Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Donateur
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb voor een weekendje Keulen de overnachting in Leverkusen gedaan. Scheelde veel
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Jammer dat er in die link met geen woord gerept wordt over de lijnen 650, 657 en 659 die ook ten westen van Gulpen rijden. In de herfstvakantie rijden ze uiteraard niet, maar in de ewek daarna zijn ook nog werkzaamheden...Suus schreef: ↑zo 29 sep 2024, 23:12 Van 21 oktober 2024 t/m 2 november 2024 is de N278 afgesloten tussen Margraten en Gulpen. In deze periode rijdt lijn 54 2x/uur tussen Valkenburg Station en Aachen via Gulpen Busstation. Lijn 350 rijdt 2x/uur tussen Margraten en Maastricht. Lijn 51 Margraten - Valkenburg gaat in de spitsuren met een grote bus rijden. Tussen Maastricht en Valkenburg worden tijdelijk buskaartjes en -abonnementen geldig.
https://www.arriva.nl/plan-je-reis/n278/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Gisteren had ik in Maastricht de 8232 op lijn 7. Er vielen me twee dingen op:
- Op de schermen werden gewoon de haltes aangegeven, maar tussendoor kwam wat informatie van RRRRRRReis voorbij.
- De halteafroep riep de juiste haltes af, maar wel op de manier zoals ik gewend ben in Zuid-Holland-Noord. In Limburg begint de omroep normaal met "De volgende halte is", nu begint de omroep met "Volgende halte". Wordt de Limburgse omroep niet ingeladen als deze bussen in het zuiden zijn?
- Op de schermen werden gewoon de haltes aangegeven, maar tussendoor kwam wat informatie van RRRRRRReis voorbij.
- De halteafroep riep de juiste haltes af, maar wel op de manier zoals ik gewend ben in Zuid-Holland-Noord. In Limburg begint de omroep normaal met "De volgende halte is", nu begint de omroep met "Volgende halte". Wordt de Limburgse omroep niet ingeladen als deze bussen in het zuiden zijn?
-
- Contacteer:
In Brabant begint de omroep ook met volgende halte. En daar hebben we een Albatros 2 boordcomputer icm text to speech halteomroep. Albatros 2 gaat verdwijnen en daar komt Albatros 3 voor in de plaats. Ik weet niet of Limburg al Albatros 3 heeft in de bussen want anders zou dat wellicht daardoor kunnen komen. Ik ben zelf werkzaam in West Brabant en daar krijgen we pas Albatros 3 in de nieuwe bussen die in juli 2025 instromen.
-
Dit bericht was een foutje
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 03 okt 2024, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
- Hainje
Hoezo dat Jasper?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- ICE11
Volgens busposities.nl rijden op lijn 54 overwegend de kleine Citeas. Ben benieuwd of deze dan door grotere bussen worden vervangen.Suus schreef: ↑zo 29 sep 2024, 23:12 Van 21 oktober 2024 t/m 2 november 2024 is de N278 afgesloten tussen Margraten en Gulpen. In deze periode rijdt lijn 54 2x/uur tussen Valkenburg Station en Aachen via Gulpen Busstation. Lijn 350 rijdt 2x/uur tussen Margraten en Maastricht. Lijn 51 Margraten - Valkenburg gaat in de spitsuren met een grote bus rijden. Tussen Maastricht en Valkenburg worden tijdelijk buskaartjes en -abonnementen geldig.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Tilburg is geen onderdeel van de concessie West-Brabant, maar van Oost-Brabant. In Breda gaat de stadsdienst overigens met Solaris Urbino's rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Suus
- Contacteer:
Je mag verwachten van wel. Lijn 350 is op redelijk wat momenten behoorlijk druk, en met ook nog een lagere frequentie kan je kan niet uit met de kleine Citea’s. Het zuidelijke deel van lijn 54 is ook niet problematisch voor grotere bussen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld lijn 57.ICE11 schreef:Volgens busposities.nl rijden op lijn 54 overwegend de kleine Citeas. Ben benieuwd of deze dan door grotere bussen worden vervangen.Suus schreef: ↑zo 29 sep 2024, 23:12 Van 21 oktober 2024 t/m 2 november 2024 is de N278 afgesloten tussen Margraten en Gulpen. In deze periode rijdt lijn 54 2x/uur tussen Valkenburg Station en Aachen via Gulpen Busstation. Lijn 350 rijdt 2x/uur tussen Margraten en Maastricht. Lijn 51 Margraten - Valkenburg gaat in de spitsuren met een grote bus rijden. Tussen Maastricht en Valkenburg worden tijdelijk buskaartjes en -abonnementen geldig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Owjah !!! hahahahhaa wat een domme blunder van mij

Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
-
Nee niks hahaha ik maakte een mega domme blunder
-
Lijn 57 heb ik vaak genoeg met Volvo limburgliner gereden. Gaat makkelijk en rijdt heerlijk, de extra power is altijd welkom in het heuvelland.Suus schreef: ↑do 03 okt 2024, 20:35Je mag verwachten van wel. Lijn 350 is op redelijk wat momenten behoorlijk druk, en met ook nog een lagere frequentie kan je kan niet uit met de kleine Citea’s. Het zuidelijke deel van lijn 54 is ook niet problematisch voor grotere bussen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld lijn 57.ICE11 schreef:Volgens busposities.nl rijden op lijn 54 overwegend de kleine Citeas. Ben benieuwd of deze dan door grotere bussen worden vervangen.Suus schreef: ↑zo 29 sep 2024, 23:12 Van 21 oktober 2024 t/m 2 november 2024 is de N278 afgesloten tussen Margraten en Gulpen. In deze periode rijdt lijn 54 2x/uur tussen Valkenburg Station en Aachen via Gulpen Busstation. Lijn 350 rijdt 2x/uur tussen Margraten en Maastricht. Lijn 51 Margraten - Valkenburg gaat in de spitsuren met een grote bus rijden. Tussen Maastricht en Valkenburg worden tijdelijk buskaartjes en -abonnementen geldig.
- ICE11
Inderdaad reden vandaag op de naar Aachen "verlengde" ritten van de 54 allemaal Volvos en een enkele (12m) Citea.Suus schreef: ↑do 03 okt 2024, 20:35 Je mag verwachten van wel. Lijn 350 is op redelijk wat momenten behoorlijk druk, en met ook nog een lagere frequentie kan je kan niet uit met de kleine Citea’s. Het zuidelijke deel van lijn 54 is ook niet problematisch voor grotere bussen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld lijn 57.
-
- Donateur
- Contacteer:
Inderdaad rijden alle soorten materieel op lijn 54, de kleine Citea's tot Limburgliners.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Alle soorten materieel? Er hebben nog geen kleine busjes, grote elektrische bussen of een van de 4 ex-Maastrichtse stsdswagens die nu rond Heerlen rijden op lijn 54 gereden toch?
Updates:
Updates:
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Gisteren deed ik een dagje Limburg en onderweg in de trein daarheen kocht ik alvast een Dal-Dagkaart Bus online om 'm via de mail uiteindelijk in de Arriva-app te zien verschijnen. In de app was de QR-code echter te groot om het ticket bij in- en uitstappen te scannen en sommige chauffeurs deden er best moeilijk om. Nu kon ik 'm uiteindelijk via de mail wel scannen doordat de QR-code daar wel klein genoeg is, maar is dit een bekend probleem of ben ik de enige die dit overkomt? Ik heb een iPhone en heb al met diverse instellingen lopen rommelen, maar de code bleef in de Arriva-app te groot...
Updates:
Updates:
-
Drie weken geleden deed ik dat ook, maar toen ging dat gewoon goed met de kaartlezers. Nu heb ik een iPhone-mini, dus het kan inderdaad liggen aan de grootte van de QR-code. Heb je ook met de helderheid van het scherm gespeeld?
De appondersteuning van Arriva mag er ook even achteraan gaan.
De appondersteuning van Arriva mag er ook even achteraan gaan.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Met de helderheid had ik niet lopen klooien verder, maar met de kleinere QR-code in de mail werkte het scannen uiteindelijk wel. Jammer dat het in de app dan niet lukt en chauffeurs telkens moeilijk gingen doen. Eentje ging zelfs met mijn telefoon de hele bus door om het bij alle CiCo's te proberen, om nadat dat niet lukte te zeggen dat ik mocht gaan zitten... 

Updates:
Updates:
- Suus
- Contacteer:
De Rijksweg in Gulpen was gisteren afgesloten voor de 480e Hubertusmarkt. Achteraf bleek dat ook de oorzaak voor een propvolle lijn 350 vanaf Maastricht. Die reed komende vanaf Maastricht rechtsaf de Molenweg op, sloeg linksaf de Burgemeester Teheuxweg op, om via de achteringang van het busstation (waar de paaltjes waren weggehaald) het busstation op te rijden. Daar stond ook een pendelbus naar een van de parkeerterreinen opgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ICE11
En opnieuw vervalt op de RE18 iedere tweede rit tussen Aachen en Heerlen, vooralsnog tot eind van deze maand:
https://www.aachener-zeitung.de/region- ... 59513.html
https://www.aachener-zeitung.de/region- ... 59513.html
-
Nee, dat staat niet in dat artikel. Wat er wel staat is dat er op de OV-infosite een tijd een spookmelding was, die aangaf dat elke tweede rit tussen Aachen en Heerlen verviel. Dat was NIET correct. Wel vervallen er ritten tussen Heerlen en Maastricht, zoals eerder aangekondigd.
-
Dit artikel is aangepast; zoals ICE11 zegt was het correct toen ik deze link gisteren opende. Deze online verwarring heeft hen dus zelf ook verward, en het artikel kwam online dat er nog maar 1x/u überhaupt een RE18 zou zijn.
- ICE11
Op de 350 reed vandaag minstens een kleine Citea versterkingsritten vanwege de kerstmarkt in Aachen.
-
- Donateur
Is die nu al begonnen?
Het is nog niet eens Sinterklaas. 

- Hainje
In Duitsland kennen/vieren ze geen/amper Sinterklaas. Zou jij als Zuid-Limburger toch wel moeten weten.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫