 bus - GVB
126 bus - Syntus Utrecht
360 bus - GVB
Het eerste veld wordt dus dubbel gebruikt voor de modus en de lijnformule, het tweede veld voor de concessieformule (Allgo) en bedrijf.
Als ik op Zwolle kijk zie ik
304 ComfortRRReis - RRReis
201 SnelRRReis - RRReis
9 RRReis - EBS Public Transportation BV (en 7 idem).
8 bus - RRReis (en 3-4-1 idem)
Vziw is "RRReis" geen lijnformule dus zouden lij 7 en 9 als eerste veld "bus" moeten hebben.
Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).
Overigens heeft GVB bij lijn 360 (maar ook 369) geen R-Net als lijnformulenaam staan, en zie ik ook de 395 op Sloterdijk als EBS Public Transportation B.V.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 12:20
door Daniel
IIVQ schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:27
Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).
Waarom zou dat in Utrecht niet kunnen? Bravo is ook keurig opgesplitst in Bravo (Arriva) en Bravo (Hermes).
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 12:27
door Suus
In OV-info is het verschil tussen RRReis EBS en RRReis Transdev te herkennen door het hebben van een een randje om het lijnnummer (EBS niet, Transdev wel), en RRReis Arriva omdat die gekleurde lijnnummers hebben.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 12:33
door IIVQ
Ja, dat is voor de reisinformatiefappers (zoals ik). De gewone burger weet dat niet. Overigens hebben beide EBSen in OVinfo voor android een randje.
En in U-OV (concessies vanaf 2026) mag zelfs achterop de bus de vervoerder niet meer getoond worden, dus ik verwacht in de reisinfo ook niet.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 12:44
door hauptbahnhof
Uiteindelijk maakt het ook alleen uit als de reiziger voor bepaalde zaken moet weten welk bedrijf de rit rijdt. Maar als je met bijvoorbeeld klachten gewoon bij U-OV terecht kunt, dan is dat probleem ook opgelost.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 14:28
door BasGeluk
De klantenservice van RRReis heeft echt heel erg veel moeite om te achterhalen welke vervoerder een lijn rijdt. Je kunt daar met klachten terecht maar wordt vervolgens heen en weer gepingpongd tussen vervoerders die beide aangeven er niet over te gaan. Ik ben erg voorstander van verschillende websites en krantenloketten voor verschillende vervoerders. RRReis, Keolis, EBS, Hermes, etc laten zien dat dit niet werkt.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 15:00
door cassie127
Eigenlijk zou die RRReis website een landingspage moeten hebben waar je eerst zelf je regio selecteert (in hoeverre dat werkt) of waar je door het intikken van het lijnnummer op de juiste regio pagina komt van RRReis.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 15:08
door Z2N
Ik denk dat de optie van een gezamenlijke website en klantenservice (zoals in de regio Utrecht met U-OV gaat gebeuren) beter werkt, de last van verschillende vervoerders onder dezelfde naam komt daarmee niet bij de reiziger te liggen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 15:26
door cassie127
Ja, maar dan mogen ze echt eens wat gaan doen aan die website. Want die is echt een rommeltje en het is nogal onduidelijk bij wie ze moeten zijn om het aan te passen krijg je vervolgens teruggekoppeld...
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: wo 26 feb 2025, 15:40
door Suus
De dienstregelingsmodule van RRReis is inderdaad de grootste puinhoop die ik ooit in Nederland heb gezien. Misschien toch niet zo handig om vier opdrachtgevers en drie vervoerders zonder centrale coördinatie samen te laten werken op één site.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: di 04 mar 2025, 18:05
door huibf
Daniel schreef: ↑wo 26 feb 2025, 12:20
IIVQ schreef: ↑wo 26 feb 2025, 10:27
Daarnaast vind ik dat een reiziger recht heeft om te weten door welk ultiem bedrijf z'n dienst uitgevoerd wordt, en dat is nu niet mogelijk in bijv. dit gebied, maar ook straks in Utrecht (waar zowel Keolis als Transdev als U-OV gaan rijden).
Waarom zou dat in Utrecht niet kunnen? Bravo is ook keurig opgesplitst in Bravo (Arriva) en Bravo (Hermes).
Bij Hermes zit er nog steeds een vreemde fout. De buurtbussen van Hermes Bravo staan apart onder Hermes.
In Googlemaps zie je dat verschil overigens ook...
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 13:14
door Anderzam
Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 13:25
door Stadsbus
En ook de meeste treinen staan er niet meer in. Komend 1,5 uur vertrekken er vanaf Utrecht Centraal slechts 7 treinen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 13:37
door erwinraasveld
Als Stage Manager geactiveerd is op een iPad Pro lijkt de app vast te lopen als je van een bushalte de tijden wilt zien.
Soms na 1 keer, soms na een aantal keren.
Iemand bekend met dit?
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 13:45
door ThatPCDude
AnderzamNL schreef: ↑ma 31 mar 2025, 13:14
Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
Arriva lijkt ineens weer terug te zijn in ZHN
Alle sites met Nederlandse realtime-informatie, inclusief google maps, lijken niet meer te werken.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 13:58
door iamthedutchdude
De website van de reisinformatiegroep (1 vd 2 loketten voor de NeTeX-data) lijkt er ook uit te liggen, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 14:05
door atroffa010
AnderzamNL schreef: ↑ma 31 mar 2025, 13:14
Volgens mij gaat er iets erg mis in de app. Bus- en tramvertrektijden staan er niet meer in; de enige zichtbare ritten zijn die van eind oktober tot 15 december 2024.
Het oude tramnet in Rotterdam, waaronder lijn 23 Beverwaard - Marconiplein & 25 Carnisselande - Schiebroek lijkt ook ineens weer terug te zijn

Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 14:12
door Dionysusnu
iamthedutchdude schreef: ↑ma 31 mar 2025, 13:58
De website van de reisinformatiegroep (1 vd 2 loketten voor de NeTeX-data) lijkt er ook uit te liggen, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Hierdoor lijken ook de NS reisplanner en verstoringsinfo het niet te doen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 14:16
door iamthedutchdude
Bij mij werken die wel, maar wel fors langzamer dan normaal. Dus mogelijk dat het daardoor lijkt alsof ze niet werken

Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 14:48
door Milco
De OVinfo-app doet het weer. We kunnen weer opgelucht ademhalen

Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 15:02
door Anderzam
De grootste crisis van 2025 (tot nu toe) is afgewend.

Re: Het grote OVInfo-app topic
Geplaatst: ma 31 mar 2025, 16:05
door Dionysusnu
iamthedutchdude schreef: ↑ma 31 mar 2025, 14:16
Bij mij werken die wel, maar wel fors langzamer dan normaal. Dus mogelijk dat het daardoor lijkt alsof ze niet werken
Ik kreeg een foutmelding dat reisplannen op dat moment niet mogelijk was. Bij verstoringen stond er "(onbekend)".