Pagina 53 van 56

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 22 jul 2024, 23:57
door IIVQ
Dat gebeurt op zó veel plekken in het land. Dat is echt niet zo bijzonder.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 23 jul 2024, 09:51
door CSA2
Klopt, vooral op drukke hoofdlijnen zodat je op stille lijnen wel 12 meter bussen in kan zetten...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 02 aug 2024, 20:38
door ReisRanger
Wanneer was de halte Willem de Zwijgerslaan voor de nieuwe dienstregeling in gebruik door een lijnbus? Heb namelijk vrijwel nooit een lijnbus (behalve geen dienst bussen) daar zien rijden, pas sinds de nieuwe dienstregeling lijken daar weer bussen te rijden.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 02 aug 2024, 20:42
door Frank93
Tot juli 2018 reed lijn 163 daar langs. Die reed toen nog via Kooimeer naar de Boekelermeer en verder naar Uitgeest.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 16 aug 2024, 20:15
door CSA2
Vandaag op station Bovenkarspel-Grootebroek zowaar lijn 138 zien staan die door Taxi Kaijer iov Connexxion worst gereden. De chauffeur rijd sinds 21 juli vast op deze lijn. Buiten dat er op geen enkele halte een dienstregeling hangt wordt de gehele lijn ook niet vermeld op de halteborden. De teller staat sinds de 21e op 9 hele passagiers. Mensen reizen liever met de 438 die de 138 meerdere keren tegenkomt op z'n retourtje richting Andijk. Er wordt vooral geklaagd over de bus naar Hoorn die buiten het dorp eindigt waar men veel liever mee reist omdat die langs de plaatsen komt waar men wel heen wilt. Mijn glazen bol lijkt prima te werken... De grote plus vooralsnog is dat er op het busje van lijn 138 gratis gereisd kan worden door het ontbreken van chiplezers e.d.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 16 aug 2024, 22:57
door iamthedutchdude
Tsja, ik ben ook wel benieuwd of het niet mogelijk was geweest om op lijn 131 en 132 even 2km verder te rijden en daarmee de lus te verlengen tot Andijk (in de lus niet over vanaf de Gedeputeerde Laanweg over de Kleiakker naar de halte Hoekweg maar vanaf de Gedeputeerde Laanweg doorrijden naar de rotonde in Andijk en dan over de Dijkgraaf Grootweg en de Kleingouw naar de halte Hoekweg). Dat kost je maximaal 5 minuten per rit (Maps geeft voor de auto een tijdsverschil van 3 minuten tussen de twee routes, maar een bus moet ook tijd hebben om bij een halte te stoppen). Ik schat zo in dat lijn 138 dan überhaupt niet nodig was geweest, terwijl je nu juist "concurrentie" tussen een buurtbus en een reguliere lijn (in naam althans) creëert tussen Andijk en station Bovenkarspel-Grootebroek.
CSA2 schreef: vr 16 aug 2024, 20:15 Buiten dat er op geen enkele halte een dienstregeling hangt wordt de gehele lijn ook niet vermeld op de halteborden. De teller staat sinds de 21e op 9 hele passagiers.
Weten de potentiële passagiers überhaupt van het bestaan van lijn 138 af, of stappen die puur omdat ze lijn 438 al kennen in de buurtbus?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 17 aug 2024, 21:26
door iamthedutchdude
Wordt lijn 407 gereden met een Overal-buurtbus of met een busje van de HugoHopper? Ik heb het vermoeden dat onze wiki ten onrechte aangeeft dat deze lijn onder de formule HugoHopper rijdt, aangezien de officiële ingebruikname van buurtbus 407 met een "reguliere" Overal-buurtbus plaatsvond. Daarnaast staat op de site van de vervoersvereniging Dijk en Waard (die zowel de HugoHopper als buurtbus 407 rijdt) buurtbus 407 ook gescheiden van de lijnen rood, groen, oranje, blauw en geel, wat doet vermoeden dat dit een afzonderlijk netwerk is. Ook wordt voor de reisregels van buurtbus 407 naar de site van Overal verwezen.

Daarnaast staat op de site ook het volgende aangegeven:
Vervoersvereniging Dijk en Waard schreef:Om gebruik te kunnen maken van de HugoHopper moet u inwoner zijn van de gemeente Dijk en waard en lid zijn van Vervoersvereniging Dijk en Waard. Een lidmaatschap bedraagt €15,00 per jaar.
Dat zou betekenen dat de HugoHopper geen openbaar vervoer is (want niet "voor een ieder openstaand personenvervoer" zoals de WP2000 dat voorschrijft). Het lijkt me echter sterk dat dit (het verplichte lidmaatschap van de vervoersvereniging en inwonerschap van de gemeente) ook voor buurtbus 407 geldt...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 17 aug 2024, 21:58
door IIVQ
De 407 is gewoon OV, maar wordt gereden door een vereniging gelieerd aan de Hugohopper. Er moet een Overal-buurtbus op rijden, maar ik kan me voorstellen dat bij een defect een enthousiaste vrijwilliger een HH-bus heeft gepakt.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 17:31
door iamthedutchdude
Ik vermoedde het al, dus na het lezen van je bericht de wiki maar hierop aangepast.

Dat laatste lijkt me overigens vrij logisch: een reiziger ziet liever een andere bus dan geen bus en een buurtbus-chauffeur is bij uitstek een persoon die het belang van de reiziger voorop stelt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een reguliere chauffeur niets voor de reiziger wil doen, maar wel dat een reguliere chauffeur meer een afweging zal (moeten) maken tussen het belang van de reiziger en het belang van de vervoerder...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 24 aug 2024, 18:53
door CamilleKreemers
Hoeveel omlopen passen er op elke stalling?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 18:39
door ReisRanger
Is de 3204 terug naar Haarlem gegaan aangezien op busposities staat er dat de laatste rit lijn 73 was van Station naar Schalkwijk Centrum, daarna was ie offline gegaan, ook bij 3263 staat er dat ie in Eindhoven heeft gereden maar dat klopt denk ik niet

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 18:47
door Lijn 45
De laatste GPS-locatie van de 3204 is in de stalling Alkmaar. ;)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 19:01
door Frank93
De 3263 staat al een tijdje bij de TD in Alkmaar, de 3204 staat daar volgens mij ook.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 19:40
door ReisRanger
Is TD Tantric Dance of snap ik deze afkorting niet?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 19:41
door Etienne
Technische dienst; of simpel gezegd. Onderhoud of reparatie van iets.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 19:43
door ReisRanger
Duidelijk :pos:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 16:29
door meneerh2o
Klopt het dat de BYD busjes uit de dienstregeling zijn gehaald omdat ze teveel problemen hebben?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 16:30
door Milco
Ja, daarom rijden ze inderdaad al sinds 21-7 niet meer.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 17:06
door IIVQ
Nee. Ze hadden wel problemen, maar dat is niet waarom ze weggedaan zijn.

Beschikbaarheid van reserveonderdelen (het was een kleine serie, wereldwijd zijn er maar zo'n 100 van gemaakt, de K9u lijkt gelijk maar zit technisch heel anders in elkaar) was een groot probleem.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 16 okt 2024, 22:50
door Frank93
Bij de nieuwe wijk Vroonermeer-Noord in Alkmaar komen nieuwe haltes. Lijn 4 krijgt op de bestaande route een nieuwe halte op De Keesman, en De Helling wordt het nieuwe eindpunt van lijn 2.

https://streekstadcentraal.nl/60176681- ... erbetering

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:27
door ReisRanger
Gaat per december weer van alles veranderd worden of zijn de verandering in omlopen en buslijnen maar beperkt?

En gaan de extra diesels tot einde concessie rijden of worden er nieuwe bussen besteld?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 18:42
door Dj.Dj
Komt er nog een nieuwe vloot bussen tot aan het einde van de consessie?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 18:44
door Milco
Waarom? Ik weet niet of er plannen zijn überhaupt nieuwe bussen te bestellen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 19:05
door IIVQ
De concessie duurt nog 3½ jaar. De bussen die er nu rijden zijn allemaal van juli 2018 (Diesels/gas) of 2020 (VDL Electrisch). Die moeten dat zeker vol kunnen houden, al weet ik niet of de electrische bussen nog een nieuwe batterij krijgen. Zo ja, verwacht ik dat ze nog zeker 8 jaar meekunnen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:01
door Milco
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.