Pagina 54 van 92

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 00:31
door Herjanuitoverijssel
Echt nieuw is die niet meer, maar heb m laatst gedaan met een bekende chauffeur van mij, We hadden over de hele rit 2 reizigers, Waarvan één in Apeldoorn in en uitstapte en de andere ging wel mee van Apeldoorn naar Harderwijk, totaal niet druk dus.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 01:32
door CamilleKreemers
Hoe laat was dat?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 09:53
door Milco
MetroRET schreef: wo 03 jan 2024, 14:05 Voor de geïnteresseerde, een omlopenoverzicht voor dit jaar:
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... _2024.html
Altijd leuk om te zien, dank! :)

Alleen omloop 4411 vanuit Harderwijk lijkt niet te kloppen met om 14:39 een aankomsttijd in Harderwijk en om 14:44 een vertrektijd in Amersfoort...

Edit: ook omloop 4369 vanuit Nagele klopt niet...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 10:18
door MetroRET
Foutjes zijn altijd de moeite om te melden, dank hiervoor.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 10:27
door Herjanuitoverijssel
CamilleKreemers schreef: vr 05 jan 2024, 01:32 Hoe laat was dat?
Om kwart voor 6 uit Apeldoorn en het was in de vakantie dus sowieso rustiger maar dan heb je wel een beetje een beeld denk ik

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 10:57
door Plutona
Roeland schreef: do 04 jan 2024, 15:25 Hoe doet de nieuwe snelbus 206 (Harderwijk - Apeldoorn) het qua reizigersaantallen?
Ik heb er ook een keer in gezeten, toen waren we toch wel met zo'n 10-12 reizigers. Dat was overigens de lunchrit op een donderdag (werkweek), dus het verbaasde me dat zo'n willekeurig ingevoerde rit toch nog zo bezet was.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 14:53
door ovVeluwe
Milco schreef: vr 05 jan 2024, 09:53
Alleen omloop 4411 vanuit Harderwijk lijkt niet te kloppen met om 14:39 een aankomsttijd in Harderwijk en om 14:44 een vertrektijd in Amersfoort...

Edit: ook omloop 4369 vanuit Nagele klopt niet...
Momenteel wordt de vakantiedienstregeling nog gereden. Vanaf volgende werk zouden de omlopen weer moeten kloppen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 14:55
door Milco
Dat klopt, maar de overzichten van MetroRET zijn van de reguliere dienstregelingen aangezien de lijnen 7 en 9 in Zwolle ook in de overzichten zitten. Zoals gezegd: een omloop waarbij de ene rit in Harderwijk arriveert en vijf minuten later uit Amersfoort Vathorst vertrekt klopt niet... ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 15:53
door MichOV
Op Zwolle centraal zag ik een Twents Citea staan als Lijn 3 richting Hessenpoort, is dat een uitzondering of tijdelijk vanwege uitval materieel? Ben ze hier tot op heden nog niet tegengekomen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 16:01
door Milco
De 40 Citea's ex-Syntus zijn sowieso tijdelijk tot de komst van de 31 Ebusco's (en een gerucht van 10 e-VDL's uit Waterland). De ex-Twents Citea's rijden wel voornamelijk op de streek- en SnelRRReislijnen in en rond Flevoland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 16:19
door MetroRET
Lijn 3 wordt dan ook zelden door de stadsomlopen van Zwolle bediend, mooi te zien in de overzichten hierboven genoemd :Y .

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 22:06
door VIRM
Opvallend op het busstation van Zwolle: in het meldingenoverzicht van OVinfo staat dat de 1 van 2 t/m 6 januari van halte A3 vertrekt, maar elke individuele rit toont nog A7. In het overzicht van 9292 staat ook nog A7 bij vertrekt van elke rit. Stuurt Rrreis/EBS dan verkeerde data door?
Milco schreef: vr 05 jan 2024, 14:55 Dat klopt, maar de overzichten van MetroRET zijn van de reguliere dienstregelingen aangezien de lijnen 7 en 9 in Zwolle ook in de overzichten zitten. Zoals gezegd: een omloop waarbij de ene rit in Harderwijk arriveert en vijf minuten later uit Amersfoort Vathorst vertrekt klopt niet... ;)
Het kan door een breuk in het tijdruimtecontinuüm. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 05 jan 2024, 23:04
door flipje
Milco schreef: vr 05 jan 2024, 16:01 De 40 Citea's ex-Syntus zijn sowieso tijdelijk tot de komst van de 31 Ebusco's (en een gerucht van 10 e-VDL's uit Waterland). De ex-Twents Citea's rijden wel voornamelijk op de streek- en SnelRRReislijnen in en rond Flevoland.
Dat tijdelijk kan nog wel eens langdurig gaan worden :X
De Citea's zijn voor 3 jaar geleased
MichOV schreef: vr 05 jan 2024, 15:53 Op Zwolle centraal zag ik een Twents Citea staan als Lijn 3 richting Hessenpoort, is dat een uitzondering of tijdelijk vanwege uitval materieel? Ben ze hier tot op heden nog niet tegengekomen.
Inmiddels wel dagelijkse kost dat een Citea in Zwolle te vinden is. Waarschijnlijk op een omloop gezet welke later op de avond uitloopt in Nagele of Harderwijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 07:05
door ovVeluwe
Komende tijd zullen er van Urk naar Emmeloord 2 versterkingsritten komen in de ochtendspits. Het bleek toch een stuk drukker dan dat EBS aanvankelijk had voorspeld.

Kan iemand het gerucht van die gelede Citea's bevestigen? Het lijkt me een mooie aanvulling op de 141 en 71 (bovendien kunnen ze eventueel op station Zwolle laden).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 08:16
door flipje
Voorlopig niet en gezien het afschalen in ZAWA zouden ze daar nog wel eens langer nodig kunnen zijn ivm capaciteit.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 09:07
door sirvinniei
Urk Emmeloord is toch fietsafstand?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 09:18
door NintendoC
ovVeluwe schreef: za 06 jan 2024, 07:05 Komende tijd zullen er van Urk naar Emmeloord 2 versterkingsritten komen in de ochtendspits. Het bleek toch een stuk drukker dan dat EBS aanvankelijk had voorspeld.

EBS heeft de 215 gewoon niet op orde. Die is te krap gepland en komt daardoor altijd te laat aan op Kampen station. Ze kunnen beter die rijtijden aanpassen zodat de bus op tijd in Kampen komt. Dan ben je de onnodige reizigers tussen Urk en Emmeloord kwijt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 12:48
door Fris44
sirvinniei schreef: za 06 jan 2024, 09:07 Urk Emmeloord is toch fietsafstand?
14 km, uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet een fijne afstand is met regen of harde wind. Dan liever met de bus

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 06 jan 2024, 16:47
door CamilleKreemers
ovVeluwe schreef: za 06 jan 2024, 07:05 Komende tijd zullen er van Urk naar Emmeloord 2 versterkingsritten komen in de ochtendspits. Het bleek toch een stuk drukker dan dat EBS aanvankelijk had voorspeld.

Kan iemand het gerucht van die gelede Citea's bevestigen? Het lijkt me een mooie aanvulling op de 141 en 71 (bovendien kunnen ze eventueel op station Zwolle laden).
kan dat niet deels komen omdat de 215 Urk slecht bediend?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 11 jan 2024, 07:38
door MetroRET
Milco schreef: vr 05 jan 2024, 14:55 Dat klopt, maar de overzichten van MetroRET zijn van de reguliere dienstregelingen aangezien de lijnen 7 en 9 in Zwolle ook in de overzichten zitten. Zoals gezegd: een omloop waarbij de ene rit in Harderwijk arriveert en vijf minuten later uit Amersfoort Vathorst vertrekt klopt niet... ;)
Nieuw overzicht in de maak met nieuwere methode om de boel op de juiste volgorde te zetten (er zaten nog veel meer foutjes in).
Voor nu ook een index: http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... Index.html

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 02:15
door Rooibosthee
Niet 100% zeker of dit in het juiste topic staat. De Hermes RRReis 9249 (BV-LS-06) is zojuist defect afgesleept. Was gestrand aan de Stationsstraat in Apeldoorn centrum. Foto's upload ik later.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 06:34
door MetroRET
Nee, dit is de concessie van EBS.
De concessie van Hermes valt onder Veluwe-Zuid.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035) EBS

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 09:57
door Lange_Dre
Wellicht handig om achter de topic naam omtrent "Rrreis" concessies de naam van de vervoerder te schrijven? Schept sowieso veel duidelijkheid aangezien Rrreis inmiddels door 3 vervoerders gereden word.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 12:58
door gkw1969
Wellicht handig om achter de topic naam omtrent "Rrreis" concessies de naam van de vervoerder te schrijven? Schept sowieso veel duidelijkheid aangezien Rrreis inmiddels door 3 vervoerders gereden word.
Volgens mij is iedere concessie op zichzelf staand en is Rrreis, net als Bravo een merknaam dat door meerdere bedrijven wordt gebruikt.
De concessienaam is normaal ook voldoende in dit topic. Mensen zouden de bedrijfsnaam bij het busnummer moeten gebruiken i.p.v. productnaam, dat is duidelijker.
Dan wordt het de Hermes 9249 en weet je sneller dat deze bij de concessie Veluwe Zuid hoort en niet bij IJssel-Vecht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 12 jan 2024, 14:18
door CamilleKreemers
Dat deed de poster toch?