Pagina 54 van 55

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 mei 2025, 17:57
door Hainje
Vielen dank!

Oh ja, richting Emmerich reed er ook iets tijdelijks toch?
Heeft daar iemand een dienstregeling van?

Pweeaaaaasee?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 mei 2025, 18:31
door waldo79
Dat is sowieso alleen op werkdagen, omdat het om spitsritten gaat.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 mei 2025, 18:31
door cassie127
Hainje schreef: vr 16 mei 2025, 17:57 Vielen dank!

Oh ja, richting Emmerich reed er ook iets tijdelijks toch?
Heeft daar iemand een dienstregeling van?

Pweeaaaaasee?
Meer info staat in het topic over de RE 19 zelf

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 mei 2025, 18:35
door Hainje
Afbeelding

Oh ja, nu zie ik het. Heb ik overheen gescand.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 mei 2025, 19:13
door waldo79
_O_ meesterlijk.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 20:04
door ICE11
De publieke agenda voor de volgende vergadering van Go.Rheinland bevat enkele interessante onderwerpen:

- Aanbesteding voor de RB27 te rijden vanaf eind 2026 voor zes jaar (om daarna weer samen met de RE8 aanbesteed te kunnen worden): Gebruikte treinstellen toegelaten, nieuwe haltes Bonn-Ramersdorf West en Bonn-Vilich (vooruitlopend de S13)

- December 2026 eerste stap voor de S-Bahn naar Bonn-Oberkassel door de RB27 via de S-Bahn-sporen tussen Troisdorf en Oberkassel te leiden (1x/uur) en daarboven een Pendel-S-Bahn Bonn-Troisdorf (2x/uur), doorgaande S13 Düren-Bonn Oberkassel pas vanaf 2032 omdat daarvoor nog meer infrastructurele aanpassingen in Troisdorf en Köln nodig zijn.

- Nieuwe station Aachen-Richterich pas in 2029.

- Tijdens de stremming tussen Köln-West en Köln-Süd komt voor de via de Südbrücke omgeleidde treinen een tijdelijke station ter hoogte van het Bonner Wall, waar op de Stadtbahn overgestapt kan worden.

- Heropening Breinig-Eupen, verlenging RB20 naar Euskirchen en elektrificatie Düren-Euskirchen niet voor 2040.

- Als de S6 naar Mönchengladbach rijdt (2032?) wordt de RE7 ingekort tot Köln en in plaats daarvan rijdt de RB27 naar Krefeld.

- Plannen voor het splitsen van de RE9 in een "snelle" en een "trage" trein naar Siegen gaan niet door.

https://gremien.gorheinland.com/tops/?_ ... xZa6o2xIXE

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 21:01
door MetroRET
Ofwel, nog langer dezelfde troep, wat heet de BR425, op de RB27.
Feest -0- .

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 19:18
door htm_tram
In vergelijking met een SNG kan je 100x beter zitten in een BR 425 :trein:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 20:20
door teun
Ik zou de RB27 nog een keertje proberen als ik jou was, en dan vooral de hele zit van Mönchengladbach tot Koblenz.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 20:34
door waldo79
Krijg je lekker een houten kont van :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 20:45
door ArrivaBas
Van Mönchengladbach gezien is het naar Köln Hbf al te lang op die planken. :X

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 20:45
door Jelle
Dan liever een SNG daar...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 03 jun 2025, 21:38
door cassie127
teun schreef: di 03 jun 2025, 20:20 Ik zou de RB27 nog een keertje proberen als ik jou was, en dan vooral de hele zit van Mönchengladbach tot Koblenz.
De S1 van Osterburken naar Homburg uitzitten is anders met een BR425 best comfortabel in de 1e klas

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 00:01
door htm_tram
teun schreef: di 03 jun 2025, 20:20 Ik zou de RB27 nog een keertje proberen als ik jou was, en dan vooral de hele zit van Mönchengladbach tot Koblenz.
Kleine 2 jaar in Limburg gewoond en met een D Ticket een aantal keer de hele RB 27 gedaan. Heerlijk comfortabel, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer? Prettiger dan de RB 26 aan de andere kant van de Rijn

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 20:38
door ICE11
Als ik zou moeten kiezen tussen een 425 en andere elektrische regionale treinstellen (442, 460, 462, 1440) dan zal ik altijd voor de 425 kiezen omdat deze binnen nog een gevoel vaan ruimte geeft. :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 07 jun 2025, 20:07
door ICE11
De opdrachtgevers in NRW hebben het contract met TRI voor versterkingsritten, bij voorbeeld voor voetbalmatches, verlengd tot 2035.

En tussen 16.06. en 27.07.25 rijdt TRI een omloop op de RE11 Düsseldorf <> Hamm, daarvoor in de ochtend een RE4 Aachen-Düsseldorf en erna in de avond de RE3 Dortmund <> Düsseldorf.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 18 jun 2025, 20:54
door ICE11
Omdat het gebrek aan treinstellen bij de Rurtalbahn steeds erger wordt rijdt nu een Lint van VIAS uit het Odenwald tijdelijk vanuit Düren.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 jun 2025, 22:14
door ICE11
Enkele extracten uit het kwaliteitsrapport 2024 van de VRR:

- Top 3 lijnen qua vertragingen: RE7, RE5, RE1
- Top 3 lijnen qua punctualiteit: S4, RB59, RB36
- Top 3 lijnen qua rituitval: RE49, RB39, RB36
- Top 3 lijnen met kortere treinen dan normaal: RE16, RE14, S6
- Top 3 vervoerders volgens mening van de reizigers: TRI, Vias, DB Regio

Hele rapport (pdf, 25 paginas): https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=74243&type=do

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 jun 2025, 22:40
door regenmaker
RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 24 jun 2025, 08:49
door Djeez
ICE11 schreef: ma 23 jun 2025, 22:14 Enkele extracten uit het kwaliteitsrapport 2024 van de VRR:

- Top 3 lijnen qua vertragingen: RE7, RE5, RE1
- Top 3 lijnen qua punctualiteit: S4, RB59, RB36
- Top 3 lijnen qua rituitval: RE49, RB39, RB36
- Top 3 lijnen met kortere treinen dan normaal: RE16, RE14, S6
- Top 3 vervoerders volgens mening van de reizigers: TRI, Vias, DB Regio

Hele rapport (pdf, 25 paginas): https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=74243&type=do
Benieuwd naar het rapport over de RE19 volgend jaar. Daar is het ook al dagelijks drama.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 07:14
door TomSteyl
regenmaker schreef: ma 23 jun 2025, 22:40 RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.
Helemaal mee eens! Volgens mij is het grootste nadeel van die lijn dat ie een hele slinger maakt door NRW. Dat een opgelopen vertraging tussen bijv. Münster en Rheine nog zijn doorwerking heeft op Krefeld - Neuss is echt heel bijzonder. Zou het niet een beter idee zijn om hem rondom Köln of Wuppertal te knippen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 07:29
door regenmaker
Djeez schreef: di 24 jun 2025, 08:49 Benieuwd naar het rapport over de RE19 volgend jaar. Daar is het ook al dagelijks drama.
Maar er zijn zoveel andere lijnen waar het probleem hetzelfde of nog groter is. Eigenlijk zou een top10 beter zijn. :mrgreen:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 08:01
door cassie127
Nouja vandaag ziet het er ook niet goed uit (grensoverschrijdend)
De volgende treinen rijden niet:

20009,
20015,
20017,
20019,
20025,
20027,
20029,
20035,
20037,
20039.

20008,
20010,
20012,
20018,
20020,
20022,
20028,
20030,
20032,
20038,
20040.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 08:07
door en-es
Ach, er komt een tijd dat we dit normaal gaan vinden. Of die tijd is er al.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 25 jun 2025, 09:40
door ICE11
TomSteyl schreef: wo 25 jun 2025, 07:14
regenmaker schreef: ma 23 jun 2025, 22:40 RE7 is extra verschrikkelijk qua punctualiteit. Rijdt ook vaak niet door werkzaamheden of oponthoud elders.
Helemaal mee eens! Volgens mij is het grootste nadeel van die lijn dat ie een hele slinger maakt door NRW. Dat een opgelopen vertraging tussen bijv. Münster en Rheine nog zijn doorwerking heeft op Krefeld - Neuss is echt heel bijzonder. Zou het niet een beter idee zijn om hem rondom Köln of Wuppertal te knippen?
Het probleem voor de RE7 is vooral de drukke as Hagen-Wuppertal-Köln, met name de langeafstandstreinen daar. En ja, er zijn plannen de RE7 in Köln te laten eindigen en in plaats daarvan de RB27 naar Krefeld te sturen, maar daarvoor moet eerst de S6 tot Grevenbroich (of was het Rommerskirchen?) rijden. Dus het duurt nog.....