Pagina 54 van 58
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 13:10
door marcelloch
Wat houdt dat in? minder buswissels?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 14:08
door ThatPCDude
Dat een chauffeur minder vaak van bus hoeft te wisselen. Het is bij het gros van de vervoerders in ons land namelijk zo dat een chauffeur niet de hele dag op dezelfde bus rijdt.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:21
door EWilsonAdam
marcelloch schreef: ↑ma 14 apr 2025, 08:22
als de bewuste boom een monumentaal karakter heeft... reken er maar niet op dat die boom omgehaald wordt!
Vind verkeersveiligheid toch even belangrijker dan een boom. Een vrachtwagen of vuilniswagen kan ook schade oplopen
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:26
door BuschauffeurTroy
vissertw schreef:BuschauffeurTroy schreef: ↑zo 13 apr 2025, 21:29
EWilsonAdam schreef:Kapvergunning aanvragen voor de boom?
Dat zal dan vanuit EBS moeten komen. Of de gemeente moet zo gul willen zijn om dat probleem aan te pakken.
Ik heb in het begin van mijn tijd bij het GVB nog met de blauwe wagens bij het GVB gereden, onder andere over de Haarlemmerdijk.
Met mooi weer hadden veel winkeliers markiezen uithangen, dat was ook een uitdaging om ze niet te raken!
Haha ja dat geloof ik wel!
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: ma 14 apr 2025, 17:30
door BuschauffeurTroy
Juist meer wissels. Door extra buswissels hebben ze 10 bussen minder nodig.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:36
door vissertw
Goedemorgen, even een vraag, hoe plaats ik hier een foto die ik op de PC heb?
Een foto van een bus natuurlijk!
Dank.
Toch iets gevonden, het gaat mij om het materieel dat in 1990 van Wormer naar Purmerend reed.
![Afbeelding]()
afbeeldingne
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 13:09
door Wynne
Hallo,
Zelfs tot 2004 reden er grotere bussen op de lijn tussen Zaandam en Purmerend. Met de komst van Arriva zijn het sprinter busjes geworden.
De bussen die er reden waren MAN Scouts:
Wel vraag ik me af of het nog van deze tijd is om daarmee te rijden op dit soort lijntjes.
Mvgr, Wynne
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 14:31
door vissertw
Mijn punt is dat er beduidend grotere bussen hebben gereden tussen Wormer en Purmerend.
Ik zie niet helemaal in wat deze tijd er toe doet.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 14:43
door BuschauffeurTroy
Het is te krap bij Neck. Een 12m past gewoon niet. Naar mijn mening is een normale bus beter.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 14:50
door Wynne
Het bijzondere is dat daar de afgelopen 15 jaar volgens mij amper wat veranderd is.
Al werd er eigenlijk altijd al met 9 meter bussen gereden, al heb ik vroeger ook een enkele keer een MB200 of een Volvo Duvedec op de toenmalige lijn 88 gezien.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 15:05
door Meltrain
Wynne schreef: ↑di 15 apr 2025, 13:09
Zelfs tot 2004 reden er grotere bussen op de lijn tussen Zaandam en Wormerveer. Met de komst van Arriva zijn het sprinter busjes geworden.
Arriva heeft daar nooit gereden.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 15:15
door Wynne
Sorry, bedoelde Zaandam/Wormerveer en Purmerend.
Lijn is met de komst van Arriva inderdaad opgeknipt in Wormerveer.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 12:58
door BuschauffeurTroy
Er zijn plannen om lijn 306 door te laten rijden tot de P+R halte naast de n244. Hierdoor stopt de 306 niet meer op de huidige halte ML Kingweg. Ook wordt het stukje over de PJ Oudlaan / Koogsingel geschrapt. Hierdoor is er in de wijk minder geluidsoverlast.
De pauze locatie (die aan vernieuwing toe is) wordt dan ook verplaatst. Wanneer dit gerealiseerd wordt is nog onbekend.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 18:31
door Styyx
Geluidsoverlast door een elektrische bus? Gewicht/trillingen zie ik nog wel voor me maar die is nieuw voor mij.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 18:57
door EWilsonAdam
BuschauffeurTroy schreef: ↑wo 16 apr 2025, 12:58
Er zijn plannen om lijn 306 door te laten rijden tot de P+R halte naast de n244. Hierdoor stopt de 306 niet meer op de huidige halte ML Kingweg. Ook wordt het stukje over de PJ Oudlaan / Koogsingel geschrapt. Hierdoor is er in de wijk minder geluidsoverlast.
De pauze locatie (die aan vernieuwing toe is) wordt dan ook verplaatst. Wanneer dit gerealiseerd wordt is nog onbekend.
In het vervoersplan welke EBS mee kwam met de consessie dat ook bus 100 ook daar het eindpunt zal krijgen, maar dat een extra bufferzone nodig is om drie bussen te kunnen halteren (lees 100, 306 en 276).
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 10:52
door BuschauffeurTroy
Styyx schreef:Geluidsoverlast door een elektrische bus? Gewicht/trillingen zie ik nog wel voor me maar die is nieuw voor mij.
Vond ik ook opmerkelijk, moet wel zeggen dat ze veel banden geluid creëren. Beiden varianten wegen 19,500 KG.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 11:00
door BuschauffeurTroy
EWilsonAdam schreef:BuschauffeurTroy schreef: ↑wo 16 apr 2025, 12:58
Er zijn plannen om lijn 306 door te laten rijden tot de P+R halte naast de n244. Hierdoor stopt de 306 niet meer op de huidige halte ML Kingweg. Ook wordt het stukje over de PJ Oudlaan / Koogsingel geschrapt. Hierdoor is er in de wijk minder geluidsoverlast.
De pauze locatie (die aan vernieuwing toe is) wordt dan ook verplaatst. Wanneer dit gerealiseerd wordt is nog onbekend.
In het vervoersplan welke EBS mee kwam met de consessie dat ook bus 100 ook daar het eindpunt zal krijgen, maar dat een extra bufferzone nodig is om drie bussen te kunnen halteren (lees 100, 306 en 276).
Dat is waar, er is momenteel te weinig ruimte.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 19:14
door marcelloch
vanmorgen zo tegen het eind van de ochtend stond een waarschijnlijk defect geraakte Scania stil op de Purmerenderweg thv de voetbaalclub aldaar aannemelijk de 4011 die al voor onderhoud bij zijn voormalige baas / werkgever

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 19:23
door Milco
Hoe precies? De 4011 is van OVCN.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 20:05
door marcelloch
dat weet ik niet... ik zag m vanuit de verte staan toen ik er voorbij reed opweg naar mijn werk

het kan ook een ander nummer geweest zijn, op een FB groep kwam ik fotos tegen van meerdere oud EBS bussen tegen dus mogelijk is het een andere bus geweest... de 4011 was overigens wel in Purmerend gesignaleerd gisteren...
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 20:18
door BuschauffeurTroy
Wat deed die 4011 in Purmerend? De oude garage staat nog vol met die dingen. Kan zomaar dat er eentje ergens opduikt.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: do 17 apr 2025, 20:30
door marcelloch
zie de groep 'EBS Bussen' op Facebook
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 13:55
door BuschauffeurTroy
marcelloch schreef:zie de groep 'EBS Bussen' op Facebook
Aha. Zit al jaren niet meer op Facebook vandaar. Zal eens een kijkje nemen, bedankt

.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 14:57
door BuschauffeurTroy
Op Koningsdag rijden wij een aangepaste dienstregeling. Tot 19:00 rijden R-net lijnen 4x per uur. Let op: 314, 305 en 370 rijden 2x per uur.
67 en 103 rijden 1x per uur. Lijn 100 heeft een opening in de dienstregeling, na 11:35 gaat de volgende rit pas om 12:33.
Ringlijn 101/102 rijdt 2x per uur.
https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... oningsdag/
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: vr 18 apr 2025, 19:45
door bartjemestrom
marcelloch schreef: ↑do 17 apr 2025, 20:30
zie de groep 'EBS Bussen' op Facebook
Helaas is de groep afgeschermd en zelfs met Facebook account niet inzichtelijk zonder je aan te melden.