Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Geplaatst: di 22 apr 2025, 13:41
Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
Duidelijk. Weet iemand wat dat had moeten zijn?Buslijnen 391 en 800 vertrekken voortaan vanaf perron
Die worden klaar gemaakt voor IJssel-Vecht. Deze bussen (samen met de 31 Ebusco 3.0) zullen de rode Twents bussen gaan vervangen.BuschauffeurTroy schreef: ↑di 22 apr 2025, 13:41 Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
Zijn die rode niet in een betere staat? Dit materieel is eigenlijk afgeschreven.flipje schreef:Die worden klaar gemaakt voor IJssel-Vecht. Deze bussen (samen met de 31 Ebusco 3.0) zullen de rode Twents bussen gaan vervangen.BuschauffeurTroy schreef: ↑di 22 apr 2025, 13:41 Vanochtend waren een aantal Scania’s weer terug op de Polderweg / Baanstee. Ze gaan naar Harderwijk. Daar zaten in ieder geval 4014 en 4012 tussen.
https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... wijziging/Dionysusnu schreef: ↑do 24 apr 2025, 16:56Duidelijk. Weet iemand wat dat had moeten zijn?Buslijnen 391 en 800 vertrekken voortaan vanaf perron![]()
Fijn om te horen dat dienstregeling wordt opgevoerddavid_meyer24 schreef: ↑do 24 apr 2025, 16:52 https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... wijziging/
Het was gisteren onwijs druk. Zelfs met de extra ritten die er gereden werden. Hier en daar viel er een enkele rit uit. (Waterland) Ook was de voertuig inzet een beetje vreemd en zaten er 4200’s op de 314/305.VIRM schreef:Gisteravond gepoogd met lijn 64 in de Zaanstreek te rijden. Terugkijkend in OVinfo bleek de bus op een eerdere rit met +11 te rijden, en vervolgens met +30. Niet heel handig als de frequentie maar ééns per uur is en je ook nog een aansluitende trein wil halen. Gelukkig was er ook een alternatief.
Dan wens ik de collega’s daar heel veel succes met deze bussen.ovVeluwe schreef:Alleen worden de Citea's gehuurd, dus het zal wel goedkoper zijn om Scania's in te zetten.
Kan je nagaan hoe dat voor ons chauffeurs is. 1 uur in dat ding en ik ben compleet gesloopt. Niks is goed aan die busjes. Bij de midcity bestaat vering niet. En dan heb je de slome deuren nog.Jelmer schreef:Vanmiddag 2 ritjes gemaakt met lijn 67, met de kabouterbusjes (Electrische VDL/MB Sprinter 9100-serie).
Wat is het toch een ramp om helemaal achterin te zitten. Enkele hobbel word je uit je stoel gegooid. De vering is niet best.
Wordt tijd voor betere busjes!
Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.
Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.
Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
BuschauffeurTroy schreef: ↑ma 19 mei 2025, 19:07Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.
Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.
Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
Deze opschaling zorgt alweer voor een welbekend probleem: te weinig bussen. Hierdoor moest iedereen z’n eigen bus houden, wat weer chaos en rommeligheid creëert. (Want zo zitten de diensten niet in elkaar)
Ja dat klopt, alleen zaterdag. Alle diensten zijn aangepast, dus ook zondag en week (geen opschaling, maar ze zitten anders in elkaar). Maandag waren er te weinig bussen, dinsdag reden we volgens het boekje. Hopelijk was dit eenmalig.marcelloch schreef:die opschaling was tocfh alleen voor de zaterdagdiensten? of is er door de weeks nu ook een opschaling van de dienstregeling te zien?
BuschauffeurTroy schreef: ↑ma 19 mei 2025, 19:07Zover ik weet zijn er heel wat nieuwe collega’s bij. Toevallig zag ik weer instructie ritten langs komen vandaag. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat er mensen ziek zijn of verlof hebben.EWilsonAdam schreef:Ik snap de VRA nú totaal niet meer. Bij de vorige stremming van de A10 wegens (asfalt) werkzaamheden reed de 370 volgens mij helemaal niet of nauwelijks. Elke verstoring leidt tot vertraging elders. Wees blij dat EBS met deze oplossing komt.
Buiten dat hoop ik dat de uitbreiding vanaf vandaag niet al teveel tot rituitval zal leiden. Vorige week zaterdag reed de 110 vanaf station Purmerend van 11.38 en 12.08 uur niet en de volgende had flinke vertraging richting Edam/Volendam.Gelukkig kon ik met een buurvrouw meerijden die er was.
Volgens OVinfo app rijdt vandaag de 110 van 15.03 en 15.33 uur niet vanaf Tjaskermolen richting Purmerend niet. Dat is juist de tijd dat ik naar Purmerend moet gaan. Oorzaak zal ik nooit bij de buschauffeurs zoeken. Eerder bij EBS die ambities hebben die wellicht mogelijk waar zijn te maken. Hopelijk heb ik het mis. Misschien kan iemand vertellen of er voldoende buschauffeurs zijn en of de werving goed gaat van nieuwe buschauffeurs.
Deze opschaling zorgt alweer voor een welbekend probleem: te weinig bussen. Hierdoor moest iedereen z’n eigen bus houden, wat weer chaos en rommeligheid creëert. (Want zo zitten de diensten niet in elkaar)
Gelukkig niet. Anders is er nog minder materieel beschikbaar.omaylie schreef:Ligt het aan mij of zijn de Citea's 4306, 4343, 4344 en 4394 ineens eigendom van Jonker Travel? Op Busposities zie ik dat namelijk.