Pagina 55 van 55
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: vr 28 mar 2025, 10:03
door Milco
Vanaf 4 mei gaat de dienstregeling wijzigen in deze concessie, met onder andere routewijzigingen bij de lijnen 2, 30 en 133. Daarbij worden de lijnen 139 en 140 anders ingericht en keert lijn 239 terug. Zie:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... lland-2025
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: vr 28 mar 2025, 10:52
door TLP
Ik vond het idee van lijn 139 en 140 al zo apart. Het nieuwe voorstel is een stuk logischer, hoewel de lijnvoering 's avonds van maandag t/m zaterdag juist nadelig is voor de lokale reizigers en die uit Opperdoes.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: vr 28 mar 2025, 11:29
door ThatPCDude
Eigenlijk wordt de routewijziging van de 140 en 139 weer teruggedraaid dus :?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 02 apr 2025, 09:28
door Milco
Zojuist wilde ik in de bus van Purmerend naar Alkmaar een dagkaart NHN kopen maar die verkocht de chauffeur niet. Via de app van Transdev kon ik wel de dagkaart kopen, maar na het betalen kreeg ik een foutmelding in de app en de dagkaart verscheen niet in de app. Daarop heb ik het nogmaals geprobeerd zonder resultaat wederom. Daarbij wel 2x 15 euro afgeschreven.
Uiteindelijk kon ik de dagkaart wel via de Connexxion website kopen die uiteindelijk als e-ticket in mijn e-mail kwam. Echter heb ik nu wel 3x 15 euro betaald. Zojuist een verzoek ingediend tot teruggave van 30 euro. Tevens zou het netjes zijn als Connexxion de informatie up-to-date heeft op hun website, die doodleuk vermeldt dat de dagkaart bij de buschauffeur te koop is…
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 02 apr 2025, 11:21
door Frank93
Ik kijk nu toevallig in de ticketbox en daar is 'ie nu inderdaad ook verdwenen.
Op 19 februari stond hij er nog gewoon in...
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 03 apr 2025, 08:41
door Etienne
Lijn 153 krijgt vanaf 4 mei een
andere route.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 03 apr 2025, 09:34
door Milco
Die wijziging wordt hier dan weer niet vermeld...
Milco schreef: ↑vr 28 mar 2025, 10:03
Vanaf 4 mei gaat de dienstregeling wijzigen in deze concessie, met onder andere routewijzigingen bij de lijnen 2, 30 en 133. Daarbij worden de lijnen 139 en 140 anders ingericht en keert lijn 239 terug. Zie:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... lland-2025
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: di 22 apr 2025, 10:50
door Milco
Met Koningsdag dit jaar wordt lijn 350 wederom versterkt, in de ochtend van Middenmeer naar Alkmaar en in de avond van Alkmaar naar Den Oever. In tegenstelling tot voorgaande jaren rijdt Connexxion geen extra lijn 250, maar staan de extra ritten in de dienstregeling van Qbuzz lijn 350.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 22:31
door OVTripPictures
Vandaag had ik een tourtje gemaakt door dit consessie gebied.
Het verwijderen van de Overal merknaam is zowat
overal gebeurt, op een enkele
streekbus en de
buurtbussen na.
Naast dit werd er volop reclame gemaakt voor de Transdev app, in fysieke reclame op bussen en met willekeurige aankondigingen in de bus.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: zo 04 mei 2025, 21:53
door omaylie
Wisten jullie trouwens dat het afschaffen van merknaam Overal al sinds 10 december 2023 hot topic was bij Connexxion? De elektrische MidCity's die alsnog in Noord-Holland Noord gingen rijden kregen toen ze daar gingen rijden niet de Overal stickers (in tegenstelling tot al het andere materieel die wel de Overal stickers kregen).
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 17:42
door ReisRanger
Zijn er bepaalde lijnen die helemaal diesel zijn geworden, lijn 165, 123 en 130? Ik ging namelijk even kijken en zag dat omloop 700313 vanmiddag met een e-Citea elektrisch gereden werd. Maar zodra die bij lijn 165 kwam, werd er weer een dieselbus ingezet. Is het gewoon toeval dat elektrische bussen die op een dieselomlopen rijden dan ook weer diesel worden op die lijnen of wordt die expres zo gedaan?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 20:01
door Frank93
De bus die begonnen is op omloop 700313 vandaag (de 3200) moest even naar binnen voor een kleine reparatie. Omdat er geen andere dieselbus beschikbaar was heb ik er tijdelijk een elektrische bus op ingezet en later weer omgewisseld naar een dieselbus. Heeft dus niks met de lijnen te maken. Wel leuk dat dat opgemerkt wordt

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 20:11
door IIVQ
Als de huidige roostermaker nog de zelfde nummering aanhoudt als ik, zijn in NHN de 1xx-omlopen Midcity (of in
Amr BYD), 2xx LLE, 3xx Citea en 4xx geleed (en 8xx Buurtbus). Waarbij x01-x39 Alkmaar, x41-69 Hoorn, x71-89 Den Helder en x91-92 Texel is.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 23:08
door Ovspotteralkmaar
IIVQ schreef: ↑do 15 mei 2025, 20:11
Als de huidige roostermaker nog de zelfde nummering aanhoudt als ik, zijn in NHN de 1xx-omlopen Midcity (of in
Amr BYD), 2xx LLE, 3xx Citea en 4xx geleed (en 8xx Buurtbus). Waarbij x01-x39 Alkmaar, x41-69 Hoorn, x71-89 Den Helder en x91-92 Texel is.
Klopt 99%
De tussenboot ritten op zaterdag en zondag in Den Helder rijden onder 730401, en de normale ritten onder 730471. Maar de zelfde bus rijdt wel op 2 omlopen tegelijk.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 23:09
door ReisRanger
Bus 3201 van 20:55 heeft het richting Petten begeven en stond stil op de weg vlak na de Hondsbosscheweg richting Petten, weet iemand hier meer over?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: ma 16 jun 2025, 08:32
door Anderzam
Lijn 129 heeft in OVinfo geen ritten meer staan, maar op de website van Connexxion wel. Er zijn werkzaamheden op de route, daar zal wel iets misgegaan zijn.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 17:30
door Dionysusnu
De provincie heeft met Transdev nieuwe afspraken
gemaakt over de provinciebijdrage aan de 3 Transdev-concessies in NH. Totaal komt er €4,2 miljoen bij per jaar.
In NHN worden geen significante wijzigingen aangekondigd, mede omdat die qua DRU al op een hoger niveau zit dan de andere 2 concessie's (vergeleken met pre-corona DRU).
Wel komen er enkele gerichte verbeteringen; Als voorbeeld wordt genoemd dat lijn 350 naar 2x/uur gaat.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 17:32
door IIVQ
Lijn 350 rijdt in de spits al 2xpu, komt daar meer bij? Deze lijn hoort overigens niet bij de concessie Noord-Holland Noord maar bij Fryslân.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 17:34
door Dionysusnu
Oh ja, hm. Ik had in mijn hoofd dat het in het dal 1x/uur was.
Inderdaad wel opvallend dat 350 genoemd wordt, misschien dat het idee is om de lijn vanuit beide concessies uit te gaan voeren?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 18:24
door Kampeerder
Lijn 350 is van Fryslân en dat zal ook zo blijven. Qbuzz heeft een kleine stalling in Alkmaar van waaruit een deel van de ritten gereden wordt.
Ik denk dat ze nu eindelijk de frequentieverdubbeling op het Noord-Hollandse deel van lijn 350 gaan betalen; in de afgelopen jaren heeft de provincie NH telkens geweigerd om in deze lijn te investeren, terwijl Arriva al jarenlang een frequentieverhoging wilde. Uiteindelijk is die verhoging er pas in maart 2024 gekomen met extra geld van de provincie Fryslân en ik gok dat Qbuzz de verhoogde frequentie ook zonder extra geld van NH heeft aangeboden, al weet ik niet precies hoe dat allemaal werkt.
Als de provincie NH nu slim is gaan ze nu ook eindelijk lijn 135 Hoorn - Den Helder verhogen naar 2x/uur. Volgens mij is dit een prima bezette lijn waar in de ochtendspits op de drukste rit zelfs DRIE bussen achter elkaar aan rijden, ondanks dat er ook dan slechts een uursdienst wordt gereden. Dat vind ik echt bizar.
Op lijn 350 merk ik dat de tussenritten aanzienlijk slechter bezet zijn omdat deze in Den Oever geen aansluitingen hebben. Investeren in lijn 135 zou pas echt een goede verbetering zijn voor het OV in de provincie.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 18:39
door IIVQ
Idd, in de ochtendspits is er nu één moment waar 3 bussen tegelijk rijden, de 3e wel pas vanaf Middenmeer of Wieringerwerf.
2xpu overdag (of iig in de brede spitsen) zou wel een mooie zijn. Waarbij je die om het uur wat extra ommetjes kan geven, zoals langs het vliegveld* en door de Agriport. Maar dan in Hoorn juist een zo snel.mogelijke route naar het station om de P+R-functie goed uit de verf te laten komen.
Op zich zou samenspel tussen Arriva en de nieuwe vervoerder van Noord-Holland-N+K ook interessant zijn, want Friesland heeft nu een kleine stalling in Alkmaar (Zou dit de verst buiten concessiegebied liggende stalling zijn?)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 19:11
door Dionysusnu
In je laatste zin bedoel je tegenwoordig hopelijk Qbuzz

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: wo 18 jun 2025, 19:17
door CSA2
Arriva rijd hier al een tijdje niet meer. QBuzz rijd Friesland nu. Toen Arriva hier nog reed stelde ze hun bussen bij Bak reizen. Of QBuzz dat ook doet heb ik geen idee van. Het zou wel eens de verst liggende stalling buiten een concessiegebied. Wat in Alkmaar iig handig zou kunnen zijn is in de avond en op zondag lijn 5/6 gezamenlijk iedere 30 minuten gaan rijden ipv het gat van 45 minuten wat er nu is. Wat sowieso opvalt is dat lijn 2 en 4 het goed doen maar lijn 5/6 erg leeg zijn.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: do 19 jun 2025, 08:58
door ThatPCDude
Ook echt totaal niet verwacht ofzo...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Geplaatst: za 21 jun 2025, 10:13
door Staatslijn K
Kampeerder schreef: ↑wo 18 jun 2025, 18:24
Als de provincie NH nu slim is gaan ze nu ook eindelijk lijn 135 Hoorn - Den Helder verhogen naar 2x/uur. Volgens mij is dit een prima bezette lijn waar in de ochtendspits op de drukste rit zelfs DRIE bussen achter elkaar aan rijden, ondanks dat er ook dan slechts een uursdienst wordt gereden. Dat vind ik echt bizar.
Op lijn 350 merk ik dat de tussenritten aanzienlijk slechter bezet zijn omdat deze in Den Oever geen aansluitingen hebben. Investeren in lijn 135 zou pas echt een goede verbetering zijn voor het OV in de provincie.
Op dit moment rijdt ook lijn 158 van Anna Paulowna naar Den Oever, als je deze zou koppelen aan de 134 van Wieringerwerf naar Hoorn, heb je op het drukste deel een halfuurdienst. Bijkomend voordeel is dat je op Wieringen een halfuurdienst vormt tussen Hippolytushoef en Den Oever en een aantal plaatsen in gemeente Hollands Kroon direct verbind met de hoofdplaats.